Το νέο μοντέλο φέρει το λογότυπο “TFSI e” και διαθέτει plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα που συνδυάζει βενζινοκινητήρα V6 τριών λίτρων με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Η κορυφαία έκδοση της σειράς προσφέρει ισχύ 456 PS (335 kW) και 700 Nm ροπής ενώ η πιο μικρή έκδοση προσφέρει 381 PS (280 kW) και 600 Nm ροπής.
Δύο μονάδες ισχύος και σύστημα μετάδοσης κίνησης quattro: κίνηση και μετάδοση – Στο Audi Q7 TFSI e quattro το ρόλο του κινητήρα εσωτερικής καύσης παίζει ένας από τους πιο σύγχρονους βενζινοκινητήρες της Audi, ο 3.0 TFSI. Ο εκλεπτυσμένος V6 με τη βοήθεια του turbo παράγει ισχύ 340 PS και ροπή 450 Nm. Πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP και είναι εφοδιασμένος με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων βενζίνης ως στάνταρ. Συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (PSM), ο οποίος χαρακτηρίζεται από υψηλή πυκνότητα ισχύος και compact σχεδιασμό και οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων tiptronic. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει κορυφαία ισχύ 94 kW και ροπή 350 Nm.
Η ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και παρέχει ενεργειακή ισχύ 17,3 kWh σε τάση 308 Volts. Τα 168 πρισματικά της στοιχεία χωρίζονται σε 14 ενότητες που βρίσκονται η μία πάνω στην άλλη σε δύο επίπεδα. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, το οποίο καλύπτει και τον φορτιστή, σχηματίζει ξεχωριστό κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας.
Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να συνδεθεί στο κύκλωμα ψυκτικού για το σύστημα κλιματισμού ή το δεύτερο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, το οποίο ψύχει τον ηλεκτροκινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Μετατρέπει το συνεχές ρεύμα από την μπαταρία υψηλής τάσης (HV) σε τριφασικό ρεύμα για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια της ανάκτησης, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως εναλλάκτης και τροφοδοτεί το συνεχές ρεύμα πίσω στη μπαταρία ιόντων λιθίου.
Ένα πολύ γρήγορο και με ανεπαίσθητες αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων tiptronic 8-σχέσεων μεταφέρει τις δυνάμεις των δύο κινητήρων μέσω του διαφορικού quattro και στους τέσσερις τροχούς. Είναι εξοπλισμένο με μια ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση. Ο πυρήνας της μόνιμης τετρακίνησης quattro είναι ένα κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση που κατανέμει τη ροπή μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 σε κανονική λειτουργία οδήγησης. Όταν απαιτείται, μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.
Δύο επίπεδα ισχύος: το Q7 60 TFSI e με 335 kW και το Q7 55 TFSI e με 280 kW – Από άποψη ισχύος, θα διατίθενται δύο διαφορετικές εκδόσεις. Το Q7 60 TFSI e quattro έχει ισχύ 335 kW (456 PS) και ροπή 700 Nm – δηλαδή 250 Nm περισσότερο από την παραγόμενη ροπή μόνο από τον TFSI. Όταν συνεργάζονται και οι δύο μονάδες ισχύος, επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και φτάνει σε μια ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 240 km/h. Μέχρι ταχύτητες 135 km/h ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά μόνος του.
Το Q7 55 TFSI e quattro παράγει 280 kW (381 PS) και ροπή 600 Nm. Από στάση φτάνει στα 100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί επίσης να παράγει μόνο την κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι την ταχύτητα των 135 km/h και μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα 240 km/h σε συνεργασία με τη μηχανή καύσης.
Και για τις δύο εκδόσεις η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 43 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP.
Για μέγιστη απόδοση: η προβλεπτική στρατηγική λειτουργίας – Σε οποιαδήποτε κυκλοφοριακή κατάσταση η υβριδική διαχείριση του Audi Q7 TFSI e quattro επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας. Η φιλοσοφία του είναι τέτοια ώστε ο οδηγός να μπορούν να καλύψει ένα μεγάλο τμήμα των ημερήσιων διαδρομών αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια.
Η επιλογή “EV” στην κάτω πλευρά των δύο οθονών MMI τους επιτρέπει να αποφασίσουν αν και πώς θέλουν να ρυθμίσουν την αλληλεπίδραση των δύο μονάδων ισχύος ανά πάσα στιγμή.
Το Q7 TFSI e quattro εκκινεί πάντα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία “EV”. Ένα μεγάφωνο στο δεξιό θόλο του τροχού εκπέμπει έναν συνθετικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες στην κυκλοφορία στην πόλη. Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ, αυτό το σύστημα συναγερμού ακουστικών οχημάτων (AVAS) μπορεί να ακουστεί σαφώς έως και την ταχύτητα των 20 km/h και σταδιακά εξασθενεί καθώς η ταχύτητα αυξάνεται. Ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ, το “ενεργό πεντάλ γκαζιού”, πέρα από ένα συγκεκριμένο επίπεδο αντίστασης.
Η “Hybrid” επιλογή προσφέρει δύο λειτουργίες: “Auto” και “Hold”. Στη λειτουργία “Auto”, η στρατηγική πρόβλεψης λειτουργίας ενεργοποιείται αυτόματα όταν ξεκινά η καθοδήγηση της διαδρομής στην τυπική πλοήγηση MMI plus. Η φόρτιση της μπαταρίας εξαπλώνεται έξυπνα κατά μήκος της διαδρομής, με μεγάλα ηλεκτρικά τμήματα στην πόλη και σε κυκλοφορία stop-and-go. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο κινητήρας TFSI επιταχύνει το όχημα και ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει υποστήριξη ανάλογα με τις ανάγκες. Όταν επιταχύνεται από χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, για παράδειγμα, ο ηλεκτροκινητήρας γεφυρώνει τα δέκατα του δευτερολέπτου που χρειάζεται το turbo για να αυξήσει την πίεση, εξασφαλίζοντας ότι η ισχύς έχει μια συνεχή και άμεση απόκριση.
Σε γενικές γραμμές, η στρατηγική πρόβλεψης επιχειρεί να οδηγήσει όσο το δυνατόν περισσότερο στην ηλεκτρική ενέργεια και να χρησιμοποιήσει πλήρως τη διαθέσιμη φόρτιση της μπαταρίας μέχρι τον προορισμό.
Μια διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιείται στη λειτουργία “Hold”: Σε αυτήν την περίπτωση, η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο με ελάχιστες διακυμάνσεις. Αυτό γίνεται με την ανάκτηση ενέργειας πέδησης, δηλ. την ανάκτηση και τη μετατόπιση του φορτίου του κινητήρα – με άλλα λόγια, μέσω στοχοθετημένων παρεμβάσεων στη διαχείριση του 3.0 TFSI. Μετά από ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων που οδηγείται με συμβατικό τρόπο, για παράδειγμα, αυτό επιτρέπει στην επόμενη αστική οδήγηση να καλύπτεται από καθαρά ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή χωρίς εκπομπές και σχεδόν αθόρυβη.
Ακόμη μεγαλύτερη απόδοση: ελεύθερη περιστροφή και ανάκτηση – Οι φάσεις κατά τις οποίες ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού είναι επίσης σημαντικοί για την απόδοση του Q7 TFSI e quattro. Αναλύονται διάφοροι παράμετροι, ανάμεσά τους και η απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και στη συνέχεια είτε εφαρμόζεται ελεύθερος τροχασμός με τον TFSI απενεργοποιημένο («ρολάρισμα») είτε ανάκτηση κινητικής ενέργειας και τη μετατροπή της σε ηλεκτρική ενέργεια. Το Q7 TFSI e quattro μπορεί να ανακτήσει μέχρι και 25kW ισχύος και να τροφοδοτήσει την ενέργει αυτή πίσω στη μπαταρία ιόντων λιθίου.
Όταν λειτουργεί ως εναλλάκτης ενέργειας, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί όλες τις ελαφριές και μεσαίες εφαρμογές φρένων μέχρι 0,3 g, οι οποίες αποτελούν πάνω από το 90% όλων των διαδικασιών επιβράδυνσης στην καθημερινή λειτουργία. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται μόνο σε περίπτωση βαρύτερης επιβράδυνσης. Η μετάβαση μεταξύ των ηλεκτρικών και υδραυλικών φρένων είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη. Κατά τη διάρκεια της πέδησης, το υβριδικό SUV επιτυγχάνει ισχύ ανάκτησης μέχρι 80 kW.
Στο Audi virtual cockpit και στην οθόνη ΜΜΙ ο οδηγός μπορεί να δει μια ποικιλία πληροφοριών σχετικά με την ηλεκτρική οδήγηση: το μετρητή ισχύος, την αυτονομία και τις τρέχουσες ενεργειακές ροές των δύο μονάδων μετάδοσης κίνησης. Ως κεντρικό στοιχείο απεικόνισης, ο μετρητής ισχύος παρέχει πληροφορίες, για παράδειγμα, σχετικά με τη μέγιστη ηλεκτρική απόδοση, καθώς και την ανάκτηση ενέργειας.
Έως και επτά προφίλ οδήγησης: το σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ της Audi
Φυσικά, εκτός από το λογισμικό “EV”, ο οδηγός του Audi Q7 TFSI e quattro μπορεί να επιλέξει και ένα από τα επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου: “comfort,” “efficiency,” “auto,” “dynamic,” “individual,” “allroad” (με την προαιρετική αερανάρτηση) και “offroad”. Οι επιλογές αυτές επιδρούν στη χαρτογράφηση του κινητήριου συστήματος, την αερανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.