Έχοντας τους προβληματισμούς μου για το τι μέλλει γενέσθαι, βρίσκομαι μαζί με άλλους τρεις αγαπητούς συναδέλφους στην επαρχία του Μπρίντιζι και πιο συγκεκριμένα στην πίστα του Nardo, η οποία αποτελεί πλέον ιδιοκτησία της Porsche και που εδώ και αρκετές δεκαετίες αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πεδία δοκιμών για την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου. Ο λόγος της επίσκεψής μου στην συγκεκριμένη πίστα, είναι μία πρωτότυπη δοκιμή, καθώς θα πάρω μέρος στις δοκιμές και θα βάλω το δικό μου, μικρό λιθαράκι στην υποτιθέμενη εξέλιξη του νέου μοντέλου της Lamborghini, της Huracan Sterrato, με τον ρόλο του εργαζόμενου στο τμήμα R&D της φίρμας. Και ίσως από τα σχόλια μου, αλλά και των υπόλοιπων συναδέλφων, το διοικητικό συμβούλιο να αποφασίσει εάν θα προχωρήσει στην κατασκευή του μοντέλου.
Όχι, Μπορεί, Μάλλον, Ναι
Με το που την βλέπεις, είσαι σίγουρος πως οι άνθρωποι της εταιρείας μας κάνουν πλάκα, σκεπτόμενος όλα τα μοναδικά μοντέλα που φέρουν τον «αγριεμένο ταύρο» στο καπό τους. Λίγο μετά, και αφού ξεπεράσεις το πρώτο σοκ, σου έρχονται στο μυαλό one-off μοντέλα όπως η Porsche 911 Safari, η Lamborghini Jarama Rally, γνωστή και ως Jarama «Bob», που δημιουργήθηκε το 1973 από τον επίσημο δοκιμαστή της φίρμας, Bob Wallace, ο οποίος ένα χρόνο μετά το 1974 παρουσίασε την αντίστοιχη Urraco Rally. Σε αυτό το σημείο, η αρχική αρνητική απάντηση που έδωσα αρχίζει και ξεθωριάζει, συνειδητοποιώντας ότι, πρώτα απ’ όλα, δεν πρέπει να κρίνουμε την συγκεκριμένη Huracán με βάση τις κατηγορίες των μοντέλων που υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή παγκοσμίως, που απευθύνονται καλώς ή κακώς σε πολίτες της Ευρώπης, με μία μικρή δόση συντηρητισμού.
Η Huracan Sterrato δεν είναι το αυτοκίνητο για εμάς, ούτε πρόκειται να γίνει. Αλλά ο πλανήτης Γη δεν είναι μόνο η Γηραιά Ήπειρος και κάπου εκεί ανάμεσα στην Καλιφόρνια, την Αυστραλία και την Αραβική Χερσόνησο, ένας ή περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούσαν να εκτιμήσουν την ικανότητα αυτής της ξεχωριστής έκδοσης, όπου ακόμη και οι τοποθετημένες στην οροφή μπάρες θα είχαν μία πραγματική χρησιμότητα και όχι αποκλειστικά ένα στυλιστικό gadget. Φανταστείτε λοιπόν έναν σύγχρονο και άκρως επιτυχημένο μάνατζερ, όπου μετά τη δουλειά, φορτώνει την σανίδα του σερφ και πηγαίνει στην παραλία του Μαλιμπού. Λίγο πριν την είσοδό μου στην πίστα, το «όχι» της πρώτης οπτικής επαφής με την Sterrato αρχίσει να μεταλλάσσεται σε «ίσως». Πίσω από την πλάτη του ζει και αναπνέει ο ατμοσφαιρικός 10κύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας των 5,2 λίτρων, γνωστός από τις Huracan Performante και Evo, ο οποίος αποδίδει 640 ίππους, ενώ το παρόν δίνουν τόσο η τετρακίνηση όσο και η τετραδιεύθυνση. Για να μπορεί να κινηθεί με ευκολία σε εκτός δρόμου διαδρομές, οι υπεύθυνοι του project αύξησαν κατά 47 χιλιοστά την απόσταση από το έδαφος, τα εμπρός και πίσω μετατρόχια έχουν και αυτά μεγαλώσει κατά 30 χιλιοστά, ενώ οι ζάντες των 20 ιντσών φιλοξενούν τώρα ελαστικά all-terrain.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα μέσα στην πίστα του Nardo, αντιλαμβανόμαστε αρκετές διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις παραγωγής της Huracan. Όπως το σύστημα διεύθυνσης, στο οποίο έχει χαθεί η χαρακτηριστική αμεσότητα που ξέρουμε, ενώ υπάρχουν αρκετές κλίσεις στο αμάξωμα, ας όψεται o off road χαρακτήρας του. Είναι περισσότερο θέμα προσαρμογής του εαυτού σας, για να πειστείτε ότι η Huracán μπορεί να μεταμορφωθεί και σε κάτι άλλο από αυτό που πάντα έδειχνε. Και ενώ προσπαθώ να εφαρμόσω τα νέα δεδομένα σε μυαλό και σώμα, με σκοπό να καταλάβω τι είναι πραγματικά η Sterrato, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο από την αρχή: η οδήγησή της είναι άκρως διασκεδαστική. Είναι η λιγότερο ακραία Lamborghini που έχει περάσει ποτέ από τα χέρια μου και αυτό την κάνει εύκολη στον χειρισμό της.
Η Sterrato αποτελεί κάτι ανάμεσα σε Huracan και Urus. Μάλιστα, η αρχική ιδέα για την δημιουργία της ξεκίνησε εδώ, στην πίστα του Nardo, κατά την περίοδο εξέλιξης του ιταλικού SUV, όταν και οι υπεύθυνοι της Urus είχαν στο μυαλό τους ένα αντίστοιχης φιλοσοφίας μοντέλο, που όμως να διέθετε ένα ανάλογο αμάξωμα με την Huracan, όντας δίθυρο. Ο κινητήρας αποδίδει εξαιρετικά και χωρίς κανένα απολύτως κόμπιασμα, μέχρι και τον κόφτη των 8.500 σ.α.λ., ενώ είναι πρωτόγνωρη η ισορροπία του πλαισίου, με έντονη την αίσθηση που αφήνει στον οδηγό η μεταφορά βάρους. Σε κάθε περίπτωση, είναι αρκετή για να επιβεβαιώσει τον αρχαίο κανόνα «αν δεν είστε σίγουροι, να είστε φυλαγμένοι στην στροφή». Και αυτό καθώς η παρουσία της υπερστροφής είναι σχεδόν πάντα έτοιμη να φέρει δύσκολες καταστάσεις. Αλλά μην ανησυχείτε, είναι ένα στοιχείο που στην συγκεκριμένη περίπτωση βοηθάει, ενώ με σταθερό γκάζι, οι γωνίες εξόδου προκύπτουν ήπιες. Αλλά είναι δύσκολο να αντισταθείς στον πειρασμό. Και είναι ακόμα πιο δύσκολο, από την στιγμή που το συνηθίζεις να το σταματήσεις, καθώς η Sterrato μπορεί να χαρίσει με τον καλύτερο τρόπο την καθαρή οδηγική απόλαυση.
Έξυπνη Τρέλα
Η Sterrato όμως δεν είναι ένα αυτοκίνητο που διαπρέπει στην πίστα. Δεν είναι αυτή η φιλοσοφία της. Και, βέβαια, οδηγώντας την στην off-road διαδρομή πείθεις τον εαυτό σου ότι αυτό που οδηγείς δεν είναι απλά μία «τρέλα» των παθιασμένων μηχανικών της Lamborghini, αλλά μία ευφυέστατη ιδέα για πως θα μπορούσαν να είναι τα supercars του μέλλοντος. Η αίσθηση που αφήνει μπορεί να συγκριθεί με ένα buggy, το οποίο πλανάρει πάνω στους αμμόλοφους, με τον έλεγχο να γίνεται αποκλειστικά με το πόση πίεση δέχεται το πεντάλ του γκαζιού.
Η πίσω κίνηση επιτρέπει στον οδηγό να την τοποθετήσει πριν από τη στροφή, όπως αυτός επιθυμεί, αλλά ακόμα και εάν το παρακάνει, έρχεται σαν από μηχανής θεός η έξυπνη τετρακίνηση που αστραπιαία μεταφέρει τη ροπή στον εμπρός άξονα. Οι ταχύτητες είναι εντυπωσιακές, αν σκεφτούμε την χαμηλή πρόσφυση και τα ξαφνικά εμπόδια της χωμάτινης διαδρομής. Γύρο με τον γύρο καταλήγω στο εξής συμπέρασμα: η Lamborghini Huracan Sterrato έχει το δικαίωμα να υπάρχει. Σήμερα αποτελεί μια πρόκληση, αύριο θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό, ένα μοντέλο που δικαιούται να κυκλοφορεί για να μετατρέψει τα όνειρά μας σε πραγματικότητα.