Το Ducati World Première 2020 συγκέντρωσε τους πιο σημαντικούς αντιπροσώπους της Ducati – περισσότεροι από χίλιοι άνθρωποι – από 71 χώρες απ’ όλο τον κόσμο ενώ χιλιάδες φίλοι της μάρκας το παρακολούθησαν μέσω του internet. Στη σκηνή του Palacongressi di Rimini, ο ίδιος ο Claudio Domenicali, CEO της Ducati Motor Holding παρουσίασε την πλήρως ανανεωμένη γκάμα του 2020, έτοιμη να θέσει νέα πρότυπα στο στιλ, τις επιδόσεις και την τεχνολογία.
Πρώτη στη σκηνή βρέθηκε η ολοκαίνουργια Panigale V2, το εξαιρετικό δικύλινδρο super sport μοντέλο με τον κινητήρα Superquadro των 955 κ.εκ.. Το νέο μεσαίο superbike έχει εντελώς νέα εμφάνιση, καθώς και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που βασίζονται στην εξελιγμένη Inertial Platform. Χάρη σε μια άνετη σέλα και στις ρυθμίσεις της ανάρτησής της, η Panigale V2 προσφέρει ακόμη πιο ασφαλείς σπορ επιδόσεις, ενώ κάνει την οδήγηση πιο ευχάριστη και πιο φιλική από ποτέ. Η μέγιστη ισχύς των 155 ίππων αποδίδεται στις 10.750 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή των 104 Nm της προδιαγραφών Euro 5 μοτοσυκλέτας, στις 9.000 σ.α.λ..
Βασισμένη σε ένα μονοκόκ πλαίσιο, η όλη διάταξη χαρακτηρίζεται από ένα εντελώς νέο δυναμικό στιλ, που υπογραμμίζει τη συμπαγή δομή του δικύλινδρου Superquadro, σε μια μοτοσυκλέτα που οπτικά δίνει μία εξίσου συμπαγή εντύπωση. Στα λοιπά βασικά χαρακτηριστικά της Panigale V2 περιλαμβάνεται το μονόμπρατσο ψαλίδι και η κομψή εξάτμιση που καταλήγει χαμηλά κάτω από τον κινητήρα.
Στη σκηνή ακολούθησε η Panigale V4. Οι μηχανικοί της Ducati και της Ducati Corse συνέλεξαν και μελέτησαν δεδομένα από πελάτες σε όλο τον κόσμο καθώς και από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Η ανάλυση αυτών των πληροφοριών τους οδήγησε σε μια σειρά βελτιώσεων στην αεροδυναμική, στο πλαίσιο, στον έλεγχο μέσω των ηλεκτρονικών και στην χαρτογράφηση του Ride by Wire, με πολλά διαφορετικά προγράμματα ελέγχου απόδοσης της ροπής. Σχεδιασμένες για να αυξάνουν τη σταθερότητα και την ταχύτητα εισόδου στις στροφές, οι βελτιώσεις αυτές εξασφαλίζουν στους οδηγούς μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, κάνοντας την Panigale V4 πιο εύκολη, λιγότερο κουραστική στην οδήγησή της και πιο αποτελεσματική ως προς την απόδοσή της σε όλες τις συνθήκες, αγωνιστικές και μη.
Η νέα Panigale V4 είναι πιο γρήγορη με το χρονόμετρο στο χέρι, και αυτή η βελτίωση είναι μεγαλύτερη όσο μικρότερες είναι οι ικανότητες του αναβάτη της, κάνοντας την βελτίωση πιο σημαντική για τον ερασιτέχνη παρά τον επαγγελματία αναβάτη. Η Panigale V4 είναι μια μοτοσυκλέτα που, όταν οδηγείται από τον Michele Pirro στη στάνταρ διαμόρφωσή της, συμπεριλαμβανομένης της ομολογκαρισμένης εξάτμισης και εκτός των σλικ ελαστικών, μπορεί να γράψει χρόνο μόλις 3 δευτερόλεπτα μεγαλύτερο από το δικό του ρεκόρ, με την έκδοση Superbike της μοτοσυκλέτας, στην πίστα της Vallelunga!
Η Panigale V4 είναι πλέον εξοπλισμένη με στοιχεία από την V4 R, ξεκινώντας από το αεροδυναμικό πακέτο (αεροδυναμικά βοηθήματα, ζελατίνα, εμπρόσθιο και πλευρικά fairing, πιο αποδοτικές εισαγωγές αέρα για αποτελεσματικότερη ψύξη). Κάτι που προσφέρει καλύτερη προστασία από τη ροή του αέρα και βελτιώνει τη συνολική σταθερότητα της μοτοσικλέτας, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση του αναβάτη.
Η ανανέωση ολοκληρώνεται με το Front Frame, με αυξημένη ακαμψία για να προσφέρει καλύτερη αίσθηση του εμπρός μέρους στις μεγάλες κλίσεις, χάρη στο νέο, εξελιγμένο στους αγώνες Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, το οποίο βελτιώνει σημαντικά τον έλεγχο ισχύος κατά την έξοδο από μια στροφή. Το Ducati Quick Shift EVO 2 (DQS) μειώνει τους χρόνους αλλαγής σχέσεων επιτρέποντας πιο δυναμικές αλλαγές (πάνω από 10.000 σ.α.λ.) και ενισχύοντας τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, κατά τη διάρκεια άμεσης επιτάχυνσης ή μέσα σε μία στροφή.
Την Panigale V4 κινεί ο Desmosedici Stradale χωρητικότητας 1.103 κ.εκ. Ένας V4 κινητήρας που προέρχεται από το MotoGP, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και το επαναστατικό δεσμοδρομικό σύστημα χρονισμού των βαλβίδων, με αντίθετης περιστροφής στροφαλοφόρο άξονα και Twin Pulse σειρά ανάφλεξης. Ο κινητήρας αποδίδει το μέγιστο των 214 ίππων στις 13.000 σ.α.λ. και ροπή 12,6 kgm στις 10.000 σ.α.λ.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Τελευταία στη σκηνή η πολυαναμενόμενη νέα Streetfighter V4, μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα στο πνεύμα αυτού που στο Borgo Panigale αποκαλείται “Formula Fight”: οι μηχανικοί πήραν τον Desmosedici Stradale κινητήρα των 1.103 κ.εκ., πρόσθεσαν την τελευταία γενιά ηλεκτρονικών της Panigale V4, το βάρος κρατήθηκε χαμηλά στα 178 κιλά, προστέθηκε ένα ψηλό και φαρδύ τιμόνι, αφαιρέθηκαν τα fairings και ανέβηκε η απόδοση στους 208 ίππους @ 12,750 σ.α.λ..
Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων, μοντέρνα, εντυπωσιακής σχεδίασης, με έμφαση στην άνεση, που προμηνύει την ηγετική παρουσία που θα αποκτήσει στην κατηγορία της. Ο μίνιμαλ full LED προβολέας, με τα φώτα ημέρας DRL σε σχήμα V, αποτυπώνει ιδανικά την δυναμικότητα της Streetfighter V4. Από τη μια παραπέμπει στο εμπρός μέρος της Panigale V4 και από την άλλη θυμίζει το τρελό χαμόγελο του Joker, του χαρακτήρα κόμικ από τον οποίο εμπνεύστηκε το Ducati Style Center.
Για γυμνή μοτοσικλέτα, το όλο σύνολο είναι εντυπωσιακό σαν γροθιά και η ειδική χαρτογράφηση του κινητήρα επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει με σιγουριά την ισχύ. Ο κινητήρας – σε συνδυασμό με το βάρος των 178 κιλών (στην έκδοση “S”) – βελτιώνει περαιτέρω την αναλογία ισχύος/βάρους στην εντυπωσιακή τιμή του 1,17. Η απόδοση μπορεί να βελτιωθεί επιπλέον με την τοποθέτηση της εξάτμισης Ducati Performance από την Akrapovič, η οποία αυξάνει την ισχύ στους 220 ίππους και μειώνει το βάρος κατά 6 κιλά.
Η εξαιρετική απόδοση αυτής της μοτοσυκλέτας ελέγχεται από εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που προέρχονται απευθείας από την Panigale V4, ενώ οι διαχύτες (biplane aerofoils) έχουν εξελιχθεί από τους αεροδυναμιστές της Ducati Corse με σκοπό την δημιουργία κάθετου αεροδυναμικού φορτίου 28 κιλών στην ταχύτητα των 270 χλμ./ώρα για καλύτερο «πάτημα» του μπροστινού τροχού.
Επίσης, αυξάνουν τη σταθερότητα στο φρενάρισμα, ιδιαίτερα στις στροφές, ώστε η δυναμική συμπεριφορά να εμπνέει εμπιστοσύνη. Στην πίστα, αντίθετα, ενισχύεται η απόδοση περιορίζοντας την παρέμβαση ηλεκτρονικού ελέγχου και επιτρέποντας την καθυστέρηση στο φρενάρισμα.
Η τελευταία γενιά ηλεκτρονικών της Streetfighter V4 βασίζεται σε μια πλατφόρμα μέτρησης αδρανείας 6 αξόνων, η οποία ανιχνεύει άμεσα τις γωνίες κύλισης, στροφής και κλίσης της μηχανής. Τα ηλεκτρονικά ελέγχουν όλα τα σημεία της οδήγησης: κάποια επιβλέπουν την εκκίνηση, την επιτάχυνση και την πέδηση, ενώ άλλα διαχειρίζονται την πρόσφυση και βοηθούν στις στροφές.
Στην συνέχεια παρουσιάστηκε η νέα Icon Dark, το μοντέλο μικρότερου κυβισμού (800 κ.εκ) της της γκάμας του Ducati Scrambler μαζί με δύο σκίτσα πρωτοτύπων που δημιουργήθηκαν από το Centro Stile Ducati για την EICMA 2019. Ακολούθησε η Multistrada 1260 S Grand Tour, μια νέα ειδική έκδοση που σχεδιάστηκε για όσους θέλουν να καταπίνουν τα χιλιόμετρα χωρίς να στερούνται ανέσεων. Μετά την Multistrada σειρά είχαν δύο εκδόσεις της Diavel 1260, με νέα χρώματα για το 2020: το Dark Stealth (διαθέσιμο για τη στάνταρ έκδοση) και ένα ολοκαίνουργιο Ducati Red με λευκές λεπτομέρειες (για την έκδοση S), που τονίζουν ακόμα περισσότερο το σπορτίφ power-cruiser χαρακτήρα της μοναδικής αυτής μοτοσυκλέτας.
Μετά την επιτυχία του ηλεκτρικού ποδηλάτου Ducati MIG-RR, που παρουσιάστηκε στην τελευταία EICMA, η Ducati για το 2020 παρουσίασε μερικά ακόμα e-bikes. Το πρώτο μεγάλο νέο είναι η Ducati MIG-RR Limited Edition, από την οποία θα κατασκευαστούν μόλις 50! Συναρμολογημένες στην Ιταλία, διαθέτουν ανάρτηση Ohlins, ζάντες από ανθρακονήματα, ηλεκτρονικό κιβώτιο ταχυτήτων και ειδικά γραφικά Ducati Corse, σχεδιασμένα από το D-Perf του Aldo Drudi. Το Ducati MIG-S είναι ένα σπορ ποδήλατο All Mountain σχεδιασμένο για όσους θέλουν ευελιξία σε κάθε είδους έδαφος, επιδόσεις και διασκέδαση. Η γκάμα ολοκληρώνεται με το E-Scrambler, μια έκδοση “Trekking” με high-end στοιχεία, που απευθύνεται σε όσους αναζητούν μια γεύση ελευθερίας με το απαράμιλλο στιλ Ducati Scrambler.