Από την άλλη πλευρά, από το 2014, όταν πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα του 500Χ (τέσσερα χρόνια μετά, υπέστη και το απαραίτητο facelift), το συγκεκριμένο μοντέλο παίρνει «ανάσα ζωής», με τις ελπίδες των στελεχών της Fiat να αναπτερώνονται σε ότι αφορά την εμπορική του πορεία. Να σημειώσουμε πάντως ότι ενώ στην γείτονα χώρα το 500X κατακτά εδώ και αρκετά χρόνια την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας των SUV με compact διαστάσεις, τα δεδομένα στην ελληνική αγορά είναι διαφορετικά, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων-Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι πωλήσεις του 500X δεν το φέρνουν στην πρώτη δεκάδα της κατηγορίας.
Αισθητικά, η έκδοση Sport διαφέρει σε ότι αφορά την εξωτερική εμφάνιση από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στον εντυπωσιακό κόκκινο χρωματισμό (Red Sport), το ολοκαίνουργιο bodykit που περιλαμβάνει μεγαλύτερους προφυλακτήρες και εισαγωγές αέρα, πλαϊνά μαρσπιέ, διαχύτη, διπλή απόληξη της εξάτμισης, ανθρακί φινίρισμα σε καθρέπτες και χειρολαβές, καθώς και το λογότυπο Sport στα φτερά και στην πίσω πόρτα. Επιπλέον, οι τεχνικοί της ιταλικής φίρμας, θέλοντας να δώσουν το ανάλογο set-up στο νέο τους μοντέλο, μείωσαν την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 13 εκατοστά, ενώ τοποθέτησαν τροχούς διάστασης 19 ιντσών.
Ο δεκάλογος της ασφαλούς οδήγησης
ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΕΣΗΣ
Το χαμηλωμένο πλαίσιο και οι μεγαλύτεροι τροχοί, σε συνδυασμό με το νέας ρύθμισης σύστημα διεύθυνσης είναι ουσιαστικά οι σημαντικότερες τεχνικής φύσεως αλλαγές που έχει δεχθεί το 500X Sport. Δείχνουν λίγες, αλλά στην πραγματικότητα αρκούν για να βελτιώσουν τις αξίες του ιταλικού crossover στον δυναμικό τομέα. Η άνεση επηρεάζεται με έναν σχεδόν μηδενικό και ανεπαίσθητο τρόπο: σε σύγκριση με το 500X Cross, με τον ίδιο βενζινοκινητήρα 1.3 turbo και το κιβώτιο DCT, το Sport δείχνει μονάχα λίγο πιο απότομο σε ότι αφορά τις αντιδράσεις του πίσω άξονα. Σίγουρα, ένα σημαντικό αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη τα ελαστικά (225/40) και τις χαμηλωμένες αναρτήσεις. Και εδώ η απόσβεση των αμορτισέρ είναι εξαιρετική, και σε συνδυασμό με την αποτελεσματική ηχομόνωση, εξακολουθούν να εγγυώνται ικανοποιητική άνεση στην κύλιση.
Μιλώντας για τα ελαστικά, οι αυξημένες διαστάσεις, αλλά κυρίως τα χαρακτηριστικά της γόμας, προσδίδουν εκτός από υψηλή πρόσφυση σε στεγνές συνθήκες και εξαιρετική σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες, βελτιωμένες τιμές επιβράδυνσης. Σύμφωνα με τα όργανα μετρήσεων του Quattoruote, το 500X Sport χρειάζεται 38,8 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα, την ώρα που το 500X Cross θέλει 41,2 μέτρα. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες τιμές αντίστασης αυξάνει την κατανάλωση: στην πραγματικότητα, από 7,3 λίτρα/100 χλμ. του Cross, εδώ έχουμε μία μέση κατανάλωση 7,9 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ
Από την άλλη πλευρά, όπως ήδη αναφέρθηκε παραπάνω, οι μικρές τροποποιήσεις της έκδοσης Sport φέρνουν οφέλη στη δυναμική οδήγηση. Όπως δείχνουν και οι δοκιμές μας στην πίστα του Vairano, το Fiat 500X Sport διαθέτει μεγαλύτερα όρια σε ότι αφορά την πλευρική επιτάχυνση, που συνοδεύονται από μικρότερες διορθώσεις στο τιμόνι. Βάση των παραπάνω, έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η ήδη καλή ισορροπία ανάμεσα στους δύο άξονες, δείχνοντας μία προβλέψιμη και ιδιαίτερα αξιοσημείωτη συμπεριφορά. Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,3 λίτρων, τεχνολογίας Firefly, με απόδοση 150 ίππων και μέγιστη ροπή 270 Nm. Βασικά του χαρακτηριστικά, η άμεση απόκριση στο γκάζι, ακόμα και από χαμηλές σ.α.λ., δείχνοντας την ικανότητά του για χαλαρή οδήγηση.
Ένα από τα ελάχιστα σημεία κριτικής του νέου 500X Sport είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων που δεν το βοηθά καθόλου σε πιο απαιτητικές διαδρομές, εκεί δηλαδή που ο οδηγός αναζητά τις γρήγορες αλλαγές των σχέσεων. Μερικές φορές ανεβάζει ξαφνικά, σε άλλες περιπτώσεις κάνει το αντίθετο, χωρίς να το έχει επιλέξει ο οδηγός. Προφανώς, οι άνθρωποι της Fiat επέλεξαν να δώσουν έμφαση στην οικονομία καυσίμου και στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές Euro 6d.