Πριν από 86 χρόνια, το 1934, το Chrysler Airflow της εποχής φρόντιζε να μας δείξει την όμορφη σχεδίασή του με τις εξορθολογισμένες γραμμές του αμαξώματός του. Ωστόσο, φέτος αυτό το λαμπρό όνομα του οχήματος της ανώτερης κατηγορίας του παρελθόντος επανέρχεται στην επικαιρότητα από τον όμιλο FCA (FIAT Chrysler Automobiles) ως σχεδιαστικό πρωτότυπο στην Έκθεση CES (Consumer Electronics Show), από τις 7 έως και τις 10 Ιανουαρίου στο Las Vegas των Η.Π.Α.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Airflow Vision Concept δεν είναι ένα πρωτότυπο, το οποίο δεν έχει ήδη εκ των προτέρων αποφασιστεί στην γκάμα ποιας συγκεκριμένης μάρκας του ομίλου θα περάσει. Όπως και το αυτοκίνητο του προηγούμενου αιώνα, έτσι και το σύγχρονο (ή το μελλοντικό, καλύτερα) είναι ένα μοντέλου μεγάλου όγκου, κατάλληλο για μακρινά ταξίδια. Πληροφοριακά, οι διαστάσεις του Airflow Vision Concept αντιστοιχούν σε αυτές του van της Chrysler, του Pacifica.
Οθόνες για όλους τους επιβάτες
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Στο εσωτερικό του πρωτότυπου αυτοκινήτου βρίσκουν θέση τέσσερις επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, με τις αναλογίες των χώρων να είναι μεγαλειώδεις. Το cockpit είναι πλήρως ψηφιακό. Εκτός από την οθόνη, που προβάλλει πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση, πίσω από το τιμόνι, είναι δηλαδή κάτι σαν πίνακας οργάνων, υπάρχει και μία μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, που παίζει το ρόλο του «σημείου επαφής» μεταξύ αυτοκινήτου και επιβατών.
Ανάλογα με τις ανάγκες ή τις προτιμήσεις, η δομή του menu του συστήματος πολυμέσων είναι δυνατόν να διαχειριστεί από τον ίδιο το χρήστη. Περαιτέρω οθόνες βρίσκονται στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, μπροστά από το συνοδηγό και στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων. Οι πληροφορίες και οι ενδείξεις μπορούν να μεταφερθούν με κινήσεις αφής από τη μία οθόνη στην άλλη. Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί ο συνοδηγός να βρει μία διαδρομή από το σύστημα πλοήγησης στη δική του οθόνη και να την προωθήσει στην κεντρική, ώστε να μπορέσει να ακολουθήσει τις οδηγίες και ο οδηγός.
Χωρίς πληροφορίες για την τεχνολογία
Στοιχεία για την τεχνολογία του Airflow Vision Concept η FCA δεν έχει κάνει γνωστά ακόμη. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, πάντως, οι ζάντες είναι εμπνευσμένες από τα μηχανικά στοιχεία ενός ηλεκτροκινητήρα. Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον το εξής: Αν και η FCA, σε συνεργασία με τη θυγατρική της Google, Waymo, έχουν ήδη θέσει σε λειτουργία ένα στόλο αυτόνομα κινούμενων Chrysler Pacifica, για το Airflow Vision Concept δεν έχει γίνει λόγος για τις αντίστοιχες λειτουργίες ενός αυτόνομα κινούμενου αυτοκινήτου.