Πίσω από κάθε ονομασία, κρύβεται μια σημειολογία. Στην περίπτωση του 3ου -και μικρότερου- SUV της Skoda, του Kamiq, αυτή σχετίζεται με τη γλώσσα των Inuit (aka Εσκιμώων) που ζουν σε Αλάσκα, Καναδά και Γροιλανδία. Προσδιορίζει κάτι που «ταιριάζει τέλεια». Εντάξει, από μόνη της η σύνδεση με το νέο Skoda μπορεί να μην είναι απόλυτα εμφανής και γι’ αυτό χρειάζεται η βοήθεια του κοινού. Εν προκειμένω, των ανθρώπων της εταιρείας. Οι οποίοι μας ενημερώνουν, πως το Kamiq ταιριάζει τέλεια στο αστικό περιβάλλον.
Ας επιμείνουμε όμως λίγο ακόμη στη θεωρία, πριν περάσουμε στην πράξη. Το Kamiq, έρχεται να ολοκληρώσει την τριπλέτα των SUV της Skoda, όπως ακριβώς συνέβη το προηγούμενο διάστημα και με τις VW και Seat. Το μοτίβο είναι πλέον γνωστό και σαφές. Κάθε εταιρεία χρειάζεται τον δικό της εκπρόσωπο στη μικρή, τη μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία της αγοράς. Μάλιστα η πρώτη, είναι και η πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενη απ’ όλες. Υπ’ αυτή την έννοια, και γνωρίζοντας πως το VW γκρουπ σπάνια μας επιφυλάσσει εκπλήξεις, θεωρητικά ξέρεις τι να περιμένεις πριν ακόμη βρεθείς στη θέση οδήγησης του Kamiq.
Αισθητικά είναι όμορφο, ίσως το ομορφότερο απ’ όλα τα μικρά SUV του γκρουπ. Για τα σημερινά δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που σπάνια μπορείς να ξεχωρίσεις τα μοντέλα μιας μάρκας όταν τα κοιτάζεις από μπροστά, το Kamiq μπορεί να θεωρηθεί και έκπληξη. Τα LED πορείας βρίσκονται ανεξάρτητα πάνω από τους προβολείς και τα φλας πίσω, σκρολάρουν προς την εξωτερική πλευρά του αμαξώματος αντί να αναβοσβήνουν. Η αλήθεια πάντως, είναι πως δεν μιλάμε για κοσμογονία. Το Kamiq γίνεται εύκολα διακριτό ως μοντέλο της Skoda.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
COPY-PASTE
Πώς θα μπορούσε άλλωστε να είναι κι αλλιώς, όταν το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη ή ακόμη και το interface στον ψηφιακό πίνακα οργάνων ή το infotainment είναι κοινά σε δεκάδες μοντέλα του VW γκρουπ; Σε επίπεδο κινητήρων, έχουμε τον γνωστό 3κύλινδρο 1.0 λίτρου σε εκδόσεις 95 και 115 ίππων, τον 4κύλινδρο 1.5 TSI με τους 150 ίππους και τον 1.6 TDI με 115 ίππους, όλα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Από τη σύντομη επαφή μας με το νέο Skoda, η έκδοση 1.0 με τους 115 ίππους φαντάζει ως η καλύτερη επιλογή. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων. Κινεί αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα του Kamiq, έχει ομαλή λειτουργία και λογική κατανάλωση.
Για την ακρίβεια, η οδική συμπεριφορά του Kamiq θα αποτελούσε το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του, αν δεν λαμβάναμε υπόψη μας τους χώρους. Η καλή ποιότητα κύλισης (που αναδεικνύεται περισσότερο στον ανοιχτό δρόμο παρά στην πόλη), τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και η άνεση που παρέχει στους επιβάτες του, καθιστούν το Kamiq έναν από τους ισχυρότερους παίχτες στην κατηγορία. Αλλά κάπου εδώ έρχονται οι χώροι, που παραδοσιακά αποτελούν το ισχυρό ατού για κάθε Skoda.
Στην περίπτωση του Kamiq είναι κορυφαίοι, καθώς όποιος βρεθεί στα πίσω καθίσματα θα αισθανθεί άνετα ανεξαρτήτως αναστήματος. Και το καλύτερο; Κατά έναν περίεργο τρόπο, ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται καθόλου, με την τιμή του να διαμορφώνεται στα 400 λίτρα.
Το Kamiq ξεκινά την εμπορική του καριέρα στην Ελλάδα με τις δάφνες των πέντε αστέρων και της επίδοσης 96% στην Προστασία Ενήλικων Επιβατών, στις δοκιμές του Euro NCAP. Το νέο compact SUV της SKODA είναι άμεσα διαθέσιμο από 15.900 €, για το Kamiq 1.0 TSI 95 ίππων, στην έκδοση εξοπλισμού ACTIVE.