Σχεδιασμός: Χαμηλωμένη οροφή, μυώδες αμάξωμα
Η γνώριμη μαύρη οκταγωνική μάσκα Singleframe, στο Audi Q3 Sportback έχει μια έντονα τρισδιάστατη σχεδίαση, δίνοντας έμφαση στη σπορ φιλοσοφία. Κάτι που διακρίνεται ξεκάθαρα τόσο στις τραπεζοειδούς σχήματος εισαγωγές του αέρα όσο και στον προφυλακτήρα. Η καμπίνα επιβατών σε έντονα κουπέ σχήμα συμπληρώνεται από τα διακοσμητικά στοιχεία που είναι βαμμένα σε διαφορετικά χρώματα, ώστε να δημιουργούνται αντιθέσεις που τονίζουν τον SUV χαρακτήρα. Η χαμηλωμένη οροφή καταλήγει στις επίπεδες κολόνες D και σε μια μικρή αεροτομή με αποτέλεσμα το Audi Q3 Sportback να εμφανίζεται πολύ πιο μακρύ από το Q3.
Επιπλέον, το κουπέ SUV είναι σχεδόν τρία εκατοστά πιο φαρδύ και σε συνδυασμό με τους σπορ προφυλακτήρες τονίζεται η δυναμική παρουσία στο δρόμο. Πάνω από τους τροχούς, τα έντονα τόξα υπογραμμίζουν τη μετάδοση quattro, στάνταρ με τους περισσότερους κινητήρες. Τα φώτα οπισθοπορείας έχουν κωνικό σχήμα με φορά προς τα μέσα, ακριβώς όπως αυτό των επίπεδων προβολέων. Τους τελευταίους, η Audi τους προσφέρει σε τρεις εκδόσεις, με κορυφαία αυτήν τεχνολογίας Matrix LED, με την έξυπνα προσαρμοζόμενη μεγάλη δέσμη να διασφαλίζει βέλτιστη ορατότητα ανεξάρτητα από τις οδηγικές συνθήκες.
Ανάρτηση: Σπορτίφ απόλαυση
Το Audi Q3 Sportback προσφέρει συναρπαστική οδηγική εμπειρία ανεξαρτήτως της επιφάνειας που κινείται. Στην πόλη, σε μακρινές διαδρομές ή σε βατό έδαφος εκτός ασφάλτου, το νέο SUV είναι ένας δυναμικός all-rounder παίκτης. Διαθέτει ως στάνταρ το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης – του οποίου η σχέση μετάδοσης γίνεται όλο και πιο άμεση όσο αυξάνεται η γωνία του τιμονιού.
Η έκδοση S line εξοπλίζεται με τη σπορ ανάρτηση στο βασικό εξοπλισμό. Η ανάρτηση αυτή διαθέτει ελεγχόμενο βαθμό απόσβεσης, ο οποίος αυξάνει περαιτέρω το εύρος μεταξύ της δυναμικής οδήγησης και της άνεσης. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, την ποιότητα του οδοστρώματος και τις προσωπικές ρυθμίσεις, ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μέσω του Audi drive select και των έξι οδηγικών προφίλ που διαθέτει, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας offroad. Εκτός από τη ρύθμιση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, η λειτουργία παραμετροποίησης αφορά στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και την υποβοήθηση του τιμονιού. To προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης κατάβασης σε δρόμους με κλίση (hill descent control) διατηρεί σταθερή την ταχύτητα που επιλέγει ο οδηγός σε κλίσεις μεγαλύτερες από 6%.
Κινητήρια συστήματα: TFSI, TDI, S tronic, quattro
Το νέο Q3 Sportback θα διατίθεται με έναν κινητήρα βενζίνης και έναν πετρελαίου. Το πλέον ισχυρό είναι το Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic που αποδίδει 230 ίππους (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 7,3-7,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές 174-166 γρ. CO2/χλμ.). Το πετρελαιοκίνητο Q3 Sportback 35 TDI S tronic των 150 ίππων (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 4,9-4,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπή 129-123 γρ. CO2/χλμ.), λίγο μετά τo λανσάρισμα θα διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο με τετρακίνηση quattro. Θα ακολουθήσουν κι άλλες εκδόσεις κινητήρων, όπως ένας ισχυρότερος diesel και μία έκδοση βενζίνης, η οποία θα συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα 48V. Το σύστημα αυτό κατά την επιβράδυνση θα ανακτά κινητική ενέργεια, ενώ στην επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες θα υποβοηθά τον κινητήρα. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης το υβριδικό σύστημα μπορεί να εξοικονομήσει έως και 0,4 λίτρα καυσίμου /100 χλμ..
Στις κορυφαίες εκδόσεις κινητήρων η τετρακίνηση quattro είναι στάνταρ, με τη λειτουργία της να βασίζεται σε ένα πολύδισκο υδραυλικό συμπλέκτη στον οπίσθιο άξονα. Χάρη στην ηλεκτρονική διαχείριση της ροπής των τροχών και τις μικρές, ανεπαίσθητες επεμβάσεις των φρένων στους εσωτερικούς τροχούς σε μια στροφή, προσφέρεται ένας πιο δυναμικός και σταθερός έλεγχος του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική ευστάθεια και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, με ασυναγώνιστα επίπεδα οδηγικής απόλαυσης.
Εσωτερικό: Πολυτέλεια, δυναμισμός και άνεση
Το νέο Q3 Sportback έχει μήκος 4,50 μέτρα, πλάτος 1,84 και ύψος 1,56 με το μεταξόνιο στα 2,68 μέτρα, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο και εξαιρετικά ευμετάβλητο εσωτερικό. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν χώρο για τρία άτομα και μπορούν να μετακινηθούν 130 χιλιοστά κατά μήκος, ήδη από τη βασική έκδοση. Οι πλάτες τους χωρίζονται σε τρία τμήματα και η κλίση τους μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά θέσεις. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 530 έως και τα 1.400 λίτρα. Το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να διαχωριστεί σε δύο επίπεδα, με το πίσω ράφι να βρίσκεται κάτω από αυτό.
Προαιρετικά, η Audi προσφέρει ηλεκτρική πόρτα για το χώρο αποσκευών που μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει με την χαρακτηριστική κίνηση του ποδιού. Τα εμπρός καθίσματα – προαιρετικά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα – προσφέρουν μια σπορ θέση οδήγησης και πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, υπάρχουν σπορ καθίσματα με ραφές σε χρώμα αντίθεσης και χρωματιστές λωρίδες κατά μήκος των πλαϊνών. Επιπλέον, οι επενδύσεις αλκαντάρα στον πίνακα οργάνων και στα υποβραχιόνια υπογραμμίζουν το μεταμοντέρνο σχεδιασμό. Το προαιρετικό πακέτο φωτισμού καμπίνας προσφέρει επιλογές ανάμεσα σε 30 διαφορετικά χρώματα.
Ψηφιακός κόσμος: Οθόνες και λειτουργία
Στο πνεύμα της νέας, ψηφιακής εποχής, στο νέο Q3 Sportback ακόμη και στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο οθόνης 10,25 ιντσών, τον οποίο ο οδηγός ελέγχει από το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Στο κορυφαίο σύστημα MMI navigation plus, οι οθόνες εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi, ενώ υπάρχουν και πολλές πρόσθετες λειτουργίες. Μια οθόνη αφής διαγώνιου 10,1 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και όταν επιλέγεται μια λειτουργία υπάρχει ακουστική ανάδραση, ενώ ακριβώς όπως και στα κορυφαία μοντέλα της μάρκας, περιβάλλεται από μια φαρδιά, μαύρη, γυαλιστερή επένδυση. Μαζί με την μονάδα ελέγχου του συστήματος κλιματισμού που βρίσκεται κάτω από αυτήν, η οθόνη είναι εργονομικά κεκλιμένη κατά 10 μοίρες προς τον οδηγό. Προαιρετικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών προσφέρει τρεις διαφορετικές απεικονίσεις, ανάμεσά τους μία ιδιαίτερα δυναμική.
Η φιλική δομή του μενού συμπληρώνεται από μια μονάδα ελέγχου που χρησιμοποιεί φυσική γλώσσα και μπορεί να κατανοήσει ελεύθερες διατυπώσεις. Η εισαγωγή ενός προορισμού πλοήγησης και η αναζήτηση μέσω MMI βασίζονται στην ελεύθερη εισαγωγή κειμένου. Το σύστημα αναγνωρίζει τους πιο συνηθισμένους προορισμούς του οδηγού με βάση προηγούμενες διαδρομές του, γεγονός που του επιτρέπει την υποβολή κατάλληλων προτάσεων. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνονται υπόψη στατιστικές, εμπειρικές τιμές σχετικά με την κυκλοφορία και την ώρα της ημέρας.
Πλήρης συνδεσιμότητα: Infotainment και Audi connect
Στο νέο Q3 Sportback υπάρχει κορυφαία συνδεσιμότητα ανάμεσα στο smartphone και το αυτοκίνητο, με τα κινητά τηλέφωνα Android και iOS να «ενσωματώνονται» στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου. Το περιεχόμενο προβολής του smartphone εμφανίζεται στην οθόνη MMI μέσω του Apple CarPlay ή του Android Auto, ενώ δεν απαιτούνται καλώδια εάν το κορυφαίο σύστημα ψυχαγωγίας χρησιμοποιείται μέσω ενός iPhone. Το Audi phone box και το κορυφαία ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium Sound System με εικονικό 3D ήχο, ολοκληρώνουν την προσφορά.
Μαζί με την πλοήγηση MMI plus, είναι διαθέσιμες και οι online υπηρεσίες της Audi connect σε ταχύτητα LTE Advanced. Αυτές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, online πληροφορίες για την κυκλοφορία και online υπηρεσία σημείων ενδιαφέροντος, η οποία ολοκληρώνει την πλοήγηση με φωτογραφίες, ώρες λειτουργίας και αξιολογήσεις χρηστών. Χάρη στην διασύνδεση του στόλου των Audi, το Q3 Sportback είναι σε θέση να λαμβάνει και παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους χώρους στάθμευσης στο δρόμο, τις περιοχές κινδύνου και τα όρια ταχύτητας, τα οποία εντοπίζονται από τις κάμερες αλλά και τους αισθητήρες του.
Οι πληροφορίες σχετικά με τους φωτεινούς σηματοδότες είναι ένα νέο στοιχείο των υπηρεσιών Car-to-X. Το αυτοκίνητο δέχεται δεδομένα από τον υπολογιστή ρύθμισης της κυκλοφορίας της πόλης, με αποτέλεσμα ο οδηγός να λαμβάνει με τη σειρά του πληροφορίες στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αναφορικά με τις φάσεις λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν την ταχύτητά τους κατάλληλα, γεγονός που αυξάνει την οικονομία καυσίμου και βελτιώνει σημαντικά τη ροή της κυκλοφορίας. Η λειτουργία αυτή είναι αρχικά διαθέσιμη σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές πόλεις και θα επεκταθεί σταδιακά ανάλογα με την υποδομή των αστικών κέντρων.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει η φωνητική υπηρεσία Alexa που παρέχει streaming μουσικής, ακουστικών βιβλίων καθώς και πρόσβαση σε περισσότερα από 80.000 Alexa Skills. Το σύστημα φωνητικού ελέγχου χρησιμοποιεί τα αποθηκευμένα δεδομένα στο cloud προκειμένου να απαντήσει στις ερωτήσεις και τις εντολές του οδηγού.
Tα συστήματα υποβοήθησης
Το Q3 Sportback διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό την Προειδοποίηση για Απομάκρυνση από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) και την Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας (Lane Change Warning). To πρώτο βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα του, ενώ το δεύτερο του επισημαίνει κρίσιμες καταστάσεις όταν αλλάζει λωρίδες, όπως π.χ. εάν υπάρχει όχημα στο τυφλό σημείο.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει και το Audi pre sense, που σε επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση προειδοποιεί οπτικά, ακουστικά και απτικά τον οδηγό. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, φρενάρει με πλήρη ισχύ και ενεργοποιεί τα βασικά μέτρα ασφαλείας της Audi. Αυτά περιλαμβάνουν το σφίξιμο των εμπρός ζωνών ασφαλείας, το κλείσιμο των παραθύρων και την προαιρετικής ηλιοροφής καθώς και την ενεργοποίηση των αλάρμ.
Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης ταχύτητας (Adaptive Cruise Assist) είναι το highlight των προαιρετικών συστημάτων, καθώς υποβοηθά τον οδηγό στην καθοδήγηση προς όλες τις κατευθύνσεις. Κάμερες απεικόνισης 360 μοιρών προσφέρουν βοήθεια τόσο στη στάθμευση όσο και στους ελιγμούς με τον οδηγό να επιλέγει ανάμεσα σε διάφορες γωνίες. Η υποβοήθηση στάθμευσης οδηγεί αυτόματα το αυτοκίνητο προς και από τους χώρους στάθμευσης ενώ η υποβοήθηση ανίχνευσης οπίσθιας κάθετης κίνησης (Rear Cross Traffic Assist) προειδοποιεί για την προσέγγιση οχημάτων που το σύστημα θεωρεί ότι η κίνησή τους εμπεριέχει κινδύνους.
Το ολοκαίνουργιο Audi Q3 Sportback θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα από το Φθινόπωρο. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής θα ανακοινωθούν κοντά στο λανσάρισμα, με τιμή εκκίνησης λίγο κάτω από τις 35.000 €.