Πρόσφατα, σε μία δημοπρασία του οίκου Worldwide Auctioneers, αυτό το τεράστιο φορτηγό πουλήθηκε 11 εκατ. ευρώ.
Τι κάνουν οι πολυεκατομμυριούχοι όταν… βαριούνται; Κάποιοι «ανεβάζουν» stories στο Instagram, μερικοί άλλοι ταξιδεύουν, κάνοντας το γύρο του κόσμου, και ο Αμερικανός Mike Harrah κατασκευάζει το πιο ισχυρό φορτηγό της υφηλίου. Ακριβώς 7 χρόνια χρειάστηκε ο δημιουργός και ιδιοκτήτης γηπέδων γκολφ, εστιατορίων, ξενοδοχείων και πολλών άλλων σχετικών επιχειρήσεων πάνω και κάτω από το δικό του “holy mother of metal”. Το θηρίο, που γεννήθηκε, είναι ισχύος 4.030 ίππων, ονομάζεται Thor24 και στις 24 Νοεμβρίου πουλήθηκε σε δημοπρασία στη Μέση Ανατολή σχεδόν 11 εκατ. ευρώ! Προς το παρόν το Thor24 βρίσκεται στο Lake Havasu city της Arizona…
Και γιατί Thor; Πολύ απλά: Σύμφωνα με το Mike Harrah, η θηριώδης ισχύς του δε θα επέτρεπε κάποιο διαφορετικό όνομα. Και το 24; Οφείλεται στον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα του, που είναι σε σχήμα V. Στο τέλος όλων των μετατροπών, αυτός ο τεράστιος κινητήρας απέκτησε μήκος 2,44 μ., αλλά και ύψος 2,44 μ.! Πρόκειται για ένα V24-71 Detroit diesel κινητήρα. Ο αριθμός 71 αντιστοιχεί στις κυβικές ίντσες χωρητικότητας κάθε κυλίνδρου. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη τους 24 θαλάμους καύσης και τα 1,16 λίτρα του όγκου του καθενός, φτάνουμε στα περίπου 28 λίτρα της συνολικής χωρητικότητας. Ο κινητήρας προέρχεται από ένα γιοτ, μήκους 90 μ., που, μάλιστα, έχει και ένα… δίδυμο αδερφάκι. Ο Mike Harrah ήθελε αρχικά να μεταμοσχεύσει και τα δύο μηχανικά σύνολα σε ένα φορτηγό. Ωστόσο, ακόμα και για τα δικά του δεδομένα, το βάρος και η ροπή έφταναν σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα.
Έξοδα κατασκευής: 6,4 εκατ. ευρώ
Ο Mike Harrah, που εξωτερικά δε μοιάζει τόσο με εκατομμυριούχο, αλλά πολύ περισσότερο με τον front man ενός γκρουπ, που θα απέτεινε φόρο τιμής στους ZZ Top, αποφάσισε να τοποθετηθεί ο κινητήρας μπροστά από την καμπίνα των επιβατών παρά την έντονη κριτική, που δέχθηκε. Η καμπίνα προέρχεται από ένα Peterbilt 359 του 1979, ενώ όταν οριστικοποιήθηκε τι θα ακολουθήσει πίσω από τη γρίλια του Ford Coupe του 1933, ξεκίνησαν οι εργασίες για το Thor24.
Τέσσερις άντρες βίδωναν και ξεβίδωναν, ίδρωναν και ξεΐδρωναν επί 7 χρόνια για το όνειρο του Mike. Και, πραγματικά, άξιζε τον κόπο. Με βάση, δε, τα δεδομένα, όχι σε οικονομικό επίπεδο, καθώς τα έξοδα έφτασαν τα περίπου 6,4 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, όμως, ο Mike μπόρεσε, έστω και λίγες φορές, να οδηγήσει το Thor24 των 13 μ. μήκους και βάρους 14,5 τόνων.
Κατά τη γνώμη του Mike, οι μοναδικές δυσκολίες, που προκύπτουν καθ’ οδόν, σχετίζονται με τα φρένα και την οδική συμπεριφορά στις στροφές. Στο πεντάλ του φρένου, λοιπόν, απαιτείται να βρίσκεται μονίμως ένα πόδι, αφού η θηριώδης ροπή τείνει επί μονίμου βάσεως να ωθεί το όχημα προς τα εμπρός. Επιπλέον, η ορατότητα προς τα εμπρός είναι τόσο περιορισμένη, που ο οδηγός χρειάζεται να εμπιστευθεί την εικόνα, την οποία στέλνουν οι εξωτερικές κάμερες, ιδιαίτερα όταν το Thor24 έχει αναπτύξει ταχύτητα, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 209 χλμ./ώρα. Αν πρέπει να γίνει ένα απότομο φρενάρισμα (π.χ. έκτακτης ανάγκης), τέσσερα αλεξίπτωτα, διαμέτρου 3,7 μ. το καθένα, θα συμβάλλουν το σύστημα πέδησης στη διαδικασία της επιβράδυνσης. Όσο, τέλος, για την παροχή ρεύματος, αυτήν την έχει αναλάβει ένας βοηθητικός κινητήρας αεροσκάφους, επειδή στην πλήρη… ανάπτυξή του το εν λόγω φορτηγό εφοδιάζεται με 7 καμβάδες προβολής εικόνας από home cinema και ένα εξαιρετικά δυνατό στερεοφωνικό σύστημα μουσικής.