Μολονότι η συγκεκριμένη κατηγορία έχει συρρικνωθεί εμπορικά τα τελευταία χρόνια λόγω τις επέλασης των κάθε λογής μοντέλων SUV, παραμένει εμπορικά ενεργή καθώς κερδίζει το ενδιαφέρον σε αναδυόμενες αγορές της Ασίας αλλά και σε στόλους χρήσεων εταιρικών αυτοκινήτων.
Η παρούσα 8η γενιά του Passat παρουσιάστηκε το 2014 και προσφάτως αναβαθμίστηκε στα σημεία ενσωματώνοντας με ότι πιο πρόσφατο υπάρχει στις τεχνολογικές προθήκες του ομίλου Volkswagen. Και αυτό είναι κατά βάση ένα νέο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης με την ονομασία IQ.DRIVE, όπου σύμφωνα με την εταιρεία, ενισχύουν το προφίλ τεχνολογιών ημιαυτόνομης οδήγησης που πλέον βρίσκει κανείς στο ανανεωμένο Passat. Μεταξύ αυτών υπάρχει το σύστημα Travel Assist όπου για πρώτη φορά λειτουργεί σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα, το γνώριμο σύστημα Υποβοήθησης Λωρίδας (Lane Assist) που έχει αναβαθμιστεί με τη χρήση μιας νέας πολύ-λειτουργικής κάμερας, οι νέοι LED matrix προβολείς με έξυπνη λειτουργία δέσμης και φωτεινότητας αλλά και το νέο διαισθητικό σύστημα διεύθυνσης.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Από την άλλη, η ανανέωση στο Passat δεν απεμπόλησε τις τεχνολογικές εξελίξεις σε επίπεδο πολυμέσων και συνδεσιμότητας υιοθετώντας το νέο σύστημα Modular Infotainment Matrix (MIB3) που διαθέτει μία νέα σειρά λειτουργιών συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay, που είναι για πρώτη φορά σε μοντέλο Volkswagen. Μία άλλη έξυπνη λειτουργία είναι αυτή του «Mobile Key» που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο μέσω smartphone. Τέλος, το σύστημα πλόηγησης περιλαμβάνει φωνητική καθοδήγηση στα ελληνικά.
Κατά τα λοιπά, οι εξωτερικές διαστάσεις του Passat έχουν αυξηθεί ελάχιστα στο μήκος με τον χώρο αποσκευών να παραμένει εντυπωσιακός – στα 586 λίτρα. Τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο κινητήρες diesel στελεχώνουν τη νέα σειρά του μοντέλου. Σε βενζίνη υπάρχει ο γνώριμος 1500άρης με Turbo απόδοσης 150 ίππων και ο δίλιτρος TSI με 190 ίππους. Παράλληλα υπάρχει και μία plug-in υβριδική έκδοση με την ονομασία GTE που συνδυάζει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και ένα θερμικό μοτέρ 1,4 λίτρων με συνδυαστική απόδοση 218 ίππων. Σε επίπεδο κινητήρων diesel διατίθεται ένας TDI 1,6 λίτρων απόδοσης 120 ίππων και ένας νέος δίλιτρος σε δύο εκδόσεις απόδοσης (150 ή 190 ίππων). Όλοι οι κινητήρες συνοδεύονται με αυτόματο κιβώτιο DSG. Παράλληλα υπάρχουν και εκδόσεις με τετρακίνηση (4Motion).
Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις (Executive-Elegance και R-Line) με τιμή εκκίνησης στα 27.300 ευρώ.