Tο eleftherostypos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Την έξτρα ώθηση στις αποδόσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης την έδωσαν οι υπερσυμπιεστές – Turbo. H Renault ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που κατέβασε στο πρωτάθλημα Formula 1, μονοθέσιο με κινητήρα Turbo κερδίζοντας το γαλλικό Grand Prix του 1979.
Όμως και στα μοντέλα μαζικής παραγωγής της εποχής, η Renault επένδυσε πολλά στην υπερτροφοδότηση. Μερικά από αυτά, τα οδηγήσαμε προσφάτως επί γαλλικού εδάφους, αποτίοντας τον θαυμασμό μας – τρόπον τινά – για τα 40 χρόνια συμπόρευσης της Renault, με την τεχνολογία Turbo
Υπάρχουν πολλές καλές ιστορίες που μπορείς να βάλεις σε ένα βιβλίο για την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Μία από αυτές ανήκει και στην Renault όταν πριν από τέσσερις δεκαετίες «επέβαλε» το Turbo στους αγώνες της Formula 1. Η τεχνολογία των αγώνων μεταλαμπαδεύεται στα αυτοκίνητά μας κι έτσι δουλεύει, αναπαράγεται και εξελίσσεται το σύστημα.
Σαράντα χρόνια πριν, ήρθε η πρώτη νίκη μονοθέσιου της Renault στην Formula 1 με κινητήρα Turbo και πιλότο τον Γάλλο Jean-Pierre Jabouille. Ωστόσο η συμμετοχή της εταιρείας στην F1 με το μονοθέσιο Renault F1 RS 10 που είχε Turbo κινητήρα 1,5 λίτρων (στα τέλη των seventies τα περισσότερα μονοθέσια είχα 3λιτρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες) ξεκίνησε με πολλές αποτυχίες το 1977 για να κερδίσει δύο χρόνια μετά το γαλλικό Grand Prix για πρώτη φορά με αυτή την τεχνολογία.
Η συνέχεια είναι λίγο έως πολύ γνωστή, με την Renault να φέρνει την τεχνολογία υπερτροφοδότησης στα αυτοκίνητα παραγωγής της επόμενης δεκαετίας (’80) παρουσιάζοντας τις σειρές R5, R9, R11, R18, R21, Safrane και Fuego με το logo Turbo πάνω τους, ως συνοδευτικό των κορυφαίων εκδόσεων σε ότι αφορά την απόδοση και τις επιδόσεις. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη όπου και ο ανταγωνισμός επένδυσε στους κινητήρες Turbo μέχρι τα μέσα των nineties (’90), οπότε την σκυτάλη πήραν τα 16βάλβιδα/πολυβάλβιδα μοτέρ όπου έγιναν κυρίαρχη τάση σε μοντέλα GTi, για πολλές εταιρείες. Στις μέρες μας, ωστόσο, οι βενζινοκινητήρες Turbo θριαμβεύουν και πάλι, σε μικρούς κινητήρες που φέρουν εξελιγμένα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου.
Επιστροφή στην Renault και στο ορόσημο των 40 χρόνων από την πρώτη νίκη στην Formula 1 με μονονοθέσιο Turbo, με την εταιρεία από τότε να έχει διαγράψει μία λαμπρή πορεία στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου. Έχει κατακτήσει δύο πρωταθλήματα κατασκευαστών και δώδεκα πρωταθλήματα ως προμηθευτής κινητήρων σε διάφορες ομάδες. Καλή ανταμοιβή για έναν κατασκευαστή που έχει επενδύσει τόσα πολλά στην Formula 1.