Η άμεση εμπορική επιτυχία του αυτοκινήτου αμέσως μετά την είσοδό του στην ελληνική αγορά λέει πολλά. Το νέο Vitara, πέρα από το καλό «όνομα» που έχει ως μοντέλο εδώ και χρόνια, είναι εξαιρετικά προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες και στις σύγχρονες απαιτήσεις και είναι απολύτως φυσιολογικό και αναμενόμενο να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Μπορεί να καλύψει με τον καλύτερο τρόπο την ανάγκη για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, δεν είναι ακριβό και ταυτόχρονα -χάρη στον πολύ καλό ντίζελ 1.6- είναι ένα από το ελάχιστα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου που μπορεί να αγοράσει κανείς σε τετρακίνητη έκδοση εξακολουθώντας να επωφελείται από μία πολύ χαμηλή κατανάλωση. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κανείς με αυτό να επωφεληθεί χωρίς συμβιβασμούς από το σύνολο των δυνατοτήτων που προσφέρει η φιλοσοφία των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου».
Ο ντίζελ 1.6 με τους 120 ίππους δεν χρειάζεται συστάσεις, αφού είναι γνωστός μας ήδη από το SX4. Ένας πολύ καλός κινητήρας, πολύ εύστροφος για ντίζελ (η «κόκκινη γραμμή» ξεκινάει στις 5.000 στροφές,) με καλή ροπή, κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο και κάνει εύκολη και ευχάριστη την οδήγηση. Μόνο κάτω από τις 1.500 στροφές νιώθεις μια μικρή έλλειψη ροπής (γι’ αυτό και χρειάζεσαι λίγο παραπάνω γκάζι για να ξεκινήσεις σε ανηφόρα), αλλά αυτό είναι πολύ μικρό τίμημα για τη σημαντική αύξηση της δύναμης που υπάρχει ψηλά και την πολύ καλή ευστροφία του. Από πλευράς θορύβου, δεν είναι τόσο θορυβώδης ώστε να είναι ενοχλητικός, χωρίς όμως να είναι κι ο πιο αθόρυβος ντίζελ. Η συνεργασία του με το εύχρηστο εξάρικιβώτιο είναι πολύ καλή και είναι χαρακτηριστικό των σωστών επιλογών (και σε ρυθμίσεις) που έγιναν στο Vitara, το ότι το αυτοκίνητο είναι ακόμα πιο οικονομικό από το SX4 και γενικότερα ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία ελεύθερου χρόνου σε οικονομία, παρά το ότι είναι τετρακίνητο! Στα χέρια μας η κατανάλωσή του ήταν γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και 5,5 – 6 στον ανοιχτό δρόμο (δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στον αυτοκινητόδρομο τα «τζιποειδή» λόγω σχήματος και αεροδυναμικής επιβαρύνονται πιο πολύ από τα συμβατικά σεντάν και χάτσμπακ μόλις η ταχύτητα ξεπεράσει τα 110-120 χλμ./ώρα).
Η σταθερότητα του Vitara στον δρόμο είναι πολύ καλή και η συμπεριφορά του αρκετά ακριβής, χάρη και στην τετρακίνηση. Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι πολύ ικανοποιητική, η ποιότητα κύλισης πολύ καλή και συνολικά το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο. Φυσικά ως εκτός δρόμου γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν, αλλά προφανώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα. Ούτως ή άλλως είναι απολύτως προβλέψιμο και ευκολοδήγητο, το τιμόνι είναι ένας καλός συμβιβασμός σε αίσθηση για το διπλό χαρακτήρα του και είναι απολύτως αποδεκτό στην άσφαλτο, ενώ απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα.
Το νέο σύστημα τετρακίνησης δεν είναι τόσο «καθαρόαιμο» όσο του πρώτου Vitara, αφού δεν έχει «βοηθητικό» κιβώτιο με κοντές σχέσεις, αλλά βρίσκεται πιο κοντά στη σύγχρονη πραγματικότητα, χάρη στην εξέλιξη των ηλεκτρονικών. Πρόκειται για το Allgrip της Suzuki, με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη στο ρόλο του κεντρικού διαφορικού, το οποίο προσφέρει 4 επιλογές στον οδηγό: Auto, που εμπλέκει την τετρακίνηση μόνο όταν χρειάζεται, Sport, που είναι βελτιστοποιημένη για δρόμους με συνεχείς στροφές, Snow, που χρησιμοποιεί συνεχώς τετρακίνηση σε ολισθηρές επιφάνειες και “Lock” για το κλείδωμα του μεσαίου «διαφορικού» σε δύσκολες επιφάνειες, όπως λάσπη και χιόνι. Επιπλέον το αυτοκίνητο έχει και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, όπως και η αυξημένη σε σχέση με το SX4 απόστασή του από το έδαφος, που φτάνει τα 18,5 εκατοστά. Έτσι, οι δυνατότητες που προσφέρει το τετρακίνητο Vitara εκτός ασφάλτου θα καλύψουν τη μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων οδηγών. Τέλος, η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία. Από 22.970 ευρώ με όφελος απόσυρσης και πλούσιο εξοπλισμό.
Γιάννης Τσιρογιάννης