Την άνοιξη του 2019 έγινε γνωστό ότι ο όμιλος Ford επένδυσε 500 εκατ. δολάρια (σχεδόν 454 εκατ. ευρώ) στην εταιρεία Rivian. Έπειτα από λίγους μήνες φαίνεται πια πού οδηγεί αυτή η επένδυση. Όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, έπειτα από απαίτηση πολλών προσώπων, που συνδέονται στενά με το πρόγραμμα, ο αμερικανικός όμιλος αυτοκινήτων θα χρησιμοποιεί σε μελλοντικά μοντέλα του την τεχνολογία της start up εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για την ακρίβεια, αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά με ένα ηλεκτροκίνητο SUV της πολυτελούς φίρμας Lincoln, που ανήκει στον όμιλο Ford.
Πλατφόρμα “skate board” για το SUV της Lincoln
Η Ford είχε βάλει εξ αρχής στο στόχαστρό της την πλατφόρμα της Rivian, καθώς αυτή είναι κατασκευασμένη σύμφωνα με το λεγόμενο σύστημα “skate board” και διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία: Ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία, ηλεκτρονική διαχείριση και συνδέσεις τροχών. Για να θέσουμε το ζήτημα πιο απλά, απομένει μόνο να τοποθετηθεί ένα αμάξωμα πάνω απ’ όλα αυτά και το ηλεκτροκίνητο όχημα θα είναι έτοιμο. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το τετρακίνητο SUV της Lincoln θα φτάσει στις αγορές στα μέσα του 2022.
Δοκιμή AUDI A1 Allstreet 1.0 TFSI S tronic 116ps: Πάνω απ’ όλα στιλ…
Το ενδιαφέρον στοιχείο της υπόθεσης έχει να κάνει με το εξής: Το μοντέλο της Lincoln και το ήδη παρουσιασμένο Rivian R1S, που θα παράγεται από το 2021, θα ανήκουν στην ίδια κατηγορία οχημάτων. Η τιμή της βασικής έκδοσης για το SUV R1S, ισχύος από 408 έως 710 ίππους και αυτονομίας έως και 640 χλμ., θα φτάνει τα 72.500 δολάρια (ή περίπου 66.000 ευρώ). Με δεδομένο πως η Lincoln είναι η πολυτελής φίρμα της Ford, η τιμή για το μοντέλο της αναμένεται να κυμανθεί στο ίδιο υψηλό επίπεδο.
Το ηλεκτροκίνητο Ford F-150 δε θα βασιστεί στην πλατφόρμα της Rivian
Πάντως, μέχρι στιγμής, ούτε η Ford ούτε η Rivian έχουν επιβεβαιώσει τις παραπάνω πληροφορίες. Ταυτόχρονα, είναι, επίσης, ασαφές ακόμη πού θα κατασκευάζεται το SUV της Lincoln. Είναι πολύ πιθανό, όμως, εκτός από μία αμερικανική μονάδα κατασκευής να απασχοληθεί και μία κινεζική, καθώς το εν λόγω αυτοκίνητο θα πωλείται κατά κύριο λόγο εκεί, στην Άπω Ανατολή.
Αρχικά λεγόταν πως το ηλεκτροκίνητο pick-up, που βασίζεται στο Ford F-150 και είχε προγραμματιστεί για τα τέλη του 2021, θα χρησιμοποιούσε το σασί της Rivian. Αν και οι Αμερικανοί βρέθηκαν πολύ κοντά στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου, τελικά η Rivian προώθησε στην αγορά το δικό της ηλεκτροκίνητο pick-up, το R1T. Από τη στιγμή, που ο όμιλος Ford σχεδιάζει την προώθηση του SUV της Lincoln στην πλατφόρμα της Rivian, για το F-150 θα χρησιμοποιηθεί διαφορετική βάση.