Τα ηλεκτρικά προχωρούν χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα παραδοσιακά μοντέλα «εσωτερικής καύσης» πεθαίνουν. Αντίθετα, σε κάθε νέα γενιά παρουσιάζονται όλο και πιο ενδιαφέροντα σα να μην θέλουν να μετατραπούν τεχνολογικά σε παρίες απέναντι σ’ εκείνα. Εξάλλου, οι τομείς της συνδεσιμότητας, της υποβοήθησης του οδηγού και του περιβάλλοντος χρήστη δεν εξαρτώνται από τον τύπο του κινητήρα και είναι αυτά που αλλάζουν την ατζέντα σε επίπεδο καινοτομίας. Αυτό ισχύει για κάθε κατασκευαστή και ακόμη περισσότερο για την Peugeot που τα τελευταία χρόνια έφερε επανάσταση στη διαμόρφωση της θέσης οδήγησης. Ένα αντίστοιχα μεγάλο βήμα αναμένεται να κάνει το 308 τρίτης γενιάς που λέγεται ότι θα αντικαταστήσει το σημερινό μοντέλο – το οποίο βρίσκεται από το 2013 στην αγορά – μέσα στο 2021. Πιθανόν μάλιστα να παρουσιαστεί στη Γενεύη για να βγει στην αγορά μετά το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου.
Ασφαλώς, οι λεπτομέρειες του προγράμματος παραμένουν άκρως απόρρητες, όμως μπήκαμε στη διαδικασία να ανακατασκευάσουμε το σχέδιο του μελλοντικού μικρομεσαίου μοντέλου και να φανταστούμε τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα παρουσιάσει. Ξεκινώντας από την εξέλιξη των τρισδιάστατων γραφικών στα όργανα…
ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ
Στα έξι χρόνια που το σημερινό 308 βρίσκεται στην αγορά, έχει εξασφαλίσει μία αξιοπρεπή θέση ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της Ευρώπης ενώ δεν διστάζει να αμφισβητήσει το βασιλιά της κατηγορίας, το Golf. Πώς; Ποντάροντας στο design, στην ποιότητα κατασκευής, στη δυναμική συμπεριφορά, αλλά και στους εσωτερικούς χώρους και κυρίως εκείνους για τις αποσκευές. Η αντιπαράθεσή του με το μοντέλο του Βόλφσμπουργκ είναι θέμα φιλοσοφίας καθώς ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές καταργούν τα χαμηλά μικρομεσαία τους προς όφελος των λεγόμενων CUV, των συμπαγών δηλαδή SUV. Γιατί όμως η Peugeot επιμένει στην κλασική συνταγή των hatchback; Διότι στο Παρίσι και συγκεκριμένα στα κεντρικά της PSA πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία, αν και βρίσκεται σε ύφεση, θα παραμείνει σημαντική στη γηραιά ήπειρο, οπότε πρέπει να αντιμετωπίζεται και ανάλογα. Πόσο μάλλον όταν η όγδοη γενιά του Golf αναμένεται στις αρχές του 2020.
Στην Peugeot γνωρίζουν πώς να ανεβάζουν τον πήχη και το απέδειξαν αυτό με τα πρόσφατα 208 και 2008. Το μελλοντικό 308 φαίνεται πως θα ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο: όπως και τα μικρότερα αδέρφια του, θα μεγαλώσει κατά μερικά εκατοστά στο μήκος και στο μεταξόνιο για μεγαλύτερη άνεση στο πίσω κάθισμα, το αδύνατο σημείο του σημερινού μοντέλου. Να θυμίσουμε ότι το τρέχον 308 έχει μήκος «μόνο» 4,25 μ. Όσον αφορά στη σχεδίαση, είναι αυτονόητο ότι θα είναι σπορ. Κατά πάσα πιθανότητα οι Γάλλοι θα χρησιμοποιήσουν το 208 ως σημείο εκκίνησης για να σχεδιάσουν ένα αμάξωμα που θα διαθέτει ένα μόνο νεύρο στο προφίλ του. Στο πίσω μέρος αναμένουμε φωτιστικά σώματα με τα τρία χαρακτηριστικά LED σε κάθε πλευρά – σήμα κατατεθέν πλέον των Peugeot – και γραμμές που θα αναπτύσσονται ως προς το πλάτος ώστε να δίνουν την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο πατά γερά στο δρόμο, όπως και το σημερινό 308.
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
Η εξωτερική σχεδίαση μας φέρνει στην καρδιά του προγράμματος: σε ποια πλατφόρμα θα βασίζεται το επόμενο 308; Το σημερινό μοντέλο χρησιμοποιεί το πλαίσιο EMP2 το οποίο στον καιρό του συνεισέφερε στην εξοικονόμηση αρκετών κιλών βάρους. Πρόκειται για το ίδιο πλαίσιο που χρησιμοποιούν τα 3008/5008 πάντα με υστερούντες βραχίονες πίσω και το 508 με πολλαπλούς συνδέσμους. Οπότε θα χρησιμοποιηθεί το ίδιο πλαίσιο; Τίποτε δεν είναι σίγουρο, όμως με κάποιους συλλογισμούς μπορούμε να καταλήξουμε πως ναι, παρότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να υποδεχτεί υβριδικά μοντέλα, όχι όμως αμιγώς ηλεκτρικά. Τουλάχιστον αυτό δεν γίνεται χωρίς κάποιες μετατροπές για τη δημιουργία χώρου για μπαταρίες κάτω από τα καθίσματα.
Για λόγους συγγένειας του μοντέλου με τα υπόλοιπα μεσαία, η πλατφόρμα EMP2 θα μπορούσε να προτιμηθεί από την CMP, η οποία είναι βέβαια συμβατή με ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα, τη χρησιμοποιούν ήδη τα 208/2008 αλλά μάλλον ενδείκνυται μόνο για μικρότερα μοντέλα.
Κάτω από το καπό του 308 θα κρύβονται βενζινοκινητήρες turbo σε διάφορες εκδόσεις ισχύος με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, ο 1.5 turbodiesel, o υβριδικός plug-in και ίσως ένα ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο.
Στο εσωτερικό, πέρα από τους καλύτερους χώρους και τη δεδομένη πια προσοχή στη λεπτομέρεια των πρόσφατων Peugeot, αναμένουμε ένα περιβάλλον που να αποτελεί εξέλιξη εκείνου που λάνσαρε το 2008, δηλαδή μεγάλες δόσεις τεχνολογίας και ειδικών υπηρεσιών. Αναμένεται επίσης ένα μεγάλο βήμα στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης με εμφατικό μάλιστα τρόπο απέναντι στον ανταγωνισμό.