Η τέταρτη γενιά του Ford Focus βασίζεται στη νέα ελαφρύτερη πλατφόρμα «C2», ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι πιο επιθετικός και εκτός από το ανανεωμένο εσωτερικό, διαθέτει μία πληθώρα νέων τεχνολογιών ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.
Στο αμάξωμα, η νέα μεγαλύτερη εμπρός μάσκα διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση, δίνοντας κάθε φορά ένα εντελώς διαφορετικό look στο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού ST-Line, με την κυματιστή μάσκα, τα Dynamic LED φώτα, τις μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου και την αεροτομή. Στο πίσω μέρος, τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα δίνουν στο αυτοκίνητο την αίσθηση μίας μικρότερης σιλουέτας, ενώ για πρώτη φορά το λογότυπο του μοντέλου βρίσκεται στη μέση του πορτμπαγκάζ. Για βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, το σύστημα Active Grille Shutter κρατάει ανοιχτό τον αεραγωγό της μάσκας ώστε να ψύχεται ο κινητήρας όταν είναι απαραίτητο, ενώ κατά περίπτωση τον κλείνει για βελτιωμένη αεροδυναμική.
Ένα από τα κύρια σημεία στα οποία βελτιώθηκε το νέο Focus σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι η πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών έχει πλέον χωρητικότητα 375 λίτρων και ο σχεδιασμός του επιτρέπει την εύκολη φόρτωση/εκφόρτωση αντικειμένων. Παράλληλα, ο χώρος των πίσω επιβατών είναι πλέον περισσότερος και δίνει μία πραγματική αίσθηση ευρυχωρίας, καθώς το μεταξόνιο είναι 53 χιλιοστά μεγαλύτερο. Ευχάριστη έκπληξη ήταν η προσθήκη μίας μαλακής επένδυσης στο εσωτερικό των αποθηκευτικών χώρων στις πόρτες του αυτοκινήτου, ώστε τα αντικείμενα να μην «θορυβούν» μέσα τους κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Ανέσεις όπως το ηχοσύστημα B&O, η ασύρματη φόρτιση για smartphone, η πανοραμική οροφή και τα προστατευτικά που «αναδύονται» για να προστατέψουν την άκρη της πόρτας όταν ανοίγει είναι πολύ χρήσιμες και λειτουργικές προσθήκες.
Προχωρώντας στη θέση του οδηγού, μας υποδέχονται -κατά κύριο λόγο- τα ποιοτικά υλικά της κεντρικής κονσόλας και το νέο εύχρηστο infotainment Sync 3 με το σύστημα υποβοήθησης CoPilot360, με λειτουργίες που δεν είχαμε συνηθίσει στην κατηγορία, όπως το αυτόματο παρκάρισμα (το οποίο γίνεται χωρίς καμία επέμβαση από τον οδηγό στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων). Η θέση οδήγησης και το τιμόνι ρυθμίζονται με ακρίβεια για οδηγούς κάθε σωματότυπου, ενώ οι διακόπτες που βρίσκονται κάτω από την οθόνη είναι εργονομικά σχεδιασμένοι και εύκολοι στην χρήση, χωρίς να αποσπούν την προσοχή του οδηγού για περισσότερη ώρα από όση χρειάζεται. Το Head-Up Display ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και είναι ιδιαίτερα φωτεινό.
Δοκιμή AUDI A1 Allstreet 1.0 TFSI S tronic 116ps: Πάνω απ’ όλα στιλ…
Ο 1.000άρης EcoBoost έρχεται με τρεις λειτουργίες οδήγησης: Normal, Eco και Sport. Στην λειτουργία Sport, το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα και γίνεται πιο άμεσο και πιο σφιχτό στις στροφές, υπενθυμίζοντας μας τον λόγο για τον οποίο το Focus είναι γνωστό, την οδηγική απόλαυση που προσφέρει. Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 125 ίππων ανεβάζει γραμμικά τις στροφές χωρίς να είναι νευρικός, με την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα να χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι κρατώντας τις στροφές πάνω από τις 2.000, είναι ένας πολύ ευέλικτος κινητήρας που προσφέρει καλά ρεπρίζ, ενώ παράλληλα είναι οικονομικός και κατά συνέπεια με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Όταν βρίσκεται στην λειτουργία οδήγησης Eco Mode, το σύστημα καταγράφει όλες τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς του οδηγού στην κατανάλωση καυσίμου, βοηθώντας στην μείωση του.
Το τιμόνι είναι γρήγορο και ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης. Το προαιρετικό σύστημα «Evasive Steering Assist», χρησιμοποιεί μία κάμερα και ένα ραντάρ στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου για να εντοπίσει εμπόδια. Εάν εντοπίσει ένα εμπόδιο και θεωρήσει ότι με τη συνεχίζοντας με την πορεία του θα το χτυπήσει, ενημερώνει τον οδηγό για τον κίνδυνο και όταν αυτός αποφασίσει να κάνει μία μανούβρα αποφυγής, το σύστημα τον «βοηθάει» να την ολοκληρώσει. Το αμάξωμα είναι 20% πιο στιβαρό σε σχέση με το προηγούμενο, κάτι που κάνει το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο αλλά και πιο ασφαλές.
Παλιότερα, όλα τα Focus είχαν ανεξάρτητες πίσω αναρτήσεις, κάτι που πλέον ισχύει μόνο για τις κορυφαίες εκδόσεις κινητήρων. Η ανάρτηση του πακέτου ST-Line είναι χαμηλότερη κατά 1 εκατοστό και πιο σφιχτή από αυτή του «απλού» μοντέλου, προσφέροντας παραπάνω δυνατότητες για δυναμική οδήγηση παράλληλα με την ικανοποιητική απόσβεση κραδασμών από κακοτεχνίες στο δρόμο. Το προαιρετικό σύστημα Adaptive, αναγνωρίζει – σε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου- ποιος τροχός θα περάσει πάνω από κάποια λακκούβα και προσαρμόζει ανάλογα την ανάρτηση.
Τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού είναι πλήρη, καθώς υπάρχουν λειτουργίες διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης τυφλού σημείου, διατήρησης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή ατυχημάτων. Όλα τα παραπάνω συστήματα σε συνδυασμό με το νέο αμάξωμα, χάρισαν στο Focus βαθμολογία 5 αστέρων στις φετινές δοκιμές Euro NCAP.
Η συμπεριφορά του Focus στον δρόμο είναι «διπλή». Πρόκειται ένα οικονομικό καθημερινό αυτοκίνητο, ικανό να μεταφέρει με άνεση μία οικογένεια εντός και εκτός πόλης. Αλλά, όταν του ζητηθεί, μετατρέπεται σε ένα ζωηρό hot-hatch , ικανό να φέρει ένα μεγάλο χαμόγελο στον οδηγό του.
Η συγκεκριμένη έκδοση ST-Line κοστολογείται στη δελεαστική τιμή των 21.017€, αποδεικνύοντας ότι η άνεση, η οδηγική ευχαρίστηση και τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας δεν είναι αποκλειστικά για τις premium μάρκες.