Το συγκεκριμένο έργο, που φέρει την ονομασία “HumanDrive”, χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, μέσω του Κέντρου Συνδεδεμένων και Αυτόνομων Οχημάτων (CCAV) και της Innovate UK, καθώς και από εννέα ακόμα εταίρους της κοινοπραξίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πακέτο της από κοινού χρηματοδότησης για το έργο, ανήλθε στο ποσό των 13,5 εκ. στερλινών.
Το ερευνητικό έργο ολοκλήρωσε επιτυχώς δύο δοκιμές, ένα αυτόνομο ταξίδι 370 χιλιομέτρων στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, το “Grand Drive”, χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία εντοπισμού θέσης, καθώς και μια δοκιμαστική δραστηριότητα σε περιβάλλον πίστας, με την οποία διερευνήθηκε η ανθρώπινη οδήγηση χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, για να ενισχυθεί η εμπειρία του χρήστη.
Στα δοκιμαζόμενα οχήματα περιλαμβάνονταν τα Nissan LEAF, τα οποία διέθεταν GPS, ραντάρ, LIDAR και τεχνολογίες κάμερας, που δημιουργούν μια αντίληψη του κόσμου γύρω από το όχημα. Χρησιμοποιώντας όλη αυτή την τεχνολογία, το σύστημα μπορεί να πάρει αποφάσεις για το πώς να πλοηγηθεί στους δρόμους και στα εμπόδια που αντιμετωπίζει σε ένα ταξίδι.
Grand Drive
Το πρώτο μέρος του ερευνητικού έργου ήταν το “Grand Drive”, ένα ταξίδι από το Cranfield και το Bedfordshire, στο Sunderland. Το επίτευγμα ήταν το αποκορύφωμα της εργασίας 30 μηνών από την κοινοπραξία της HumanDrive, μιας ομάδας με επικεφαλής τους μηχανικούς της Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της κοινοπραξίας.
Μία από τις βασικές πτυχές του σχεδίου ήταν η ανάπτυξη ενός προηγμένου αυτόνομου συστήματος ελέγχου του οχήματος. Διασφαλίζοντας ότι τα μελλοντικά, προηγμένα αυτόνομα συστήματα οδήγησης δημιουργούν μια άνετη και οικεία εμπειρία για τους επιβάτες, θέτονται τα θεμέλια για ένα πιο συνδεδεμένο και αυτόνομο μέλλον.
Ο Bob Bateman, Project Manager στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan στην Ευρώπη, δήλωσε σχετικά: «Το έργο HumanDrive μας επέτρεψε να αναπτύξουμε ένα αυτόνομο όχημα που μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις οι οποίες συναντώνται στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου που είναι μοναδικοί σε αυτό το μέρος του κόσμου, όπως πολύπλοκοι κυκλικοί κόμβοι και λωρίδες κυκλοφορίας υψηλής ταχύτητας, χωρίς οδικές σημάνσεις, λευκές γραμμές ή κράσπεδα».
Ο δεκάλογος της ασφαλούς οδήγησης
Το Grand Drive επιτεύχθηκε, καθώς τα μέλη της κοινοπραξίας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο συνεργάστηκαν για να διερευνήσουν πώς η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να μιμηθεί ένα φυσικό, ανθρώπινο στυλ οδήγησης.
HumanDrive και Machine Learning
Το δεύτερο μέρος του έργου HumanDrive εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης, θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπειρία των χρηστών και την άνεση των επιβατών, των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων. Τα πιλοτικά οχήματα, που δοκιμάστηκαν με επιτυχία σε κλειστές διαδρομές, περιλάμβαναν επίσης συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκαν από το μέλος της κοινοπραξίας Hitachi Europe Ltd, τα οποία επιτρέπουν τη μηχανική μάθηση σε πραγματικό χρόνο. Κατασκευάζοντας ένα σύνολο δεδομένων από σενάρια κυκλοφορίας και λύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε πρότερο χρόνο, το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτήν την «εμπειρία» για να χειριστεί παρόμοια σενάρια στο μέλλον και για να σχεδιάσει μια ασφαλή διαδρομή γύρω από ένα εμπόδιο.
Αυτές οι τεχνολογίες υποβλήθηκαν σε μια εξαντλητική διαδικασία δοκιμών και αναπτύχθηκαν χρησιμοποιώντας μια σειρά από προσομοιώσεις, σε πίστες κλειστών δοκιμών.
Βίντεο από το συγκεκριμένο επίτευγμα, μπορείτε να δείτε στο