Η νέα Mercedes GLA, με ύψος 1,61 μ. είναι κατά περισσότερο από 10 εκ. πιο ψηλή από την πρώτη γενιά της. Από την άλλη, το μήκος της συρρικνώνεται κατά 1,5 εκ. Από το ψηλά τοποθετημένο μπροστινό καπό εξέχουν δύο power domes. Ένα φαρδύ έλασμα φέρει το μεγάλο αστέρι στην μπροστινή γρίλια του ψυγείου, ενώ τα μαρσπιέ στο πλάι είναι ενσωματωμένα στις πόρτες, με αποτέλεσμα τη μεγέθυνση του ανοίγματος, αλλά και την προστασία του πλαισίου των θυρών από βρωμιές. Οι τροχοί της νέας GLA φτάνουν -προαιρετικά- ακόμα και τις 20 ίντσες, ο δε αεροδυναμικός συντελεστής, που ανακοινώνει η Mercedes-Benz, είναι της τάξης του 0,28.
Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται πιο ψηλά και πιο κάθετα σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο και, παρόλ’ αυτά, απολαμβάνουν μεγαλύτερη ελευθερία χώρου για το κεφάλι τους. Επίσης, έπειτα από τις αλλαγές στις κολώνες της οροφής έχει βελτιωθεί και η παρεχόμενη περιφερειακή ορατότητα. Για τη δεύτερη σειρά θέσεων η Mercedes-Benz υπόσχεται μεγαλύτερη ελευθερία χώρου για τα γόνατα των επιβατών, αν και το μήκος του αυτοκινήτου έχει ελαττωθεί. Το παραπάνω γίνεται εφικτό χάρη στο γεγονός πως η πίσω σειρά θέσεων είναι συρόμενη κατά μήκος του αμαξώματος κατά 14 εκ., ενώ ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης τους. Μάλιστα, η εν λόγω (προαιρετική) πλάτη είναι και διαιρούμενη σε ποσοστό 40%-60%, ενώ στη standard πλάτη η διαίρεση γίνεται σε ποσοστό 40%-20%-40%. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 435 λίτρων, ενώ στην πιο ευρύχωρη διαρρύθμισή του τα λίτρα φτάνουν έως και τα 1.430, καθώς είναι αναδιπλούμενο και το πάτωμά του.
Το σύστημα MBUX είναι standard
Οι ιθύνοντες της Mercedes-Benz επέλεξαν και για την GLA το γνωστό από τις A- και B-Class σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Στις βασικές εκδόσεις οι δύο οθόνες του MBUX έχουν διαστάσεις 7 ιντσών και προαιρετικά δίνεται η δυνατότητα στον αγοραστή να επιλέξει είτε μία από τις δύο οθόνες να είναι 10,25 ιντσών είτε να είναι και οι δύο των ίδιων -μεγάλων- διαστάσεων. Με τη φράση-κλειδί “Hey Mercedes” ενεργοποιείται η φωνητική λειτουργία του συστήματος. Η γερμανική φίρμα ονομάζει “energizing” τη διαχείριση των συστημάτων άνεσης, η οποία είναι, επίσης, προαιρετική. Η τελευταία συνδυάζει τη ρύθμιση της έντασης των φώτων, του συστήματος κλιματισμού, αλλά και των λειτουργιών του ήχου και του μασάζ των καθισμάτων, επιλέγοντας τα προγράμματα της πραγματικής… καλοπέρασης.
Ο πίσω άξονας είναι ακουστικά αποσυνδεδεμένος
Στον μπροστινό άξονα της νέας GLA η Mercedes-Benz έχει τοποθετήσει γόνατα McPherson, των οποίων οι εγκάρσιοι βραχίονες είναι από αλουμίνιο. Στον πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί μία διάταξη τεσσάρων συνδέσμων, η οποία στηρίζεται σε ένα υποπλαίσιο με ρουλεμάν από καουτσούκ, επιλογή που κρατά μακριά από το αμάξωμα θορύβους και δονήσεις. Το μετατρόχιο φτάνει τα 1.605 χιλιοστά εμπρός και τα 1.606 πίσω, όντας κατά 40 χιλιοστά μεγαλύτερο σε σχέση με έως τώρα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που είναι πλέον 143 χιλιοστών, δηλαδή κατά 9 χιλιοστά μεγαλύτερη σε σχέση με του προκατόχου.
Σύστημα τετρακίνησης υπάρχει; Βεβαίως και υπάρχει, αλλά είναι προαιρετικό. Ενώ, δε, το προκάτοχο μοντέλο για την τετρακίνηση χρησιμοποιούσε μία υδραυλικά ενεργοποιούμενη σύζευξη, το σύστημα λειτουργεί πλέον ηλεκτρομηχανικά. Επίσης, το πακέτο της «εκτός δρόμου τεχνολογίας» θα είναι στις τετρακίνητες εκδόσεις standard. Μεταξύ άλλων, αυτό θα περιλαμβάνει προβολείς LED, με λειτουργία “off-road”, ένα επιπρόσθετο πρόγραμμα οδήγησης, επιπλέον off-road απεικονίσεις στην οθόνη πολυμέσων και ένα σύστημα υποβοήθησης σε κατωφέρεια.
Σύστημα υποβοήθησης για την πλύση σε πλυντήριο αυτοκινήτων
Η GLA θα εφοδιάζεται με μία μεγάλη σειρά standard, αλλά και προαιρετικών συστημάτων υποβοήθησης. Έτσι, το standard σύστημα υποβοήθησης επιβράδυνσης θα είναι σε θέση με αυτόνομες κινήσεις φρεναρίσματος να αποφεύγει ατυχήματα ή τουλάχιστον να «απαλύνει» τις συνέπειές τους. Προαιρετικά θα διατίθενται, για παράδειγμα, μία λειτουργία αλλαγής πορείας (στροφής), μία λειτουργία «στενών σωτηρίας», μία λειτουργία αναγνώρισης ανθρώπων στις διαβάσεις των πεζών και μία προειδοποιητική λειτουργία για ποδηλάτες και οχήματα, που μπορεί να πλησιάζουν την GLA, ενώ αυτή είναι σταματημένη και κάποιος επιβάτης επιχειρεί να ανοίξει την πόρτα του. Από τη μεγάλη GLS η GLA «κληρονομεί» και τη λειτουργία πλυντηρίου, με την οποία κλείνουν αυτόματα τα παράθυρα και η ηλιοροφή, κλείνουν, επίσης, οι εξωτερικοί καθρέφτες και το σύστημα κλιματισμού τίθεται σε λειτουργία στο πρόγραμμα ανακυκλοφορίας αέρα. Εφόσον η GLA εξοπλιστεί με την προαιρετική κάμερα 360 μοιρών, αυτή τίθεται σε λειτουργία, προκειμένου να βοηθήσει την πρόσβαση του οχήματος, για παράδειγμα, στην πρέπουσα θέση σε ένα πλυντήριο αυτοκινήτων. Όταν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 20 km/h, το σύστημα υποβοήθησης σε πλυντήριο απενεργοποιείται αυτόματα.
Ανανεωμένοι κινητήρες
Για την κίνηση της νέας GLA θα φροντίσουν ανανεωμένοι τετρακύλινδροι κινητήρες βενζίνης και diesel. Βασική έκδοση στους κινητήρες βενζίνης θα είναι η GLA 200, καθώς, όπως επίσης στις A- και B-Class, δε θα υπάρχει έκδοση με τον κωδικό «180». Το μηχανικό σύνολο, λοιπόν, της GLA 200 είναι ισχύος 163 ίππων και μέγιστης ροπής 250 Nm, που αποδίδεται μεταξύ 1.620 και 4.000 στροφών ανά λεπτό. Η επιτάχυνση αυτής της έκδοσης από στάση έως τα 100 km/h ανακοινώνεται στα 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα στα 210 km/h. Άλλες βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι η GLA 220 (190 PS/234 Nm) και η GLA 250 (224 PS/350 Nm). Κορυφαίο μοντέλο είναι η Mercedes-AMG GLA 35 με ισχύ 306 PS. Στις diesel εκδόσεις θα υπάρχουν η GLA 200 d (150 PS/320 Nm) και η GLA 220 d (190 PS/400 Nm). Μια plug-in-υβριδική έκδοση βρίσκεται υπό εξέλιξη ακόμη.
Η νέα GLA παράγεται στη μονάδα του Rastatt της Γερμανίας, στο Hambach της Γαλλίας και, για την κινεζική αγορά, στο Πεκίνο. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2020, ενώ Η.Π.Α. και Κίνα θα ακολουθήσουν το καλοκαίρι.