Η αρχή έγινε με το Σκαραβαίο. Το αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για τη ναζιστική Γερμανία πριν από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, έγινε τα επόμενα χρόνια – προσέξτε ειρωνεία της ιστορίας – σύμβολο της γενιάς των χίπις. Ήταν το αυτοκίνητο – πείτε το Käfer, Beetle, Σκαραβαίο ή όπως αλλιώς θέλετε, που ανέδειξε την Volkswagen σε κατασκευαστή «αυτοκινήτων του λαού». Το οποίο αντικαταστάθηκε μόλις το 1974 από ένα ακόμη αριστούργημα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το Golf του χαρισματικού Τζορτζέτο Τζουτζάρο.
Ο χρόνος κυλά αμείλικτος όμως, και οι προκλήσεις είναι πλέον εντελώς διαφορετικές. Και να που ήρθε η εποχή για την τρίτη επανάσταση του Βόλφσμπουργκ: την επανάσταση της πρίζας την οποία σηματοδοτεί το ID.3. Πρόκειται για μία επίδειξη ισχύος απέναντι στον ανταγωνισμό και σεβασμού προς το περιβάλλον, αλλά και αποτέλεσμα ενός σκανδάλου που συγκλόνισε την VW και ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, του dieselgate. ID.3. Μία νέα αρχή, ένας σταθμός στην ιστορία, αυτό είναι το ID.3 και δεν είναι τυχαίο που για χάρη του αλλάζει και το λογότυπο του γερμανικού κολοσσού. Στις προθέσεις της διοίκησης της VW, αν δεν το καταλάβετε, αυτό είναι το ηλεκτρικό για τους πολλούς. Και οι 30.000 παραγγελίες που έχει πάρει ένα χρόνο πριν εμφανιστεί στις αντιπροσωπείες μιλούν από μόνες τους για τη δυναμική του. Το ID.3 είναι το πρώτο μίας γενιάς μοντέλων που θα ακολουθήσουν, βασισμένων στην περίφημη πλατφόρμα MEB. Μήπως μιλάμε για το Golf του μέλλοντος; Είναι νωρίς να το πούμε αυτό. Όμως το ID.3 έχει όλες τις προδιαγραφές για να πάρει τη σκυτάλη, παρότι η όγδοη γενιά του δημοφιλέστερου VW στον κόσμο είναι προ των πυλών. Το καθεστώς του Golf, πάντως, δεν αμφισβητείται για τα επόμενα επτά – οκτώ χρόνια τουλάχιστον.
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ
Όπου και αν εμφανιστεί, το ID.3 θα κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν. Καταρχήν χάρη στην εξωτερική του εμφάνιση που είναι φρέσκια, hi-tech και με τίποτα βαρετή. Με μεταξόνιο 14 εκ. μεγαλύτερο από του Golf (2,76 μ.), έδωσε την ευκαιρία στους σχεδιαστές να εκμεταλλευτούν καλύτερα το χώρο των πίσω επιβατών, που είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι εν γένει γενναιόδωρες. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,26 μ. ενώ ο χώρος αποσκευών – με άνοιγμα για πέδιλα σκι και ευμεγέθη αντικείμενα – είναι 385 λίτρα. Το κρίμα είναι ότι ενώ ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πίσω δεν προβλέπεται έξτρα χώρος αποσκευών μπροστά. Αν ανοίξετε το καπό θα βρείτε μόνο δοχεία υγρών, τον συμπιεστή του κλιματισμού και το σύστημα ελέγχου του HUD με τις (έξτρα) ενδείξεις επαυξημένης πραγματικότητας.
Οι τεχνικοί της VW υπογραμμίζουν ότι οποιοδήποτε έξτρα στοιχείο, ακόμη και χαμηλής αξίας όπως ένα πλαστικό ντουλάπι σε στιλ 911, αυξάνει το κόστος, το οποίο στο Βόλφσμπουργκ θέλουν πάση θυσία να κρατήσουν κάτω από τις 30.000 ευρώ. Κατά συνέπεια, η εξοικονόμηση χρημάτων γίνεται παντού αντιληπτή. Το ID.3 διαθέτει οικονομικές λύσεις σωστά μελετημένες, τις οποίες όμως θα προσέξει το εκπαιδευμένο μάτι ενός φανατικού των αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, μόνο το κεντρικό πάνελ του ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό πλαστικό και μπορεί να παραγγελθεί σε διάφορα χρώματα. Η κεντρική κονσόλα μάλιστα δεν αποτελεί συνέχεια του ταμπλό με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα κενό όπου μπορούν να χαθούν κάποια μικροαντικείμενα. Πολυάριθμες αντίθετα είναι οι θήκες και οι παροχές φόρτισης, με τέσσερις συνολικά USB-C ανάμεσά τους. Το ID.3 διαθέτει δύο οθόνες: το μικρό πίνακα οργάνων που ανεβοκατεβαίνει με το λαιμό του τιμονιού και μία οθόνη αφής 10” για το σύστημα πολυμέσων, η οποία ενημερώνεται αυτόματα “over the air”, όπως λέμε. Άλλα σημεία στα οποία έχει γίνει οικονομία; Τα ταμπούρα στα πίσω φρένα για παράδειγμα, τα οποία όμως, σύμφωνα με τους τεχνικούς, υπερεπαρκούν για να φρενάρουν αποτελεσματικά τα 1719 κιλά του ID.3.
ΤΡΙΑ ΜΕΓΕΘΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ
Το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου οφείλεται φυσικά στις συστοιχίες μπαταριών: ανάλογα με την επιλεγμένη αυτονομία, το βάρος τους ξεκινά από τα 300 κιλά και ανεβαίνει. Όμως δεδομένου ότι οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες χαμηλά, η εμπειρία οδήγησης πρέπει να είναι ενδιαφέρουσα. Προσθέστε σ’ αυτό ιπποδύναμη 150 ή 204 PS, κίνηση στους πίσω τροχούς, ροπή 310 Nm, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και μπορείτε να έχετε μία ιδέα από τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ID.3 στο δρόμο. Οι διαθέσιμες μπαταρίες, οι οποίες συνοδεύονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, είναι σε τρία μεγέθη: 45, 58 ή 77 kWh που συνεπάγονται αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP από 330 έως 550 χιλιόμετρα. Αρκετή δηλαδή για ταξίδια χωρίς άγχος: αν μάλιστα βρείτε φορτιστή 100 kW μπορείτε να φορτίσετε την μπαταρία για 290 χλμ. σε μισή ώρα.
ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2020
Εξαρχής, το ID.3 θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση 1st με την μπαταρία των 58 kWh, ισχύ 204 ίππων και τρία επίπεδα εξοπλισμού: μόνο τα εξωτερικά και εσωτερικά χρώματα θα μπορείτε να επιλέξετε. Η τιμή της έκδοσης θα είναι λίγο κάτω από τις 40.000 ευρώ. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ενεργός ρυθμιστής ταχύτητας, καλώδιο φόρτισης Mode 2 και αλουμινένιες ζάντες 18”. Η έκδοση 1st Plus θα διαθέτει πίσω κάμερα, εκκίνηση χωρίς κλειδί (keyless), φώτα Matrix LED, ζάντες 19” και σκούρα τζάμια ενώ η κορυφαία έκδοση Max θα διαθέτει σύστημα διατήρησης λωρίδας, επαγωγική φόρτιση για το κινητό, χώρο αποσκευών με κρυφό ντουλάπι από κάτω, όργανα HUD με επαυξημένη πραγματικότητα, ηχητικό σύστημα Beats, πανοραμική ηλιοροφή και ζάντες 20”. Η επανάσταση έχει ξεκινήσει.