Υπάρχουν κάποια στατιστικά στοιχεία που θα είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον, αν υπήρχαν. Όπως για παράδειγμα, τι ποσοστό από τα πολυτελή μοντέλα του «segment F» οδηγούνται από τους ιδιοκτήτες τους. Πρόκειται για προβληματισμό που σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία της αγοράς είναι εκτός συζήτησης, γιατί η απάντηση είναι προφανής. Σε αυτήν όμως; Ρισκάρω να πω, πως το πιθανότερο για έναν κάτοχο πολυτελούς λιμουζίνας, είναι να τον συναντάς συχνότερα στις πίσω θέσεις. Δεν έχω στοιχεία για κάτι τέτοιο, έχω όμως ισχυρές ενδείξεις. Ποιες είναι αυτές; Το συνολικό περιβάλλον που φροντίζουν να διαμορφώσουν οι κατασκευαστές αυτών των μοντέλων στα πίσω καθίσματα.
Σκέφτεσαι πολλά παραδείγματα αυτοκινήτων, στα οποία οι πίσω απολαμβάνουν περισσότερα από τους μπροστά; Μην παιδεύεσαι, η απάντηση είναι όχι. Σε μία Σειρά 7 όμως, αυτό συμβαίνει στον υπερθετικό βαθμό. Ο χώρος που έχεις ως επιβάτης των πίσω, επενδεδυμένων με εξαιρετικής ποιότητας δέρμα, καθισμάτων, είναι κυριολεκτικά άπλετος (σαφώς μεγαλύτερος από εκείνον του συνοδηγού), ενώ έχεις στη διάθεσή σου τόσα gadget, που κάλλιστα θα μπορούσες να πιστέψεις πως βρίσκεσαι σε κάποιο playroom. Τα καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά προς κάθε κατεύθυνση και έχουν λειτουργία μασάζ, ώστε να χαλαρώνεις ενώ παρακολουθείς την ταινία ή το επιθυμητό τηλεοπτικό πρόγραμμα στην οθόνη που βρίσκεται στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Μάλιστα, για να καταβάλεις το μίνιμουμ των κινήσεων, η BMW σου παρέχει ένα αποσπώμενο tablet (η θέση του βρίσκεται στην κονσόλα ανάμεσα στις δύο πίσω θέσεις), μέσω του οποίου ελέγχονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Από την πλοήγηση και τον κλιματισμό, μέχρι τα σκιάδια και το πρόγραμμα μασάζ. Όλα αυτά σε οδηγούν στο συμπέρασμα πως όλο αυτό το περιβάλλον ιδιαίτερης άνεσης και πολυτέλειας, δεν μπορεί να δημιουργήθηκε για να χρησιμοποιείται σπάνια. Το λογικό είναι να δημιουργήθηκε για να το απολαμβάνει αυτός που έχει και τη μεγαλύτερη σημασία. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου.
ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Στα νέα που αφορούν στον σοφέρ, η Σειρά 7 προέρχεται από αυτό που η BMW χαρακτήρισε ως το πιο εκτεταμένο facelift που παρουσίασε ποτέ σε μοντέλο της. Πράγματι, η κορυφαία λιμουζίνα της γερμανικής εταιρείας έχει ουσιαστικές αλλαγές τόσο αισθητικά, όσο και μηχανικά. Η μάσκα είναι εντελώς νέα, με τις γρίλιες να καταλαμβάνουν πλέον αρκετά μεγαλύτερη έκταση, την ώρα που τα μπροστινά φώτα είναι πιο λεπτά. Στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η τελευταίο έκδοση του iDrive είναι οι σημαντικότερες προσθήκες.
Ακόμη πιο σημαντικές όμως, είναι οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη της έκδοσης 745Le που συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη γκάμα εκδόσεων της Σειράς 7. Πρόκειται για την Plug in Hybrid έκδοση, η οποία πλέον έρχεται ως εξέλιξη της 740Le. Η τελευταία, διέθετε 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων, ενώ η ανανεωμένη της εκδοχή, διαθέτει έναν 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά, απόδοσης 282 ίππων. Με δεδομένο πως πρόκειται για αυτοκίνητο με βάρος 2 τόνους, όπου η συμβολή ηλεκτρικής ενέργειας δεν διαρκεί για πάρα πολύ, ο νέος κινητήρας είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ καλύτερα την κατάσταση. Και παράγωντας καλύτερο ήχο, αν αυτό ενδιαφέρει κάποιον σε αυτή την κατηγορία.
Η BMW αύξησε τη χωρητικότητα των μπαταριών από 9,2 kWh στο προηγούμενο μοντέλο σε 12 kWh, όμως η αυτονομία δεν άλλαξε ουσιαστικά. Η συνολική ισχύς, διαμορφώνεται σε 394 ίππους. Το εργοστάσιο υποστηρίζει πως μπορείς να διανύσεις περίπου 58 χλμ. αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα, όμως στην πράξη σπάνια θα περάσεις τα 40 χλμ. Σε ελεύθερη μετάφραση, αυτό που διασφαλίζει και στην περίπτωση της 745Le η υβριδική τεχνολογία, είναι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση, παρά ουσιαστική μετάβαση στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, των μηδενικών ρύπων και της υψηλής αυτονομίας.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Βέβαια, οι επιδόσεις της εντυπωσιάζουν τόσο για το μέγεθός της, όσο και για τον χαρακτήρα της. Με επιτάχυνση 0-100 σε 5,2’’ και τελική 250 χ.α.ώ., μπορεί άνετα να σταθεί πλάι σε καθαρόαιμες σπορ κατασκευές. Με δεδομένο πως η μέγιστη ροπή των 600 Nm είναι διαθέσιμη κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., η 745e χαρακτηρίζεται από εξαιρετική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ακόμη κι από στάση. Έχει και προγράμματα οδήγησης, αν και σε αυτή την περίπτωση είναι απορίας άξιο πόσες φορές θα χρησιμοποιηθούν από τον οδηγό. Ως γενικό κανόνα, καλό είναι να έχεις στο μυαλό σου πως αυτοκίνητα όπως η 745Le πίνουν νερό στο όνομα της παραμετροποίησης. Σου δίνουν τη δυνατότητα να ρυθμίζεις σύμφωνα με τις προτιμήσεις σου τα πάντα. Από την απόκριση του κινητήρα, μέχρι τον φωτισμό της καμπίνας. Η αποθέωση του customizing.
Το τίμημα της απόκτησης μιας υβριδικής Σειράς 7 δεν είναι χαμηλό. Υπερβαίνει αρκετά τις 100.000 ευρώ, ενώ για να τηρούνται οι παραδόσεις, αρκετά από τα εντυπωσιακά στοιχεία που προάγουν το fine living στο εσωτερικό της, χρεώνονται έξτρα. Έχοντας μήκος που ξεπερνά τα 5 μ. (έκδοση νορμάλ) ή τα 5,2 μ. (για την έκδοση Long της δοκιμής μας) και μεταξόνιο 3,2 μ., η Σειρά 7 είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα που μπορείς να συναντήσεις σε δημόσιο δρόμο. Με δεδομένο μάλιστα πως το επίπεδο άνεσης που παρέχει, είναι άμεσα συγκρίσιμο με εκείνο του σαλονιού σου, ενώ και η τιμή αγοράς της μπορεί να φτάσει στα επίπεδα ενός ακινήτου, ίσως θα έπρεπε να δηλώνεται και στο κτηματολόγιο.