Περνώντας στη θέση του οδηγού και το ταμπλό, παρατηρούμε μία καλή ποιότητα κατασκευής με αρκετά ποιοτικά υλικά. Η οθόνη 7 ιντσών του infotainment σίγουρα θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, αλλά διαθέτει όλες τις λειτουργίες όπως η πλοήγηση και τα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η ανταπόκριση είναι άμεση και η χρήση του είναι ιδιαίτερα εύκολη. Στον πίνακα οργάνων, τοποθετείται μία μικρή οθόνη ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, η οποία δίνει στον οδηγό τις σημαντικές πληροφορίες για το αυτοκίνητο, αν και διαθέτει περιορισμένο αριθμό λειτουργιών. Η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι γενικά εργονομική και «λογική», με μικρές αλλά αισθητές διαφορές σε σχέση με το Ceed. Οι Κορεάτες εξόπλισαν επίσης το αυτοκίνητο με ανέσεις όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, τη θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού και φυσικά τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού και adaptive cruise control, ώστε να το φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στον premium ανταγωνισμό.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Ο βενζινοκίνητος turbo 1.400άρης αποδίδει 140 ίππους στις 6.000 στροφές και 240Nm ροπής από τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. Η απόδοση του είναι γραμμική σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ μπορεί να επιταχύνει με άνεση για κάποια προσπέραση σε εθνική οδό. Αν οι 140 ίπποι… φαντάζουν λίγοι, υπάρχει η κορυφαία έκδοση GT της οποίας ο 1,6 λίτρων turbo κινητήρας αποδίδει 200 ίππους. Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων είναι ρυθμισμένο ώστε το αυτοκίνητο να επιταχύνει γρήγορα αλλά και για να πετυχαίνει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου στα ταξίδια. Προαιρετικά, ο ίδιος κινητήρας μπορεί να συνοδευτεί από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, με τον οποίο προστίθενται και paddle shifters στο τιμόνι.
Στο αυτοκινητόδρομο και με υψηλές ταχύτητες, το ProCeed δίνει μία αίσθηση σταθερότητας και σιγουριάς, συνθήκη που οφείλεται στο σετάρισμα των αναρτήσεων. Γενικώς, η ανάρτηση τείνει προς την σφιχτή ρύθμιση, ενώ σκληραίνει περισσότερο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται στο Sport Mode. Σε αυτή τη λειτουργία, εκτός των αναρτήσεων, η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης «βαραίνει» και η ανταπόκριση του πεταλιού του γκαζιού είναι πιο άμεση και αποδοτική, κάνοντας την γρήγορη οδήγηση ευχάριστη και επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Τα Michelin Pilot Sport 4, με τα οποία εξοπλιζόταν το ProCeed της δοκιμής μας, είχαν πολύ καλή απόδοση τόσο στα κρατήματα όσο και στο φρενάρισμα. Βεβαίως παρατηρήσαμε θόρυβο κατά την κύλιση του αυτοκινήτου κάτι που αφορά συνολικά το επίπεδο ηχομόνωσης που προσφέρει το ProCeed – ένα σημείο που επιδέχεται βελτίωσης.
Με τις τιμές του ProCeed να ξεκινούν από 24.790€, ο ανταγωνισμός του είναι …οι μεταχειρισμένες Mercedes CLA Shooting Brake. Σίγουρα, με 7 χρόνια εγγύηση και πολύ χαμηλότερα κόστη χρήσης, το ProCeed αποτελεί την ιδανική επιλογή για κάποιον που αναζητά ένα στιλάτο αυτοκίνητο με αυξημένους χώρους (συγκριτικά με ένα hatchback), χωρίς να χρειαστεί να καταφύγει στην επιλογή μοντέλου crossover, καθώς οι επιδόσεις και η αεροδυναμική του είναι σαφώς ανώτερες.