Στον χώρο κυριαρχεί μία E-Type υπό κλίμακα, μία λευκή δερμάτινη πολυθρόνα, διάφορα βραβεία, όπως αυτά του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου 2019, του Σχεδιαστή της Χρονιάς 2005 και το μετάλλιο Minerva του 2014, τοποθετημένα επάνω σε ένα ξύλινο τραπέζι. Όλα τα παραπάνω αποτελούν λεπτομέρειες από το γραφείο του υπεύθυνου σχεδίασης της Jaguar, Ian Callum, ο οποίος μετά από 20 χρόνια αποτελεί πλέον παρελθόν για την βρετανική φίρμα. Πλέον στη θέση του βρίσκεται ο Julian Thomson, μέχρι πρότινος Διευθυντής Δημιουργικού Σχεδιασμού. Αμφότεροι αποτελούν τους «πνευματικούς» πατέρες της F-Type, ενός μοντέλου που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013 και που πολύ επιτυχημένα συνέδεσε τις σχεδιαστικές τάσεις των μοντέλων της δεκαετίας του ’60 με τα σημερινά δρώμενα. Μετά από πέντε και επιπλέον έτη, το βρετανικό κουπέ μπαίνει σε διαδικασία αναβάθμισης, κυρίως αισθητικής, χωρίς όμως να χάσει την ταυτότητά του.
Η σχεδιαστική προσέγγιση του αμαξώματος θα παραμείνει ίδια με το τωρινό μοντέλο, με διαφορετικό όμως εμπρός μέρος, κυρίως σε ότι αφορά τα φωτιστικά σώματα. Κάτι αντίστοιχο με αυτό που έκανε η Porsche στα μοντέλα που θεωρούνται ως οι άμεσοι ανταγωνιστές της F-Type, όπως οι 718 Cayman και 718 Boxster. Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, η ανανεωμένη Jaguar F-Type θα προσφέρεται τόσο σε κουπέ και κάμπριο αμάξωμα, με τη γκάμα των κινητήρων να διαθέτει εξακύλινδρα και οκτακύλινδρα μοτέρ, σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
ΜΕ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Κάτω από το αμάξωμα της αναβαθμισμένης F-Type υπάρχει ένα αλουμινένιο πλαίσιο, που αποτελεί μια εξέλιξη του σημερινού PLA-D6a, ενώ δεδομένες πρέπει να θεωρούνται οι αναβαθμίσεις στο σύστημα πέδησης, στην ανάρτηση και στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα που τα υποστηρίζουν. Αλλά η ειδοποιός διαφορά βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, με την τοποθέτηση νέων κινητήρων, πέρα του τετρακύλινδρου 2,0 λίτρων και απόδοσης 300 ίππων, που θα αποτελεί και τη βασική έκδοση, αλλά και του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, προϊόν της ZF.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
ΝΕΑ ΜΟΤΕΡ
Εκτεταμένες είναι οι αλλαγές στην γκάμα κινητήρων όπου πλέον συμπεριλαμβάνεται ο νέος υπερτροφοδοτούμενος εξακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας 3,0 λίτρων της JLR που συνδυάζεται με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, προς όφελος της ισχύος όσο και της αποδοτικότητας. Στο πλαίσιο των ολοένα αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων παρελθόν ο V8 των 5,0 λίτρων, αντικαταστάθηκε από τον V8 twin-turbo με χωρητικότητα 4,4 λίτρα, o οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα προέλθει από το οπλοστάσιο της BMW. Ακόμα δεν γνωρίζουμε την ισχύ του, αλλά οι τεχνικοί από το Μόναχο τονίζουν πως η ιπποδύναμη θα κυμαίνεται ανάμεσα στους 530 με 625 PS, με τη ροπή να φτάνει τα 750 Nm, με την κίνηση να μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς (προαιρετικά για την έκδοση με το εξακύλινδρο μοτέρ).
Οι λόγοι για την υιοθέτηση τα παραπάνω οφείλονται πρωτίστως στην ανάγκη να προταθούν νέες λύσεις σε συνάρτηση με την εποχή, τόσο σε ότι αφορά την αποδοτικότητα, όσο και της τάση της ηλεκτροκίνησης: ειδικότερα, ο νέος εξακύλινδρος κινητήρας, που αναπτύχθηκε έχοντας ως βάση τον τετρακύλινδρο Ingenium, ανταποκρίνεται στη ίδια λογική της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που έχει ήδη υιοθετήσει η BMW και η Mercedes-Benz. Αντίθετα το V8 σύνολο αντιπροσωπεύει την μειοψηφία σε ότι αφορά το σύνολο των πωλήσεων της F-Type, αλλά για την βρετανική φίρμα είναι καλύτερο να το αγοράζει, έτοιμο από έναν τρίτο κατασκευαστή, παρά να το κατασκευάζει η ίδια. Μάλιστα, η απόφαση να συνεργαστεί η Jaguar με τη BMW έρχεται στο σωστό timing, καθώς από το Σεπτέμβριο του 2020, τελειώνει το σύμφωνο συνεργασίας της JLR με τη Ford, σε ότι αφορά την διάθεση των V6 και V8 συνόλων, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της τελευταίας στην Ουαλία.
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ IAN
Ιδανικότερη στιγμή από αυτή που επέλεξε ο Ian Callum να αποχωρήσει από την Jaguar δεν θα πρέπει να υπάρχει. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι η i-Pace, το ηλεκτροκίνητο SUV που αποτέλεσε και το τελευταίο δημιούργημά του, έχει αναπάντεχη εμπορική επιτυχία, κατακτώντας μάλιστα αρκετούς τίτλους, όπως αυτόν του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για την Ευρώπη, είναι κάτι. Πλέον ο 65χρονος Βρετανός σχεδιαστής, βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις, ιδρύοντας τη δική του προσωπική φίρμα.
Σκοπός είναι η παραγωγή κατά παραγγελία μοντέλων συν διαφόρων προϊόντων και αξεσουάρ για ταξίδι. Το όνομα της εταιρείας δεν είναι το ίδιο ευφάνταστο, όπως ο ιδρυτής της, έχοντας τον κωδικό «Callum Design», ενώ μέσα σε αυτήν βρίσκονται και άλλοι άνθρωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας, που έχουν στο βιογραφικό τους συνεργασίες με εταιρείες όπως η Jaguar Land Rover και η Aston Martin. Από αυτούς, προς το παρόν, όπως μας είπε ο Callum δεν υπάρχει άλλος με προϋπηρεσία σχεδιαστή. «Σύμφωνα με τα αρχικά πλάνα, όλα ξεκινούν και τελειώνουν σε εμένα. Στην περίπτωση που αυξηθεί η δουλειά, πολύ ευχαρίστως να δεχθώ και την απαραίτητη χείρα βοηθείας. Ο χρόνος θα δείξει». Επίσης ανέφερε ότι υπάρχει η πιθανότητα, στην αρχή να πάρει δικής του σχεδίασης παλαιότερα μοντέλα της Jaguar και να τα τροποποιήσει ελαφρώς, αν και η υπόλοιπη ομάδα της νέας εταιρείας επιθυμεί διακαώς οι αλλαγές να μην περιοριστούν μόνο στην εμφάνιση, αλλά και σε πιο ουσιαστικούς τομείς, όπως η αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών και η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς.