Η McLaren παρουσίασε στο πριγκιπάτο το νέο της υπεραυτοκίνητο, την F1. Η επιλογή του τόπου της παρουσίασης δεν είναι τυχαία, αφού η McLaren τονίζει ότι ουσιαστικά πρόκειται για την προσαρμογή της τεχνολογίας της στη Formula 1 για χρήση στο δρόμο.
Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Το εσωτερικό είναι απολύτως οδηγοκεντρικό, με μία ασυνήθιστη τριθέσια διάταξη, όπου ο οδηγός κάθεται μόνος του μπροστά και τα άλλα δύο καθίσματα είναι πίσω του, εκατέρωθεν του δικού του καθίσματος. Κατασκευασμένο με ευρεία χρήση σύνθετων υλικών, το αυτοκίνητο είναι ελαφρύ (μόλις 1.018 κιλά), με εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, μένει στατικό και δεν μετατοπίζεται, ανεξάρτητα από τις συνθήκες φόρτωσης.
Το «μονοκόκ» αμάξωμα/πλαίσιο είναι ενισχυμένο σύμφωνα με τις τεχνικές που εφαρμόζονται στη Formula 1, προσφέροντας μέγιστη ασφάλεια στους επιβάτες, οι οποίο μεταφέρονται στην ουσία μέσα σ’ ένα «κλωβό επιβίωσης».
Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από ανισομεγέθη διπλά ψαλίδια, στερεωμένα σε υποπλαίσιο, ενώ διπλά ψαλίδα υπάρχουν και πίσω. Ο κινητήρας της BMW Motorsport που χρησιμοποιείται στην F1, σε διάταξη V12, είναι τοποθετημένος στο κέντρο, έχει χωρητικότητα 6.064 κ.εκ. και αποδίδει «πάνω από 550 ίππους» στις 7.000 στροφές και ροπή «πάνω από 600 Nm» (61,2 kgm) από τις 4.000 ως τις 7.000 στροφές.
Το διαφορικό είναι φυσικά περιορισμένης ολίσθησης και το εξάρι κιβώτιο έχει κλιμάκωση που προορίζεται για χρήση των 5 πρώτων ταχυτήτων μέχρι τα 160 χλμ./ώρα και μία μακριά 6η για κίνηση με υψηλές ταχύτητες, μέχρι τα 321 χλμ./ώρα. Τα ελαστικά είναι 235/45 ZR17 εμπρός και 315 /45 ZR17 πίσω. Το αυτοκίνητο έχει και… χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 227 λίτρων όταν μεταφέρονται τρία άτομα και 283 λίτρων όταν μεταφέρονται δύο άτομα.