Η VW κατοχύρωσε ήδη τα δικαιώματα για τα αρχικά “GTX” στη Γερμανία, ενώ για τις Η.Π.Α. και την Αυστραλία το σχετικό αίτημα εκκρεμεί ακόμη (“pending”). Αυτά τα αρχικά θα φέρουν οι σπορτίφ εκδόσεις των ηλεκτροκίνητων ID μοντέλων, που θα ακολουθήσουν τα βήματα των σπορτίφ μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες, όπως τα GTI και GTD. Πρώτο GTX μοντέλο θα είναι το crossover SUV, που αρχικά έγινε γνωστό με το όνομα ID Crozz και μέσα στη διάρκεια του 2019 ως ID.4. Επομένως, περιμένουμε το 2021 να υποδεχτούμε το ID.4 GTX στις αγορές. Σε σχέση με τα απλούστερα ID, τα GTX θα είναι standard τετρακίνητα, με έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα. Το, δε, γράμμα “X” είναι κάτι σαν συνώνυμο της τετρακίνησης.
VW ID.4 GTX με 306 ίππους
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Τη διαμόρφωση με την ισχύ των 306 ίππων την είδαμε ξανά στο Audi Q4 E-Tron. Πέραν αυτής, όμως, υπάρχουν περαιτέρω διαφοροποιήσεις, όπως τροχοί μεγαλύτερων διαστάσεων, πιο επιθετική σχεδίαση του αμαξώματος και πιο σπορτίφ εφαρμογές στο εσωτερικό. Βέβαια, ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό αν η Volkswagen θα λανσάρει τελικά υψηλής ισχύος και σπορτίφ χαρακτήρα εκδόσεις “R” στις σειρές των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της ID. Πάντως, δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε, που η Volkswagen κατοχύρωσε δικαιώματα για όλα τα αρχικά από το “ID.1” ως το “ID.9”, καθώς και από το “ID.1X” έως και το “ID.9X”. Οι τελευταίες εκδόσεις, με το “X” στο όνομά τους, καταδεικνύουν τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Είναι σαφές ότι τα αρχικά “GTX” ακολουθούν τη σπορτίφ παράδοση, που έχουμε ήδη μάθει από το “GTI” -κατά κύριο λόγο- και το “GTD” – τον τελευταίο καιρό. Πρέπει, όμως, ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να υιοθετήσει συνήθειες παλιάς κοπής από εργοστασιακά -μεν- αυτοκίνητα, αλλά με φουσκωμένους θόλους και επιθετικές ποδιές ή άλλα τέτοιας φιλοσοφίας αεροδυναμικά βοηθήματα; Μήπως η VW είναι εγκλωβισμένη στο σύγχρονο ρυθμό του «εδώ και τώρα» ή είναι εγκλωβισμένη στο παρελθόν;