Το γεγονός πως μία εταιρεία ηλεκτρονικών προϊόντων, όπως η Sony, παρουσιάζει καινοτομίες σε μία Έκθεση σαν την Consumer Electronics Show, δε συνιστά μεγάλη έκπληξη. Οι Ιάπωνες εκθέτουν, λοιπόν, στην CES στο Las Vegas εξελιγμένα προϊόντα για τηλεοράσεις, HiFi και τεχνολογίες εικόνας και αισθητήρων στον τομέα της αυτοκίνησης. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το τελευταίο, πρόκειται για ένα πρωτότυπο, ολοκληρωτικού χαρακτήρα. Οι πληροφορίες από διάφορους αισθητήρες συνδέονται μεταξύ τους και παρέχουν τελικά τέτοιες ρυθμίσεις, που καθιστούν τη δυνατότητα αυτόνομης κυκλοφορίας ακόμα πιο προχωρημένη.
Τεχνολογία της Sony στο εσωτερικό και εξωτερικά
Για να κάνουμε πιο συγκεκριμένα τα προαναφερθέντα, η Sony έφερε στο Las Vegas ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που διαθέτει πλούσια τεχνολογία στο εσωτερικό του. Το πρωτότυπο Vision-S διαθέτει τεχνολογία εικόνας, αισθητήρων, τηλεπικοινωνιών, τεχνητής νοημοσύνης και cloud από την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία του. Συνολικά, έχουν εγκατασταθεί στο εξωτερικό μέρος του αμαξώματός του 33 αισθητήρες, ώστε να αναγνωρίζονται πρόσωπα και αντικείμενα εντός και εκτός του οχήματος, αλλά και να παρέχεται εξελιγμένη υποστήριξη στον οδηγό. Επιπλέον, κάμερες έχουν πάρει τη θέση των εξωτερικών καθρεπτών. Το επίπεδο υποβοήθησης αυτόνομης οδήγησης βρίσκεται προς το παρόν στο επίπεδο 2+, αλλά μπορεί να αναβαθμιστεί έως και το επίπεδο 4.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Ακόμα και το σύστημα ψυχαγωγίας στο εσωτερικό του μήκους 4,90 μέτρων αυτοκινήτου προέρχεται από τη Sony. Αυτό συμπεριλαμβάνει το προηγμένο ηχοσύστημα “360 Reality Audio”, το οποίο λειτουργεί με ηχεία εγκατεστημένα μέσα στα καθίσματα. Με αυτόν τον τρόπο δεν επιτυγχάνεται μόνο ένας ήχος ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας, αλλά δίνεται και η δυνατότητα σε κάθε επιβάτη ξεχωριστά να ακούει τη μουσική της αρεσκείας του. Στο ταμπλό είναι εγκατεστημένη μία πανοραμική οθόνη, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ ακουμπώντας πάνω της είναι δυνατή η ενεργοποίηση και η προβολή των περιεχομένων του συστήματος. Αξίζει να σημειωθεί πως οι επιβάτες της πίσω σειράς θέσεων έχουν στη διάθεσή τους δικές τους οθόνες. Εκτός των παραπάνω, το αυτοκίνητο είναι μονίμως συνδεδεμένο με το internet, ώστε να είναι σε θέση να λαμβάνει ανά πάσα στιγμή τις αναβαθμίσεις του software.
Σε πλατφόρμα ηλεκτροκίνητου μοντέλου, που εξέλιξε η Sony!
Το Sony Vision-S, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την αυστριακή Magna Steyr και τους Γερμανούς προμηθευτές Bosch, Continental και ZF, βασίζεται σε μία πλατφόρμα, που εξέλιξε η ίδια η ιαπωνική φίρμα. Η τετράθυρη liftback λιμουζίνα με τη μεγάλη πανοραμική οροφή διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, που ο καθένας έχει απόδοση 200 kW (ή 272 ίππους). Η συνδυαστική ισχύς ανακοινώνεται στους 536 ίππους και το τετρακίνητο μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα. Τελική ταχύτητα είναι τα 240 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα μπορεί να «φιλοξενήσει» κι άλλες μορφές αμαξωμάτων. Έτσι, οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας σκέφτονται ακόμη την κατασκευή coupe, mini van και SUV.
Οι εικόνες δείχνουν ότι οι υπεύθυνοι εξέλιξης έχουν τοποθετήσει μία μεγάλη και επίπεδη μπαταρία στο πάτωμα του οχήματος, ανάμεσα στους δύο άξονές του. Πάντως, οι Ιάπωνες μας οφείλουν ακόμη περαιτέρω στοιχεία, όπως -ας πούμε- η αυτονομία. Το ίδιο ισχύει για τις μελλοντικές προοπτικές του πρώτου αυτοκινήτου της Sony. Η ιαπωνική εταιρεία τόνιζε στο παρελθόν πως δεν ενδιαφέρεται για την παραγωγή ενός δικού της αυτοκινήτου, ωστόσο, όμως, μπορούσε να φανταστεί τη συμμετοχή της στην κατασκευή ενός τέτοιου σε συνεργασία με μία καθιερωμένη φίρμα.