Σχεδιασμένο, ανεπτυγμένο και παραγόμενο στο Martorell, η σημερινή γενιά Leon κατασκευάζεται επάνω στην πλατφόρμα MQB (Modular Quer Baukasten) από την αρχή της παραγωγής της. Η πλατφόρμα αυτή περιελάμβανε μία επένδυση 800 εκατομμυρίων ευρώ την εποχή του λανσαρίσματος και αποτελούσε ένα πρωτοφανές άλμα από τεχνολογικής άποψης. Με το Leon, η ποιότητα της παραγωγής βελτιώθηκε στο υπέρτατο βαθμό σύμφωνα με τα πρότυπα του Ομίλου και δημιούργησε 1.600 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο και περισσότερες από 6.000 στη βοηθητική βιομηχανία.
Ο Πρόεδρος της Seat , Luca de Meo εξήγησε ότι «το Leon και ιδιαίτερα η τρίτη γενιά, αποτελεί τον πραγματικό πυλώνα της μάρκας και το πιο αναγνωρισμένο μοντέλο από τους πελάτες της Seat και στις πέντε ηπείρους. Το Leon είναι μία από τις σημαντικότερες κινητήριες δυνάμεις πίσω από τον μετασχηματισμό της εταιρείας και συνέβαλε στο ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η Seat το 2018, με 517.600 πωλήσεις».
Το μοντέλο που άλλαξε την Seat
Η επιτυχία του Leon άλλαξε την πρόσφατη ιστορία της Seat από εμπορική και οικονομική άποψη και αποτέλεσε ένα ποιοτικό άλμα στην αντίληψη της εικόνας της μάρκας. Επίσης, το Leon έδωσε τη δυνατότητα να αυξηθεί το περιθώριο κέρδους ανά μονάδα, γεγονός που συνέβαλε στη ανατροπή των αρνητικών αποτελεσμάτων του 2012 (-149 εκατομμύρια ευρώ) και στην επίτευξη των καλύτερων επιδόσεων στην ιστορία της εταιρεία το 2018 (κέρδη μετά φόρων 294 εκατομμύρια ευρώ).
Το 2012, η Seat έκλεισε τη χρονιά με συνολικά 321.000 πωλήσεις, σχεδόν ο ίδιος όγκος πωληθέντων οχημάτων που καταγράφηκε κατά το πρώτο μόνο εξάμηνο του 2019 (314.300). Επιπλέον, το Leon ήταν ένα βασικό μοντέλο για την ενίσχυση των πωλήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο όπου οι πωλήσεις Seat αυξήθηκαν κατά 70% και 60% αντίστοιχα από το 2012. Το Leon εξακολουθεί να είναι το κορυφαίο μοντέλο της Seat και ένα από κάθε τέσσερα πωληθέντα αυτοκίνητα της μάρκας κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2019. Το Leon ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του με προσωπικότητα και sport χαρακτηριστικά. Η σταδιακή εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών όπως το Seat Full Link και πιο πρόσφατα του ψηφιακού ταμπλώ και του ασύρματου φορτιστή, προσέφεραν στους πελάτες συνδεσιμότητα και λειτουργικότητα μέσα στο όχημα. Αρχικά η Seat παρουσίασε αυτό το compact μοντέλο στην αγορά, σε τρεις τύπους αμαξώματος: τρίθυρο, πεντάθυρο και station wagon το οποίο αργότερα ενώθηκε με την έκδοση X-PERIENCE. Το Seat Leon διατίθεται πλέον στις εκδόσεις 5d και Sportourer ST, βενζίνη, diesel και φυσικό αέριο καθώς και στην έκδοση CUPRA.
Ο Seat Vice-president for Marketing and Sales και CUPRA CEO Wayne Griffiths τόνισε ότι «η πιο εξέχουσα πτυχή της τρίτης γενιάς Seat Leon είναι η ευρεία αποδοχή που έχει στην αγορά ακόμα και μετά από επτά χρόνια. Το 2017, η σημερινή γενιά Leon πέτυχε το ρεκόρ των 170.000 πωλήσεων και το 2019 είμαστε βέβαιοι ότι θα διατηρήσει τον όγκο πωλήσεων σε υψηλό επίπεδο. Ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα τόσο για τη SEAT όσο και για τη CUPRA. Οι διαφορετικοί τύποι αμαξώματος και οι εκδόσεις του, το καθιστούν το πιο πολυδύναμο και πολυτάλαντο μοντέλο της μάρκας».