Από κατασκευαστές κλώνων των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, έχουν μετατραπεί σε προστάτες ή σωτήρες, εάν προτιμάτε, των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, δεσμευόμενοι να αναζωογονήσουν όλες τις πολυτελείς μάρκες του ένδοξου παρελθόντος. Ο λόγος, φυσικά, για τους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Πρώτο και καλύτερο, αυτό της Geely: σε αυτήν οφείλεται η τεράστια εμπορική επιτυχία της Volvo και από αυτήν ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Lotus. Παρά τις αντιρρήσεις των Γερμανών, είναι και ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους στην Daimler.
Σε κινέζικο όμιλο ανήκει και η NEVS (National Electric Vehicle Sweden), η οποία συνεχίζει την παραγωγή του Saab 9-3, με ηλεκτρικούς κινητήρες, αποκλειστικά για την κινέζικη αγορά (προς το παρόν).
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Υπάρχει ακόμα η ITV (Ideal Team Venture), με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Το 2016 απέκτησε την Gumpert Sportwagenmanufactur (την εταιρεία που ίδρυσε ο Roland Gumpert (πρώην διευθυντής της Audi Sport), η οποία πτώχευσε το 2012. Σχεδόν αμέσως μετονομάστηκε σε Apollo Automobil. Στα τέλη του 2017 παρουσίασε το Intensa Emozione (Έντονο Συναίσθημα), ένα hypercar με πλαίσιο από ανθρακονήματα της Capricorn AG και V12 κινητήρα 6,3 λίτρων με περισσότερους από 790 ίππους (εξελιγμένο από την Autotecnica Motori). Με προβλεπόμενη παραγωγή περίπου 10 αυτοκινήτων.
ΚΟΡΗ ΤΗΣ APOLLO
Αυτό το πλαίσιο είναι που κρύβεται κάτω από το αμάξωμα της νέας De Tomaso P72, η οποία παρουσιάστηκε στο Goodwood Festival of Speed. Τη σχεδίαση που θυμίζει αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’60 έχει επιμεληθεί η εταιρεία Wyn Design. Είναι η πνευματική κληρονόμος της Ρ70 του 1965, με αμάξωμα από τον Fantuzzi, εξελιγμένη ως μοναδικό κινούμενο πρωτότυπο από τον Pete Brock.
Η εταιρεία από τη Μόντενα ανήκει στην ITG, η οποία την απέκτησε το 2015 σε πλειστηριασμό έναντι ενός εκατομμυρίου ευρώ. Προηγουμένως, την εταιρεία είχε πτωχεύσει ο ιταλός επιχειρηματίας Gian Mario Rossignolo.
Σήμερα, η εταιρεία στοχεύει στη βιώσιμη και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Μένει να δούμε ποιο μέρος θα επιλέξει για την παραγωγή των 72 μονάδων της Ρ72: την Ιταλία ή τη Γερμανία; Στη Γερμανία και πιο συγκεκριμένα στο Affalterbach, συναρμολογεί το Intensa Emozione η HWA AG (Hans Werner Aufrecht AG), δηλαδή η εταιρεία του ενός εκ των συνιδρυτών της AMG. «Η Ρ72 σηματοδοτεί την αναγέννηση μιας θρυλικής μάρκας με ιστορία 60 ετών» εξηγεί ο Ryan Berris, γενικός διευθυντής της De Tomaso. «Ωστόσο, λίγοι γνωρίζουν το πλούσιο παρελθόν της. Επομένως, στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τη γνώση του κοινού γύρω από αυτό το ελάχιστα γνωστό κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τα μελλοντικά μοντέλα μας, διαθέτουμε ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο θα σας αποκαλύψουμε εν καιρώ».
Ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης της De Tomaso Ρ72 προέρχονται από το Apollo Intensa Emozione, μαζί με το πλαίσιο και την ανάρτηση. Ωστόσο, οι τελικές προδιαγραφές θα ανακοινωθούν αργότερα. Το μόνο που έχει επιβεβαιωθεί είναι το χειροκίνητο κιβώτιο. Ρώτησε κάποιος για το κόστος; Γύρω στα 750 χιλιάρικα, προ φόρων και έξτρα εξοπλισμού βεβαίως.