Ο μικρός αλλά πανίσχυρος χιλιάρης EcoBoost της Ford ψηφίστηκε ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του στο θεσμό Βραβείων International Engine of the Year (Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς) για 5η συνεχή χρονιά. Η κριτική επιτροπή εκθείασε το συνδυασμό ελαστικότητας, επιδόσεων, οικονομίας, πολιτισμένης λειτουργίας και τεχνολογίας που εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς.
Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Ο οικονομικός, τρικύλινδρος EcoBoost αναδείχτηκε ‘Καλύτερος Κινητήρας στην Κατηγορία Κάτω του 1 Λίτρου’ – “Best Engine Under 1.0-litre” από μία επιτροπή 65 δημοσιογράφων του ειδικού τύπου από 31 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο από το λανσάρισμά του ψηφίζεται νικητής στην κατηγορία του. Φέτος, ήταν ο επικρατέστερος από 32 κινητήρες του ανταγωνισμού, 19 περισσότερους από τον ανταγωνισμό του 2012. Το σημαντικό είναι ότι το 2015 αυξήθηκαν οι διεκδικητές του τίτλου με την κατηγορία κάτω των 1.000 κυβικών εκατοστών να κατακλύζεται από υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού που φέρουν την υπογραφή παγκόσμιων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Το 2014, ο 1.0L EcoBoost έγινε ο πρώτος κινητήρας που απέσπασε τον τίτλο “Διεθνής Κινητήρα της Χρονιάς” για τρίτη συνεχή χρονιά, ενώ το 2012 αναδείχτηκε επίσης “Καλύτερος Νέος Κινητήρας”.
«Ο 1.0L EcoBoost ήταν ένας κινητήρας που άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού και παρά το γεγονός ακολούθησαν και άλλοι το παράδειγμά μας, παραμένει αναμφισβήτητο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του επί μία πενταετία, δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης. «Το πνεύμα καινοτομίας εξακολουθεί να μας οδηγεί καθώς έχουμε μεταφέρει την ίδια, ευφυή τεχνολογία σε μία νέα γενιά αποδοτικών, καθαρών και ισχυρών κινητήρων diesel με τη φιλοσοφία downsizing.»
Ο 1.0L EcoBoost που διατίθεται σε εκδόσεις 100, 125 και 140 ίππων, ακόμα και 180 ίππων στην έκδοση ράλι Ford Fiesta R2 χρησιμοποιείται σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στην έκδοση 140 ίππων, ο κινητήρας προσφέρει μεγαλύτερη αναλογία ισχύος – κυβισμού από μία Bugatti Veyron. Μία Formula Ford με προδιαγραφές δρόμου που εφοδιάζεται με μία έκδοση 205 PS ίππων του κινητήρα, έκανε το γύρο του διάσημου σιρκουί του Nürburgring (Γερμανία), σε 7 λεπτά και 22 δεύτερα. Μία επίδοση που την έφερε μπροστά από υπεραυτοκίνητα όπως οι Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo και Pagani Zonda 600+ ίππων.
Έντεκα μοντέλα, ανάμεσά τους τα Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo & Transit Connect, Tourneo & Transit Courier, και Mondeo διατίθενται στην Ευρώπη με τον βραβευμένο κινητήρα. Το ένα στα πέντε νέα Ford που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2015 είχε το χιλιάρη κινητήρα – και μάλιστα σχεδόν τα δύο στα πέντε Fiesta.
Η τεχνολογία των βενζινοκινητήρων Ford EcoBoost εφαρμόζεται τώρα στο νεότερο, μικρό diesel της μάρκας, τον 2.0-litre EcoBlue που λανσαρίστηκε στο Ford Transit νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Χρησιμοποιώντας υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, ενσωματωμένο σύστημα πολλαπλής εισαγωγής, εμβαπτιζόμενο σε λάδι ιμάντα εκκεντροφόρων (belt-in-oil) και άλλα υλικά που μειώνουν τις τριβές προσφέρει 13% αύξηση στην απόδοση καυσίμου και 20% περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές. *
Σε όλο τον κόσμο, η γκάμα ισχυρών αλλά αποδοτικών κινητήρων EcoBoost της Ford περιλαμβάνει τους 1.5L, 1.6L, 2.0L και 2.3L τετρακύλινδρους κινητήρες, και τους 2.7L και 3.5L V6. Ο τελευταίος κινεί το Ford GT που θα τρέξει στο Le Mans στο τέλος του μήνα.
«Το γεγονός ότι έχει αναδειχτεί γενικός νικητής τρεις φορές και εξακολουθεί να απολαμβάνει την εύνοια της κριτικής επιτροπής υπογραμμίζει τώρα πόσο ξεχωριστός είναι ο 1.0L EcoBoost της Ford», δήλωσε ο Dean Slavnich, αντιπρόεδρος της 18ης διοργάνωσης του θεσμού ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ που πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη και αρχισυντάκτης του περιοδικού Engine Technology International.
«Αποδεικνύει ατράνταχτα ότι μικρότερος κυβισμός (down-sizing) και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου δεν σημαίνουν απαραίτητα θυσίες σε άλλους τομείς όπως η ισχύς, οι επιδόσεις, η πολιτισμένη λειτουργία και η ελαστικότητα. Μάλιστα, μπορούν ακόμα και να συμβάλλουν στη βελτίωσή τους».