Το κινεζικό μοντέλο θα στοιχίζει στη Γερμανία 35.000 ευρώ. Το μέγεθός του είναι ανάλογο αυτού του VW Tiguan Allspace, με την τιμή του γερμανικού μοντέλου να ξεκινά από τα σχεδόν 34.000 ευρώ. Βέβαια, αυτή η τιμή αντιστοιχεί στη βενζινοκίνητη έκδοση των 150 ίππων, τη στιγμή που το Aiways U5 είναι ηλεκτροκίνητο, ισχύος 197 ίππων και έχει αυτονομία 560 χλμ.
Από το 2020 και ύστερα προβλέπεται η παραγωγή δύο νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων από την Aiways σε ετήσια βάση. Την πρώτη χρονιά (2020) επιθυμεί η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2017 στην Κίνα, να παράξει 150.000 μονάδες του U5 Ion και τα επόμενα χρόνια να καταφέρνει να φτάνει ετησίως τις 300.000 μονάδες. Η μεταφορά των αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα γίνεται σιδηροδρομικά, επιλογή, που είναι αφενός πιο οικονομική και, από την άλλη, πολύ πιο γρήγορη σε σχέση με την ακτοπλοϊκή (16 μέρες έναντι 6 εβδομάδων).
Πάντως, η αλήθεια είναι πως το U5 Ion, με τα 35.000 ευρώ του, δείχνει πως είναι μία πολύ καλή ευκαιρία, αν συγκρίνουμε την τιμή του με αυτές ανάλογα μεγάλων μοντέλων. Για παράδειγμα, η Jaguar i-Pace (4,68 μ.) κοστίζει στη Γερμανία λίγο κάτω από 78.000 ευρώ, ενώ η νεότερη Mercedes EQC (4,76 μ.) θα διατίθεται από 75.000 ευρώ. Πού βρίσκονται, λοιπόν, τα 80.000 παρά κάτι ευρώ και πού τα 35.000 του κινεζικού μοντέλου, που έχει μήκος 4,70 μ., πλάτος 1,90 μ. και ύψος 1,73 μ.
Το Aiways U5 Ion έχει ισχύ 197 ίππων και μέγιστη ροπή 315 Nm
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα θέματα της ισχύος, το Aiways U5 Ion φαίνεται πως με τους 197 ίππους του δε θα είναι τόσο ανταγωνιστικό όσο τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Από την άλλη, τα 315 Nm της μέγιστης ροπής του ηλεκτροκινητήρα του δεν είναι λίγα. Μάλιστα, για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα φροντίζουν να επιτευχθεί ένας χρόνος κάτω των 10 δευτερολέπτων. Όσο για τα ελαστικά του U5 Ion, αυτά έχουν πλάτος πέλματος 235 χιλιοστών και περιβάλλουν ζάντες 19 ιντσών.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Σε όσους, πάντως, δεν είναι αρκετά τα 460 χλμ. της αυτονομίας, η Aiways δίνει τη δυνατότητα ενοικίασης ενός «πακέτου» 6 μπαταριών. Τα πρόσθετα 20 kWh τους αυξάνουν την αυτονομία κατά επιπλέον 100 χλμ. Φυσικά, εύλογα θα σκεφθεί κάποιος πως «αξίζει τέτοια ταλαιπωρία για λίγα επιπλέον χιλιόμετρα;». Σωστά θα κάνει αυτήν τη σκέψη, αλλά σας υπενθυμίζουμε πως, στη σύγχρονη εποχή, τα περισσότερα ζητήματα είναι θέμα marketing, αφού τα προαναφερθέντα «πακέτα» θα είναι διαθέσιμα σχεδόν σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού είτε προς ενοικίαση, είτε προς ανταλλαγή.
Βιομετρική τεχνολογία
Όσο νέο θα είναι στις αγορές το Aiways U5 Ion, άλλο τόσο νέα θα είναι και η βιομετρική τεχνολογία, η οποία «εμφυτεύτηκε» στο ηλεκτροκίνητο SUV της, που εντός 40 λεπτών μπορεί να φορτιστεί σε ποσοστό 80%. Έτσι, οι πόρτες του οχήματος μπορούν να ανοίγουν αυτόματα μόνο με την αναγνώριση του προσώπου ή της παλάμης του ιδιοκτήτη και όσων αυτός έχει καταχωρήσει στο σύστημα. Την ίδια στιγμή, το κινεζικό μοντέλο είναι εξοπλισμένο με πολυάριθμες κάμερες, για άριστη περιφερειακή ορατότητα, με 12 υπερηχητικές κάμερες ραντάρ και, για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, μία κάμερα mobil eyeQ4.
Cockpit με πολυμέσα
Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μία μεγάλη οθόνη αφής (12,3 ιντσών). Πιο πάνω, η οθόνη των 10,25 ιντσών, που χωρίζεται σε τρία μέρη. Όσο για το δερμάτινο τιμόνι, στις εκδόσεις παραγωγής το επάνω μέρος του θα είναι κλειστό, και όχι ανοικτό, όπως στο πρωτότυπο, που είναι επηρεασμένο από τους συμβούλους εξέλιξης, που είναι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η παραγωγή για την Ευρώπη ξεκίνησε
Κάποιες καθυστερήσεις και αλλαγές στα αρχικά σχέδια είναι πλέον συνηθισμένες μέσα στην πληθώρα των παραγωγών ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Ωστόσο, στην Aiways όλα εξελίσσονται με ακρίβεια και βάσει του προβλεπόμενου προγραμματισμού. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία μας, στο εργοστάσιο της κινεζικής πόλης Shangrao κατασκευάστηκαν ήδη τα πρώτα Aiways U5, ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ο ιδρυτής και πρόεδρος της φίρμας, Samuel Fu, εικόνα του οποίου δημοσιεύουμε, ενώ υπογράφει πάνω στο πρώτο αυτοκίνητο, που θα έρθει στη Γηραιά Ήπειρο, δήλωσε ευχαριστημένος: «Αυτό είναι ένα ορόσημο για την Aiways στο δρόμο για την εμπορική είσοδό μας στην Ευρώπη.» Αναμονή, λοιπόν, μέχρι τον Απρίλιο του 2020, όταν τα πρώτα Aiways U5 θα βρεθούν στους δρόμους μας.