Πέραν αυτής της απαγόρευσης, η Ρώμη, αλλά και το Μιλάνο, προωθούν το μέτρο των «οικολογικών Κυριακών», το οποίο περιλαμβάνει την πλήρη απαγόρευση όλων των οχημάτων ανεξαρτήτως ηλικίας και καυσίμου. Μία προσπάθεια με σκοπό την ελάφρυνση της ατμόσφαιρας από τους εκλυόμενους ρύπους, πρόσθετα στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που ισχύουν για τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα, Euro 3 ή παλαιότερα.
Το Παρίσι, αντίστοιχα, μία Κυριακή κάθε μήνα απαγορεύει την κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο του για την προώθηση μίας πιο καθαρής ατμόσφαιρας, έχοντας και αυτό σαν πόλη θεσπίσει την απαγόρευση κυκλοφορίας στις εργάσιμες μέρες των παλαιών οχημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν, δυστυχώς όμως μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων, που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.
Υπαίτιος για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας είναι ο υπέργηρος στόλος φορτηγών και λεωφορείων, που κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο. Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20,0 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις, όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης.
Η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σε καθημερινή βάση από τα παλαιά οχήματα και την ελλιπή αστυνόμευση. Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει άμεση συσχέτιση με τον αυξημένο αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς και με αρρώστιες που στοχεύουν κυρίως τις ευπαθείς ομάδες αλλά και τα παιδιά. (καρδιο-αναπνευστικές παθήσεις, καρκίνος, άσθμα κα.)