Τι αλλαγές έχει η νέα γενιά; Θα συνεχίσει να είναι το αυτοκίνητο-benchmark της κατηγορίας; Καθώς η νέα γενιά είναι η όγδοη στην πορεία του, ας αναλύσουμε το νέο Golf με 8 σημεία:
1.Εμφανισιακά, είναι ακόμη ένα Golf
Τα Golf έχουν χαρακτηριστική εμφάνιση από την πρώτη τους γενιά, το 1974. Κάθε γενιά είναι λίγο μεγαλύτερη, διατηρώντας πάντα τις ίδιες αναλογίες. Το νέο μοντέλο ακολουθεί αυτό το μοτίβο, κάτι που σημαίνει ότι το νέο Golf είναι μοντέρνο και αισθητικά άρτιο. Οι εμφανείς αλλαγές βρίσκονται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, όπου τοποθετούνται πιο λεπτά LED φώτα.
2. Αλλά στο εσωτερικό, δεν θυμίζει Golf…
…Τουλάχιστον όπως το ξέρουμε. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ανήκει στον βασικό εξοπλισμό, μία πρωτιά για το Golf στην κατηγορία του. Παράλληλα, το εσωτερικό είναι πολύ διαφορετικό από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Η κάθετη κεντρική κονσόλα “έφυγε” και στην θέση της υπάρχει μία οριζόντια αρχιτεκτονική με ένα σύστημα infotainment 8.25 ή 10 ιντσών. Τα κουμπιά είναι ελάχιστα, καθώς οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής. Ακόμη και ο διακόπτης για τα φώτα είναι διαφορετικός.
3. Μπορείτε να κάνετε πολλά πράγματα στο Golf μέσω ενός Smartphone
Το πακέτο “We Connect Plus” που βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό του νέου Golf, προσφέρει μία πληθώρα λειτουργιών οι οποίες χρησιμοποιούνται μέσω smartphone, όπως το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα, η θέρμανση και ο κλιματισμός, η πλοήγηση, μέχρι και το απομακρυσμένο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, για την παραλαβή κάποιου δέματος όσο ο κάτοχος του Golf απουσιάζει.
4. Μπορείτε να αναβαθμίσετε το Golf σας αργότερα, εάν επιθυμείτε
Φυσικά δεν μιλάμε για τις ασύρματες αναβαθμίσεις, όπως της Tesla. Αλλά πηγαίνοντας το Golf σε έναν αντιπρόσωπο της VW ο κάτοχος μπορεί να ενεργοποιήσει ορισμένες λειτουργίες που δεν είχε το αυτοκίνητο όταν παραδόθηκε, όπως το Adaptive Cruise Control, τα αυτόματα φώτα, το wi-fi hotspot και ο φωνητικός έλεγχος.
Αυτό σημαίνει ότι τα “βασικά” Golf θα διαθέτουν τον εξοπλισμό για αυτές τις λειτουργίες, απλώς δεν θα είναι “ενεργοποιημένος”, κάτι που δείχνει λίγο “βάναυσο”. Η θετική πλευρά είναι ότι αγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο Golf, ο αγοραστής μπορεί να προσθέσει κάποια λειτουργία που δεν είχε ο προηγούμενος κάτοχος.
5. Θα διατίθεται σε 5 διαφορετικές Υβριδικές εκδόσεις!
Η προηγούμενη γενιά είχε μόλις μία έκδοση, αλλά πλέον οι αγοραστές θα έχουν την επιλογή πέντε διαφορετικών υβριδικών Golf. Παραδόξως, καμία από τις 5 εκδόσεις δεν λειτουργεί όπως τα “παραδοσιακά” υβριδικά (π.χ. Prius). Αντιθέτως, θα υπάρχουν τρεις mild hybrid εκδόσεις 109, 129 και 148 ίππων, με συστήματα 48V που δεν κινούν το αυτοκίνητο, αλλά βοηθούν στην λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Αυτές είναι οι εκδόσεις ονομάζονται “eTSI”.
Πρόσθετα, υπάρχουν δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, με την ονομασία “eHybrid”. Αυτή η έκδοση αντικαθιστά το Golf GTE, αποδίδοντας 201 ή 242 ίππους.
6. Τίτλοι τέλους και για το e-Golf
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει e-Golf, κάτι που δεν μας εκπλήσσει καθώς το νέο ID.3 καλύπτει αυτή την ομάδα αγοραστών, χωρίς να αφήνει χώρο για ένα αμιγώς ηλεκτρικό Golf.
7. Το Diesel ζει
Ή τουλάχιστον, αυτό υποστηρίζει η Volkswagen, αν και η γκάμα των diesel έχει μειωθεί δραματικά. Με την παρουσίαση του μοντέλου θα διατίθενται δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, απόδοσης 113 ή 148 ίππων. Εκτός των υβριδικών και πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, διατίθενται και δύο τρικύλινδοι κινητήρες απόδοσης 89 ή 109 ίππων.
8. Κάθε νέο Golf μπορεί να επικοινωνεί με τα υπόλοιπα Golf – και με τα φανάρια κυκλοφορίας
Αυτό το χαρακτηριστικό είναι το πιο φουτουριστικό. Όλα τα Golf εξοπλίζονται με το Car2X, ένα ασύρματο σύστημα που επιτρέπει σε αυτοκίνητα και οδικές σημάνσεις (φανάρια-σήματα) να επικοινωνούν μεταξύ τους. Αυτή τη στιγμή το Car2X δεν είναι διαδεδομένο, αλλά στο μέλλον, τα Golf θα επικοινωνούν με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να ενημερώνουν τους οδηγούς για την κίνηση ή για κάποιον κίνδυνο στο δρόμο. Μπορεί επίσης να ζητήσει από ένα κόκκινο φανάρι να γίνει πράσινο, εάν δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο ή κίνηση.