Δυστυχώς συνέβη ξανά και είναι πιο σοβαρό από κάθε άλλη φορά: Στις 29 Δεκεμβρίου 2019 ένα Tesla Model S στην πόλη Gardena της κομητείας του Los Angeles πέρασε με ταχύτητα από μία διάβαση, όπου το φανάρι ήταν κόκκινο και χτύπησε ένα Honda Civic του 2006. Στο ιαπωνικό μοντέλο βρίσκονταν ένας άντρας και μια γυναίκα, οι οποίοι βρήκαν τραγικό θάνατο, καθώς το αυτοκίνητό τους καταστράφηκε ολοσχερώς επί τόπου. Στο Model S βρισκόταν επίσης ένα ανδρόγυνο, το οποίο απλώς υπέστη ελαφρείς τραυματισμούς και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο. Η τροχαία, που επιλήφθη του συμβάντος δεν προχώρησε σε καμία σύλληψη. Προφανώς, το επιρρεπές σε ατυχήματα σύστημα αυτόματου πιλότου του Model S είχε ενεργοποιηθεί.
Από την πλευρά του, ο οργανισμός NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ξεκίνησε έρευνες για το γεγονός. Κι αφότου αρχικά δεν ήταν ξεκάθαρο, αν είχε ενεργοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος του Tesla, ο εκπρόσωπος Τύπου του NHTSA επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία του συστήματος υποβοήθησης του οδηγού ήταν κατά τη διάρκεια του συμβάντος ενεργοποιημένη. Αυτό ελήφθη από το NHTSA ως αφορμή για περαιτέρω έρευνες σε ατυχήματα κατά το τελευταίο διάστημα, στα οποία φέρει την κύρια ευθύνη ο αυτόματος πιλότος.
Κι άλλα συμβάντα – το ένα θανατηφόρο
Σε ένα άλλο συμβάν στην κομητεία Putnam της πολιτείας της Indiana ένα Tesla συγκρούστηκε με ένα όχημα της πυροσβεστικής στον Interstate (διαπολιτειακό αυτοκινητόδρομο) 70 (δείτε κάτω). Ο 25χρονος οδηγός, Derrick Monet, τραυματίστηκε μεν σοβαρά, αλλά η 23χρονη σύζυγός του, Jenna, υπέκυψε στα τραύματά της στο νοσοκομείο. Σύμφωνα με τον αρχιφύλακα Matt Ames της Indiana State Police ο Derrick Monet κατέθεσε, πως υπό φυσιολογικές συνθήκες οδηγεί πάντα με ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο, αλλά έπειτα από το ατύχημα δεν μπορούσε να θυμηθεί, αν εκείνη τη φορά τον είχε θέσει εκείνος σε λειτουργία.
Στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου ένα Tesla έπεσε πάνω σε ένα σταθμευμένο περιπολικό της αστυνομίας και ένα επίσης σταθμευμένο όχημα της πολιτείας του Connecticut. Σε αυτό το ατύχημα δεν υπέστη κανένας σοβαρούς τραυματισμούς. Ο οδηγός του Tesla κατέθεσε στην αστυνομία πως είχε ενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο και πως κατά τη διάρκεια του συμβάντος είχε γυρίσει προς τα πίσω και κοίταζε το σκύλο του, που καθόταν στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Ανήμπορη να αντιδράσει η Tesla
Η ίδια η Tesla δεν προχώρησε σε δηλώσεις για τα τελευταία γεγονότα. Η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτροκίνητων οχημάτων από την California, έπειτα από τα σοβαρά συμβάντα με τον αυτόματο πιλότο των αυτοκινήτων της, περιορίστηκε να αναφερθεί στωικά μόνο στο ότι, σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης, ο οδηγός δεν επιτρέπεται ποτέ να αφήνει οπουδήποτε αλλού τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η Tesla επιμένει να προβάλλει τις εν μέρει αυτόνομες δυνατότητες των οχημάτων της υπό τους σε κάθε περίπτωση… παρεξηγήσιμους όρους «αυτόματος πιλότος» και «ready για αυτόνομη οδήγηση». Η τεχνολογία της Tesla κάνει προς το παρόν δυνατή μόνο τη «στοιχειώδη, αυτόνομη οδήγηση» σύμφωνα με το Level (=επίπεδο) 2. Η πλήρως αυτόνομη οδήγηση αντιστοιχεί στο Level 5…