Δύο είναι τα σημαντικότερα στοιχεία που θα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Toyota RAV4: Το πρώτο αφορά την οικολογική του υπόσταση, καθώς θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με υβριδικά σύνολα, όπως σχεδόν η πλειοψηφία των υπόλοιπων μοντέλων της φίρμας (η Toyota ως γνωστόν έχει αποχαιρετήσει τα diesel). To δεύτερο αφορά την εφαρμογή διάφορων τεχνολογιών, που κρύβονται καλά κάτω από τη νέα «ενδυμασία» του 5ης γενιάς ιαπωνικού SUV. Κι ενώ η φιλοσοφία της σχεδίασής του είναι φρέσκια, έχοντας πάντως κάποια στοιχεία δανεισμένα από τη Lexus και το CH-R, εν τούτοις τόσο οι εξωτερικές, όσο και οι εσωτερικές του διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Επιπλέον, η δομή επαναπροσδιορίζει το ήδη δοκιμασμένο υβριδικό σύστημα, με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα να συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης, όπως είναι το μοντέλο δοκιμής, ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ κατανέμει κατά 30% περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα.
Αυτό που επίσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό αφορά την ύπαρξη της νέας πλατφόρμας Ga-K, η οποία χρησιμοποιείται στο Lexus ES, όντας η πρώτη φορά που αποτελεί κομμάτι ενός μοντέλου SUV. Επίσης, εδώ έχουμε έναν βενζινοκινητήρα, με αρκετές αλλαγές σε σχέση με τον προηγούμενο, παρά την ίδια χωρητικότητα (2,5 λίτρα), την ατμοσφαιρική του λειτουργία και τον κύκλο Atkinson.
Και τα δύο παραπάνω στοιχεία έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα. Και αυτό γίνεται αντιληπτό ιδιαίτερα στους τομείς της άνεσης και της κατανάλωσης, στους οποίους το νέο Toyota RAV4 δείχνει την πραγματική του εξέλιξη συγκρινόμενο με την προηγούμενη γενιά του. Η νέα πλατφόρμα έχει προσφέρει τα μέγιστα στη μείωση του κέντρου βάρους, η κατανομή των μαζών έφτασε σε ένα εντυπωσιακό για τον τύπο του αυτοκινήτου 51/49 εμπρός/πίσω, η ακαμψία αυξήθηκε κατά 57%, ενώ πλέον έχουν τοποθετηθεί διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, προς όφελος της άνεσης των επιβατών. Παράλληλα, ο νέος κινητήρας, εκτός της αυξημένης ιπποδύναμης που φτάνει τους 222 ίππους (σε σχέση με τους 197 ίππους της προηγούμενης γενιάς) και που δίνει μία πιο δυναμική εικόνα, μπορεί και καταναλώνει λιγότερο καύσιμο.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Από την άλλη, το νέο RAV4 εξακολουθεί να προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο στην ποιότητα κύλισης τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε καθημερινή χρήση στην πόλη. Ειδικότερα στις αστικές διαδορμές το υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να προσφέρει τα μέγιστα, χάρη στην σημαντική συμβολή του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος στέλνει περισσότερη ροπή, με το σύνολο να δουλεύει καλύτερα χαμηλά ώστε να μην χρειάζεται ο οδηγός να ανεβάσει πολύ στροφές για να αναζητήσει την απαραίτητη δύναμη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση της κατανάλωσης, με το νέο μοντέλο να μπορεί να καλύψει απόσταση 18,6 χιλιομέτρων ανά λίτρο έναντι 17 χιλιομέτρων του απερχόμενου. Και η παραπάνω επίδοση έχει επετεύχθη καθόσον η μπαταρία είναι σχεδόν άδεια. Στην περίπτωση που το ποσοστό φόρτισης φτάνει σχεδόν το 100%, με αποτέλεσμα ο ηλεκτροκινητήρας να λειτουργεί πιο άνετα, η διανυθείσα απόσταση αυξάνεται στα 22 χλμ/λίτρο.
Το νέο RAV4 μπορεί επίσης και σε περιβάλλον αυτοκινητοδρόμου, όπου οι συνθήκες σαφώς δεν βοηθούν τον υβριδικό κινητήρα, να κάνει μεγαλύτερες αποστάσεις:12,5 χλμ./λίτρο αντί 11,4 χλμ./λίτρο του προηγούμενου. Συνολικά, η πραγματική μέση κατανάλωση, μετά από όλους τους συνδυασμούς φτάνει περίπου τα 15,6 χλμ./λίτρο ή αλλιώς τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Ένα αποτέλεσμα που ναι μεν βρίσκεται μακριά από ένα αντίστοιχο μοντέλο με νέας τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρα, αλλά σε αστικό περιβάλλον μπορεί να καυχιέται ότι δεν έχει αντίπαλο.
Ένα premium εσωτερικό
Ο χώρος των επιβατών, είναι το ίδιο γενναιόδωρος όπως πριν, επειδή, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, δεν υπάρχουν σημαντικές αυξήσεις στις εσωτερικές διαστάσεις του. Η αίσθηση της ευελιξίας και της ελευθερίας κινήσεων βρίσκεται σε καλά επίπεδα. Στα πίσω καθίσματα, αν και μετά τις δικές μας μετρήσεις ο χώρος για τα πόδια είναι κατά μερικά εκατοστά μικρότερος, εν τούτοις οι επιβάτες μπορούν ακόμα να φιλοξενηθούν άνετα, ενώ ο πέμπτος έχει πλέον περισσότερο ωφέλιμο χώρο, χάρη στην απουσία του κεντρικού τούνελ μετάδοσης. Βελτιωμένος είναι και o χώρος αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα έχει αυξηθεί κατά 30 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 580 λίτρα, ικανοποιώντας τις ανάγκες μίας οικογένειας. Ας μην ξεχάσουμε και την σχεδιάσή του, όπως και την ύπαρξη του αυτόματου ανοίγματος/κλεισίματος στον βασικό εξοπλισμό. Ωστόσο, παρουσίαζει και κάποια στοιχεία κριτικής, όπως τα σκληρά υλικά με τα οποία είναι επενδυμένος, που μετά από κάποια χρονική περίοδο μπορεί να ξεθωριάσουν.
Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής
Το εσωτερικό, ωστόσο, ικανοποιεί τόσο σε όψη, όσο και σε αφή, ιδίως σε μικρές λεπτομέρειες. Ο ανανεωμένος πίνακας οργάνων διαθέτει πιο μοντέρνο σχεδιασμό, τα μπουτόν για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του κλιματισμού είναι πολύ ευχάριστα στην αφή, όπως και η εσωτερική λαβή ανοίγματος των θυρών, καλυμμένη με το ίδιο μαλακό υλικό. Από αυτό αντιλαμβανόμαστε τις έξυπνες επιλογές των μηχανικών που έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή στα σημεία που χρησιμοποιούνται περισσότερο. Όπως επίσης οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα, που καλύπτονται επίσης με αντιολισθητικά υλικά για να συγκρατούν κλειδιά και κινητά τηλέφωνα. Και μιας και αναφερόμαστε στα smartphone, εδώ υπάρχει ένα θέμα συζήτησης, που αφορά την απουσία των πρωτοκόλλων Apple CarPlay και Android Auto, κάτι που εμποδίζει, για παράδειγμα, τη χρήση πλοήγησης μέσω κινητού τηλεφώνου. Ένα γεγονός που είναι ακόμη πιο ενοχλητικό αποτελεί την κίνηση της Toyota για την επιπλέον χρέωση όσων επιθυμούν να έχουν το συγκεκριμένο σύστημα (επιπλέον 1.100 ευρώ στην ιταλική αγορά).
Από την άλλη, το νέο RAV4 προσφέρει μία καινοτόμο λύση για τον οδηγό: τον ψηφιακό εσωτερικό καθρέπτη, τον οποίο η Toyota ονομάζει Digital Rear-View Mirror. Όταν η οθόνη δεν είναι ενεργοποιημένη, η συσκευή λειτουργεί σαν ένας συμβατικός εσωτερικός καθρέπτης, όμως με το πάτημα ενός διακόπτη ενεργοποιείται η οθόνη που λαμβάνει δεδομένα από μία κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη ψηλά στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Πρόκειται για ένα αξεσουάρ που περιλαμβάνεται στο εξοπλιστικό πακέτο Tech, που διαθέτει επίσης ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, όπως την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, ενεργό cruise control και προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας. Το πακέτο Tech περιλαμβάνει επίσης αισθητήρες, οι οποίοι ενεργοποιούν το αυτόματο φρενάρισμα σε ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες σε περίπτωση εμποδίων, τόσο εμπρός, όσο και πίσω από το αυτοκίνητο.