Η… καριέρα του μικρού diesel κινητήρα OM 608 στις A- και B-Class τελειώνει το φθινόπωρο του 2020. Τότε θα έχει περάσει ο 1,5 χρόνος, ο οποίος απαιτείτο, μέχρι ο βασικός diesel, που κατασκευάζεται σε συνεργασία με τη Renault, να είναι έτοιμος, ώστε να μπει κάτω από το μπροστινό καπό των γερμανικών μικρομεσαίων μοντέλων. Έτσι, θα προκύψουν οι νέες εκδόσεις A180d και B180d, με τον κινητήρα OM 654, που θα τοποθετείται εγκάρσια. Εκτός από τις A- και B-Class, αυτός ο κινητήρας θα τοποθετηθεί και στη CLA 180d την ίδια εποχή, έκδοση που θα είναι η βασική diesel αυτού του μοντέλου.
Πλεονέκτημα: 6d, κ.εκ. και Nm
Ο δεκάλογος της ασφαλούς οδήγησης
Ο νέος diesel κινητήρας θα πληροί τη νόρμα Euro 6d, κάτι που ισχύει επίσης για το μηχανικό σύνολο της GLB 180d, που έρχεται στις αγορές εξ αρχής με τον OM 654. Στην GLB 180d η ισχύς του κινητήρα είναι 116 ίπποι, όπως άλλωστε στην περίπτωση του OM 608. Η μέγιστη διαφορά, όμως, στα στοιχεία εντοπίζεται στη χωρητικότητα. Με την αλλαγή του κινητήρα, αυτή θα αυξηθεί από τα 1.461 κ.εκ. στα 1.950. Την ίδια στιγμή θα αυξηθεί και η τιμή της μέγιστης ροπής, που θα αυξηθεί κατά 20 Nm σε σχέση με έως τώρα.
Άγνωστα στοιχεία ακόμη: οι τιμές και το μέλλον της A160d
Ακόμα είναι ανοικτό αν θα αυξηθούν και οι τιμές. Για παράδειγμα, στη Γερμανία η GLB 180d κοστίζει σήμερα 37.771 ευρώ, δηλαδή όσο περίπου και η βενζινοκίνητη GLB 200 των 163 ίππων. Την ίδια στιγμή η A-Class με τον ίδιο κινητήρα στοιχίζει 30.756 ευρώ, τιμή που υπερβαίνει αυτή της diesel A180d κατά περίπου 950 ευρώ. Επιπλέον, παραμένει ανοικτό ακόμη, αν οι παραπάνω αλλαγές σημάνουν τη συνέχεια ή την κατάργηση της A160d. Οι ιθύνοντες της Mercedes-Benz δεν έχουν πάρει τη σχετική απόφαση ακόμη, ενώ δεν υπάρχουν επίσης πληροφορίες για το μέλλον του OM 608 στο Citan.