Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, πραγματοποιήθηκε Σύνοδος για την Ενέργεια, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Ben van Beurden, Διευθύνων Σύμβουλος της Shell, αναφέρθηκε στην πεποίθησή του ότι οι επιχειρηματικές συμμαχίες μπορούν να αναλάβουν ενεργό δράση για να συμβάλλουν στη μείωση του άνθρακα στην παγκόσμια οικονομία.
Και φέτος, οι ελληνικές συμμετοχές έδωσαν δυναμικά το «παρών». Σημείωσαν για ακόμα μία χρονιά αξιόλογα αποτελέσματα παρά το γεγονός ότι διαγωνίστηκαν σε καινούρια πίστα, η οποία τους ανάγκασε να αναθεωρήσουν και να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους.
Πιο συγκεκριμένα:
Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέκτησε τη 18η θέση διανύοντας 407km/kWh.
Χορηγοί της ομάδας είναι οι: Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ΔΕΔΔΗΕ, ΕΑΒ, Aegean Airlines, MSc in Advanced Industrial & Manufacturing Systems, AXON Engineering S.A., BETA CAE Systems SA, CFC CARBONFIBERCUSTOMS, deCODE, DT SWISS, ELVAL, ΦΑΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ, KARL MAYER, Kinisi bikes, KKERRVIT, MICRON, MATHWORKS, MONDIAL INTERNATIONAL TRANSPORT, MSC SOFTWARE, NEA ELECTRA S.A., PRISMA ELECTRONICS SA, Red Bull, Stanley Black & Decker, TGS, USAG, Ranco Pak, VI.E.PA.
Η ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος και κατέλαβε την 25η θέση αγγίζοντας τα 280 km/kWh, βελτιώνοντας σημαντικά την περσινή της επίδοση.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Χορηγοί της ομάδας είναι οι: ΕΠΙΣΕΥ, NISSAN (Nικ. I. Θεοχαράκης AE), Raycap, ΔΕΗ ΑΕ, ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ, Aegean Airlines, DAE (Design & Application Engineers), ΝΑΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ Α.Ε., ΣΠE Φωτοβολταϊκά, ΑΒΒ, Ίδρυμα Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης, KBS – ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ, Κουτσοδόντης ΕΠΕ, GET 3D, ΦΑΝΟΣ Ηλεκτρονικά, HWS, Digitech Hellas.
Η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης µε το εξελιγμένο όχημα πόλης Σπύρος Λούης, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen) και αποτέλεσε τόσο για τους υπεύθυνους της οργάνωσης όσο και για τις υπόλοιπες ομάδες σημείο αναφοράς στο τομέα της οργάνωσης και της ασφαλούς εργασίας. Παράλληλα, κατάφερε επιτυχώς να ολοκληρώσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους και ελέγχους ασφαλείας, εξασφαλίζοντας έτσι τη δυνατότητα να διαγωνιστεί εντός της πίστας. Η σοβαρή δυσλειτουργία που εμφανίστηκε στο σύστημα παροχής ενέργειας (κυψέλη υδρογόνου) κατά τη διάρκεια του αγώνα, δεν εμπόδισε το όχημα της ομάδας να πραγματοποιήσει 10 από τους 11 γύρους, χωρίς, όμως, να καταφέρει δυστυχώς να ολοκληρώσει τον αγώνα.
Χορηγοί της ομάδας είναι οι: BETA CAE, Περιφέρεια Κρήτης, Anek Lines, ΔΕΠΑΝΑΛ, Aegean Airlines, IPG automotive, ABB, Moviak, SYNKA supermarkets, Σχετάκης, ΚΤΕΟ Κρήτης, BT composites, Europa, Alfakem.
Με αφορμή τις επιδόσεις των ελληνικών ομάδων, ο Γενικός Διευθυντής της Coral Α.Ε., επίσημου licensee της Shell για την Ελλάδα, Γιώργος Χατζόπουλος, δήλωσε: «Ο διαρκής αγώνας των τριών αυτών ομάδων για βελτίωση των αποτελεσμάτων τους μας γεμίζει με περηφάνια. Για ακόμα μία χρονιά έδειξαν τον καλύτερό τους εαυτό στον Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell και σημείωσαν αξιόλογα αποτελέσματα αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι είναι ομάδες με αξιώσεις. Ελπίζουμε το κέφι, η δημιουργικότητα και η όρεξή τους να αποτελέσουν έμπνευση και για άλλους νέους επιστήμονες οι οποίοι θα συμβάλλουν κι αυτοί με τη σειρά τους στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον. Συγχαρητήρια στις ελληνικές ομάδες για τις διακρίσεις τους και καλή επιτυχία σε ό,τι κι αν επιχειρήσουν μελλοντικά».
Πάνω από 1.500 φοιτητές και 140 οχήματα από 28 χώρες από την Ευρώπη και όχι μόνο συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τα ενεργειακά αποδοτικά οχήματά τους που τροφοδοτούνται από διάφορες πηγές ενέργειας – από παραδοσιακά καύσιμα ντίζελ και βενζίνη έως τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα όπως ηλεκτρικές μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου – με σκοπό να αναδειχθεί το όχημα που θα μπορούσε να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση, καταναλώνοντας την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.
Περισσότερες πληροφορίες, φωτογραφίες και αποτελέσματα από όλες τις ημέρες του αγώνα μπορείτε να βρείτε στο http://www.shell.co.uk/makethefuture.