Η αρχική εντύπωση είναι και η καθοριστική. Και το νέο Puma κάνει κάτι περισσότερο από αισθητή την παρουσία του με αυτή, την πρώτη ματιά. Έντονα καμπυλόγραμμο, σύγχρονο αλλά και οικείο, το αμάξωμα του compact SUV της Ford που περιμέναμε με αγωνία, έχει σαφές, «καθαρό» και πρωτοποριακό σχήμα. Ο SUV χαρακτήρας αναδεικνύεται από την ικανή απόσταση από το έδαφος και τους μικρούς πρόβολους, ενώ ο δυναμισμός του τονίζεται από τους χαρακτηριστικούς θόλους των τροχών και την κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος που προσδίδει μια ιδέα από κουπέ.
Το εσωτερικό, αποτελεί έναν ανθρωποκεντρικά σχεδιασμένο χώρο επιβατών, όπου οι ιδιαιτερότητες του design ανταγωνίζονται τη χρηστικότητα. Σε μια καμπίνα που η ποιότητα κατασκευής συνδυάζεται με εξαιρετικά υλικά και συναρμογή, οι πρακτικές λύσεις είναι πολλές και ενδεικτικό είναι το «Megabox» του πορτ μπαγκαζ, με το τελευταίο να έχει κορυφαία χωρητικότητα των 456 λίτρων. Το «Megabox» είναι ένα «κουτί» 80 λίτρων, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών και είναι ουσιαστικά ανεξάρτητο. Επιπλέον, είναι υδατοστεγές και στο κάτω μέρος του έχει μια τάπα που καθιστά τον καθαρισμό μια απλή διαδικασία, ακόμη και με ένα οικιακό λάστιχο ποτίσματος.
Tο αυτορυθμιζόμενο πίσω ράφι αποτελεί μια ακόμη έξυπνη ιδέα, εφαρμοσμένη με τον καλύτερο τρόπο, που καταργεί την εταζέρα όπως την ξέρουμε. Είναι κατασκευασμένο από εύκαμπτο, ανθεκτικό υλικό και δεν είναι στερεωμένο στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Ανυψώνεται μαζί με την πίσω πόρτα και λόγω του υλικού κατασκευής, προσαρμόζεται στο σχήμα των ογκωδών αντικειμένων.
Κόβει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά ο Τραμπ – Σφυράει… κλέφτικα ο Έλον Μασκ
Τεχνολογικά, τα καλά νέα ξεκινούν από τον κινητήρα βενζίνης του 1.0 λίτρου, της πολυβραβευμένης σειράς EcoBoost, που συνδυάζεται με 48βολτο υβριδικό σύστημα mHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle), για περιορισμό της κατανάλωσης και, φυσικά, των ρύπων. Οι δύο εκδόσεις ισχύος, 125 και 155 ίππων, δικαιώνουν πλήρως τη φήμη της Ford ως οδηγοκεντρικής εταιρίας, αφού το νέο Puma είναι οδηγικά απολαυστικό. Εξαιρετική αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης, τον μοχλό ταχυτήτων και το σύστημα πέδησης, συνθέτουν το σύνολο ενός συναρπαστικού αυτοκινήτου, που ωστόσο δεν υπολείπεται σε ευκολία στις αστικές διαδρομές.
Στον κατάλογο των στάνταρ παροχών εξοπλισμού, περιλαμβάνονται πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού όπως η έκτακτη υποβοήθηση πέδησης, το cruise control, τα συστήματα Stop & Go, αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και φυσικά ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, αλλά και το Local Hazard Information, που παρέχει πληροφόρηση στον οδηγό λαμβάνοντας δεδομένα από άλλα αυτοκίνητα και δίκτυα.
Η έκδοση «Titanium» του νέου Ford Puma διακρίνεται για τα στοιχεία πολυτέλειας, ωστόσο εμείς ξεχωρίζουμε τη δυναμική «ST-Line», που διαπρέπει με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με γνώμονα τις οδηγικές συγκινήσεις, στο εσωτερικό συναντάμε λεπτομέρειες όπως τα αλουμινένια πεντάλ, το flat bottom τιμόνι με τις κόκκινες ραφές (που υπάρχουν και στον λεβιέ ταχυτήτων), τα σπορ καθίσματα και, βεβαίως, τον ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ -όπως και σε όλες τις άλλες εκδόσεις- υπάρχει και infotainment SYNC3. Εξωτερικά, την παράσταση κλέβουν οι τροχοί αλουμινίου των 17 ιντσών που είναι ειδικά σχεδιασμένοι για τη συγκεκριμένη έκδοση, οι σπορ προφυλακτήρες και η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.
Οι τιμές του νέου Ford Puma ξεκινούν από τα 20.097 ευρώ, ενώ είναι σημαντικό να αναφέρουμε αφενός τη δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω των ευέλικτων προγραμμάτων Ford Finance και αφετέρου την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.