Το Volkswagen Group Components παρουσίασε αυτόνομα κινούμενο ρομπότ φόρτισης που φροντίζει για την επαναφόρτιση των μπαταριών οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ το τελευταίο βρίσκεται σε μία κοινή θέση στάθμευσης.
Η όλη διαδικασία ξεκινά είτε με ενεργοποίηση μέσω εφαρμογής (app) σε smartphone είτε με V2X (vehicle to everything – όχημα με οτιδήποτε) επικοινωνία. Ακολούθως, το αυτόνομα κινούμενο ρομπότ πλησιάζει το όχημα που χρειάζεται φόρτιση και επικοινωνεί μαζί του. Από το άνοιγμα του πλαισίου υποδοχής φόρτισης για τη σύνδεση του σχετικού βύσματος μέχρι και την τελική αποσύνδεση, η όλη διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Το ρομπότ είναι συνδεδεμένο με μία συσκευή αποθήκευσης ενέργειας, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα όχημα μπαταρίας, το οποίο ρυμουλκεί, το φέρνει κοντά στο αυτοκίνητο και στη συνέχεια συνδέει αυτοκίνητο και όχημα μπαταρίας, ώστε να ξεκινήσει η φόρτιση.
24ωρo backstage: Ποιος ήταν ο άνθρωπος της Michelin που έκλεψε την παράσταση;
Το όχημα μπαταρίας παραμένει συνδεδεμένο με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια όλης της διαδικασίας φόρτισης. Το ρομπότ, εν τω μεταξύ, μπορεί να αποχωρήσει και να προχωρήσει σε αντίστοιχη άλλη φόρτιση, άλλου αυτοκινήτου, καθώς μπορεί να μεταφέρει πολλά οχήματα μπαταρίας ταυτόχρονα. Μόλις ολοκληρωθεί η υπηρεσία φόρτισης, το ρομπότ συλλέγει το όχημα μπαταρίας και το επαναφέρει σε ένα κεντρικό σταθμό φόρτισης.
Το κάθε όχημα μπαταρίας έχει ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 25 kWh. Με τα ενσωματωμένα ηλεκτρονικά συστήματα φόρτισης, είναι εφικτή ταχεία φόρτιση DC έως και 50 kW για το κάθε αυτοκίνητο. Το ρομπότ, είναι εξοπλισμένο με κάμερες, σαρωτές λέιζερ και αισθητήρες υπερήχων. Ο συνδυασμός όλων αυτών όχι μόνο επιτρέπει στο ρομπότ να πραγματοποιεί πλήρως τη διαδικασία φόρτισης, αλλά και να κυκλοφορεί ελεύθερα στο χώρο στάθμευσης, να αναγνωρίζει πιθανά εμπόδια και να αντιδρά σε αυτά. Ανάλογα με το μέγεθος του χώρου στάθμευσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα διάφορα ρομπότ φόρτισης, ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλά αυτοκίνητα.
«Το αυτόνομα κινούμενο ρομπότ φόρτισης θα φέρει επανάσταση στη φόρτιση σε διαφορετικές εγκαταστάσεις στάθμευσης, όπως πολυώροφοι ή υπόγειοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων αλλά και κοινές θέσεις στάθμευσης, καθώς φέρνει την υποδομή φόρτισης στο αυτοκίνητο και όχι το αντίστροφο. Το αυτόνομα κινούμενο ρομπότ φόρτισης δεν είναι απλώς ένας βραχίονας ρομπότ που συνδέει ένα αυτοκίνητο με ένα σταθερό σταθμό φόρτισης. Με αυτό, κάνουμε σχεδόν κάθε χώρο στάθμευσης εν δυνάμει σημείο φόρτισης αυτοκινήτων, χωρίς κανένα περίπλοκο μέτρο υποδομής», τονίζει ο Mark Möller, Διευθυντής Ανάπτυξης του Volkswagen Group Components.
Το Volkswagen Group Components διερευνά διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά στην υποδομή φόρτισης και έχει ήδη αναπτύξει αρκετά επιτυχημένα προϊόντα. Ο ευέλικτος σταθμός γρήγορης φόρτισης και τα DC wallboxes είναι ήδη πρακτικές λύσεις φόρτισης ενώ πολλές άλλες είναι σε στάδιο εξέλιξης. Το αυτόνομα κινούμενο ρομπότ φόρτισης αποτελεί μία από αυτές, χωρίς να έχει οριστεί πιθανή ημερομηνία για την κυκλοφορία του στην αγορά.
Η Volkswagen αναλαμβάνει πολυεπίπεδες πρωτοβουλίες για τη δημιουργία μιας υποδομής φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρεία προγραμματίζει την εγκατάσταση συνολικά 36.000 σημείων φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη έως το 2025, με μεγάλο μέρος αυτών διαθέσιμων στο κοινό. Η Volkswagen έχει παρουσιάσει επίσης το δικό της wallbox για οικιακή φόρτιση, με την ονομασία ID.Charger. Και ως συνιδρυτής της κοινοπραξίας IONITY, η Volkswagen συμμετέχει στην εγκατάσταση 400 πάρκων ταχείας φόρτισης σε μεγάλους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους. Μεσοπρόθεσμα, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι τόσο εύκολη όσο η φόρτιση ενός smartphone.