Το 2007 ήταν η χρονιά κατά την οποία έκανε την εμφάνισή της στην αγορά η πρώτη γενιά του i30. Μέσα σε διάστημα 10 χρόνων μάλιστα, το 2017, η Hyundai έφτασε αισίως στην 3η γενιά του μικρομεσαίου της hatchback, υιοθετώντας έναν κύκλο ζωής σημαντικά μικρότερο απ’ ότι είθισται. Ενδεικτικά, η Ford παρουσίασε τη 2η γενιά του Focus το 2004, με την 4η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου να παρουσιάζεται το 2018. Θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς πως το 2007, η Hyundai είχε αρκετό έδαφος να καλύψει σε σχέση με τον ανταγωνισμό και ως εκ τούτου, κάποια στιγμή θα έπρεπε να «τρέξει». Και η αλήθεια είναι πως το μόνο κοινό του i30 του 2019 με εκείνο του 2007, είναι το όνομα.
Μπορεί το σήμα στο καπό να μην έχει αλλάξει και να δημιουργεί συνειρμούς που έχουν προέλευση από τα βάθη της Ασίας, όμως θα ήταν σωστότερο να καταχωρήσετε το i30 στο μυαλό σας ως ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Γιατί; Επειδή σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους, έχοντας λάβει υπόψη τις ανάγκες και επιθυμίες του αγοραστικού κοινού της Γηραιάς Ηπείρου. Το βιογραφικό του, περιλαμβάνει ακόμη και μερικές εκατοντάδες γύρους στο Νίρμπουργκρινγκ κατά τη φάση της εξέλιξής του. Ναι, η ευρωπαϊκή αύρα είναι παραπάνω από εμφανής στην υπάρχουσα γενιά του i30.
Η οποία, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της γκάμας της Hyundai. Δεν είναι προσωπική εκτίμηση, αλλά μια πραγματικότητα, που εκφράζεται μέσα από τα πιο επίσημα χείλη. Εκείνα στελεχών της ίδιας της εταιρείας. Το i30, αποτελεί το μοντέλο-εκφραστή του DNA της μάρκας. Και απ’ ότι φαίνεται, κυρίαρχο ρόλο στη σύγχρονη εποχή της Hyundai, παίζει η σχεδίαση. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς πως σύμφωνα με τους Κορεάτες, το νούμερο ένα κριτήριο βάσει του οποίου επιλέγουν αυτοκίνητο οι αγοραστές της μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι το design.
H ΑΝΘΗΣΗ ΤΗΣ HYUNDAI
Χωρίς αμφιβολία, διανύουμε την πιο εμπνευσμένη περίοδο της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον τομέα του σχεδιασμού. Τον οποίο έρχονται να συμπληρώσουν σύγχρονοι κινητήρες, γενναίες δόσεις τεχνολογίας και εξοπλισμού και ένα από τα διαχρονικά καλύτερα πακέτα εργοστασιακών εγγυήσεων της αγοράς.
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
Η εικόνα του εσωτερικού του i30, δεν ενθουσιάζει, αλλά δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για παράπονα. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, τα χειριστήρια τοποθετημένα εκεί που περιμένεις (στοιχείο που συμβάλλει στην λειτουργικότητα) και οι χώροι για μικροαντικείμενα αρκετοί. Αντίστοιχα ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες (δύο ενήλικες θα βολευτούν άνετα πίσω) και τις αποσκευές (395 λίτρα). Σε γενικές γραμμές το i30 δεν διακρίνεται για τους χώρους του, αλλά δεν υστερεί κιόλας. Με δεδομένο πως οι διαστάσεις του είναι παρόμοιες με εκείνες του ανταγωνισμού, αυτό είναι κάτι αναμενόμενο. Το μέτρο σύγκρισης για όλους πάντως στον τομέα των χώρων, εξακολουθεί να είναι η Skoda.
Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον 4κύλινδρο diesel 1.6 λίτρων, στην εκδοχή ισχύος των 115 ίππων. Μπορεί να διανύουμε την εποχή της δαιμονοποίησης των κινητήρων πετρελαίου, η αλήθεια όμως είναι πως τα οφέλη από την χρήση τους εξακολουθούν να είναι σημαντικά. Αρκεί να μιλάμε για έναν diesel τελευταίας κοπής. Ο συγκεκριμένος διαθέτει στο ακέραιο τις αρετές που έκαναν τους κινητήρες πετρελαίου δημοφιλείς, όπως το τράβηγμα από χαμηλά, ενώ την ίδια ώρα καταφέρνει να έχει μια ομαλή λειτουργία, με ελάχιστους κραδασμούς και θόρυβο, στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά.
ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Συνδυάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο δίνει και τη δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων μέσω paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η αλήθεια πάντως, είναι πως το συγκεκριμένο i30 δεν προορίζεται για τέτοια χρήση. Μπορεί ο οδηγός να έχει στη διάθεσή του ακόμη και προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport), όμως ο κινητήρας διακρίνεται περισσότερο για την πολιτισμένη λειτουργία του και η ρύθμιση της ανάρτησης δίνει ξεκάθαρη προτεραιότητα στην άνεση.
Αν επιλέξεις να κινηθείς γρήγορα σε μία διαδρομή με συνεχείς στροφές, θα αισθανθείς τη μετατόπιση βάρους, ενώ και το τιμόνι φροντίζει να σε κρατά αποκομμένο από τα όσα διαδραματίζονται στην άσφαλτο. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς πως τα περιθώρια πρόσφυσης του i30 είναι υψηλά, η ποιότητα κύλισης αρκετά καλή και οι μετακινήσεις (κοντινές ή μακρινές) γίνονται ξεκούραστα και με απόλυτη ασφάλεια. Το σίγουρο είναι πως με το οδηγικό προφίλ του μικρομεσαίου Hyundai, μπορεί να ζήσει άνετα το 95% των αγοραστών της κατηγορίας. Όσοι επιζητούν μια πιο αυθεντική οδηγική εμπειρία, μπορούν πάντοτε να στραφούν στο Focus ή ακόμη και σε ένα Mazda 3, αν και για το τελευταίο θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Τόσο, που θα φτάσουν στα επίπεδα αγοράς του εξαιρετικού i30N, οπότε η όλη συζήτηση παύει να έχει ουσιαστικό νόημα.
Μιας και η κουβέντα πήγε στα οικονομικά, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πως οι μέρες που κάποιος επέλεγε Hyundai -και- λόγω τιμής, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Το i30 είναι ένα μοντέλο που τιμολογιακά, κινείται στα επίπεδα που βρίσκεται μια μεγάλη μερίδα του ανταγωνισμού, ανεξαρτήτως προέλευσης. Είναι ένα άνετο, καλά εξοπλισμένο και ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση αυτοκίνητο, που συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Και επιπλέον είναι και όμορφο, στοιχείο που ενδιαφέρει τον κόσμο περισσότερο απ’ όλα τα υπόλοιπα. Τουλάχιστον έτσι πιστεύουν στη Hyundai.