Επιπλέον, το κορυφαίο μοντέλο της Skoda θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο ως Superb SCOUT, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορήσει και το Superb iV plug-in hybrid. Τεχνολογικά highlights όπως οι προβολείς Full LED Matrix καθώς και μια ακόμα πιο πλήρης γκάμα καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης καθιστούν το Superb ένα από τα ασφαλέστερα και πιο άνετα αυτοκίνητα στο δρόμο. Μάλιστα, σε ότι αφορά τους χώρους, το νέο μοντέλο αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Η Skoda ενδυνάμωσε περαιτέρω το Superb και το Superb COMBI, αναβαθμίζοντας τη ναυαρχίδα της με νέες τεχνολογίες και ένα ακόμη πιο εξελιγμένο εσωτερικό. Την άνοιξη του 2019, η τρίτη γενιά του μοντέλου, η οποία παρουσιάστηκε το 2015, ξεπέρασε τον αριθμό ορόσημο των 500.000 μονάδων. Το Superb COMBI αντιπροσωπεύει περίπου το 54% των Superb που πωλούνται στην Ευρώπη.
Έτσι λοιπόν το Superb είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο στην κατηγορία του, τόσο ως λιμουζίνα όσο και ως στέισον/combi, έχοντας μια διευρυμένη πελατειακή βάση χάρη στα πολλά του χαρίσματα και πλεονεκτήματα. Επίσης, είναι εξαιρετικό και ως εταιρικό αυτοκίνητο και αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο το ποσοστό του στον τομέα αυτό – ένα ποσοστό που σήμερα είναι της τάξης του 82%.
Αυτά που λατρεύουν οι οικογένειες στο συγκεκριμένο Skoda είναι οι εξαιρετικά άνετοι χώροι, η ευελιξία και η πρακτικότητά του, καθώς και η κορυφαία σχέση τιμής-απόδοσής του. Το καινούργιο Superb SCOUT απευθύνεται στους πελάτες που θέτουν ως επίκεντρο τον πολυλειτουργικό χαρακτήρα και το μοντέρνο, ενεργό lifestyle και έτσι διευρύνει το κοινό στο οποίο απευθύνεται η συνολική γκάμα του μοντέλου.
Προβολείς Full LED Matrix και νέα συστήματα υποβοήθησης
Η εταιρεία εξόπλισε το ανανεωμένο Superb και με πρωτοποριακή τεχνολογία φωτισμού. Οι προβολείς Full LED Matrix είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της μάρκας, αυξάνοντας έτσι τόσο το επίπεδο άνεσης του οδηγού όσο και την ενεργητική ασφάλεια. Η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν συνεχώς ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα χωρίς να ενοχλούν τους άλλους χρήστες του δρόμου. Εκτός από την ενεργή λειτουργία Coming/ Leaving Home που είναι στάνταρ στους Full LED Matrix προβολείς, τα δυναμικά φλας των Full LED πίσω φώτων -πρωτιά για το Superb- συμβάλλουν επίσης και στην ελκυστική εμφάνιση.
Ένα πραγματικό κορυφαίο χαρακτηριστικό του νέου Superb είναι οι προβολείς Full LED Matrix. Η ναυαρχίδα της Skoda είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας που προσφέρει αυτή την τεχνολογία ως επιλογή. Το σύστημα παράγει μια δέσμη φωτός που αποτελείται από πολλά τμήματα, τα οποία ελέγχονται μεμονωμένα. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να κινούνται έχοντας ενεργοποιημένη πάντα τη μεγάλη σκάλα και χωρίς να ενοχλούν τους άλλους χρήστες του δρόμου. Η έξυπνη αυτή τεχνολογία χρησιμοποιεί την κάμερα στο παρμπρίζ για να ανιχνεύει αφενός την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και αφετέρου τα οχήματα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο καθώς και τα άτομα και τα αντικείμενα που αντανακλούν το φως.
Στη συνέχεια, η μονάδα ελέγχου απενεργοποιεί αμέσως μεμονωμένα τμήματα της φωτεινής δέσμης προκειμένου άλλοι οδηγοί να μην «τυφλωθούν». Η ενεργή λειτουργία Coming / Leaving Home προσθέτει μια ιδιαίτερη οπτική νότα, καθώς ενεργοποιεί και απενεργοποιεί αυτόματα τμήματα των προβολέων και των πίσω φώτων σε μια καθορισμένη σειρά-αλληλουχία φωτός κατά την είσοδο ή την έξοδο από το αυτοκίνητο.
Ενεργός φωτισμός για διαφορές καταστάσεις κίνησης και καιρικές συνθήκες
Οι προβολείς Full LED Matrix διαθέτουν χαρακτηριστικά κρυστάλλινα εφέ καθώς και την επιγραφή «Skoda Crystal Lighting». Οι προβολείς παρέχουν διαφορετικές λειτουργίες φωτισμού για διάφορες καταστάσεις και καιρικές συνθήκες, όπως οδήγηση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή στη βροχή. Αποτελούνται από μια μονάδα bi-LED για τη μεσαία σκάλα και τη Matrix μεγάλη σκάλα καθώς και από άλλα τρία LED στοιχεία μεγάλης σκάλας. Μία στενή λωρίδα LED ενσωματώνει τα φλας, τα φώτα ημέρας και τα φώτα θέσης, ενώ LED που μοιάζουν με βελόνες αποτελούν μέρος της ενεργής λειτουργίας Coming / Leaving Home. Κατά την προσέγγιση μιας στροφής ακόμη μια άλλη λυχνία LED φωτίζει δυναμικά το δρόμο ανάλογα με τη λειτουργία, ενώ όταν το αυτοκίνητο στρίβει τα επανασχεδιασμένα φώτα ομίχλης – που χρησιμοποιούν τέσσερις πηγές LED που είναι στάνταρ – λειτουργούν ως φώτα στροφής. Κάτω από το νέο διακοσμητικό χρωμίου στο πίσω μέρος, τα φλας των Full LED πίσω φώτων ενεργοποιούνται με τέτοιο τρόπο που γίνονται ακόμα πιο άμεσα αντιληπτά, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια και δημιουργώντας πρόσθετο δυναμισμό. Οι προβολείς Full LED Matrix περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό των Superb SPORTLINE και Superb L&Κ.
Νέα μάσκα και το όνομα της μάρκας με κεφαλαία στο πίσω μέρος
Η χαρακτηριστική για Skoda μάσκα του ανανεωμένου SUPERB είναι πιο μεγάλη και τοποθετημένη λίγο πιο χαμηλά. Οι πιο στενοί προβολείς φτάνουν πλέον μέχρι τη μάσκα και διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα, τα φώτα ημέρας και θέσης. Επανασχεδιασμένα είναι και τα LED φώτα ομίχλης. Στο πίσω μέρος, το διακοσμητικό χρωμίου που συνδέει τα Full LED φώτα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, ενώ η όλη εικόνα ολοκληρώνεται από τα κεφαλαία γράμματα της επωνυμίας της «Skoda». Ως μέρος του προαιρετικού ατμοσφαιρικού φωτισμού, το «Skoda» προβάλλεται στο έδαφος μέσω LED προβολέων όταν ανοίγουν οι πόρτες. Ολοκληρώνοντας την αισθητική αναβάθμιση στις δυνατότητες εξατομίκευσης προστέθηκαν νέες ζάντες αλουμινίου 18 και 19 ιντσών στα χρώματα Crystal Black και Race Blue. Παράλληλα με το νέο Superb SCOUT, η γκάμα θα εξακολουθεί να περιλαμβάνει το Superb ως SPORTLINE, ενώ το Superb L&K με το πολυτελές εσωτερικό του θα είναι και πάλι η κορυφαία έκδοση.
Πρώτος κινητήρας πετρελαίου της νέας γενιάς EVO
Η ναυαρχίδα της Skoda εξοπλίζεται με σύγχρονους κινητήρες, τρεις πετρελαίου και τρεις βενζίνης, η απόδοση των οποίων κυμαίνεται από τα 120 έως τα 272 άλογα. Ο 2.0 TDI που αποδίδει 150 ίππους- ο πρώτος diesel της εταιρείας από τη νέα γενιά κινητήρων Evo της Volkswagen – είναι μια εντελώς νέα σχεδίαση.
Συνολικά μπορεί κάποιος να επιλέξει ανάμεσα σε δέκα διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήρα / μετάδοσης, με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων να είναι, ανάλογα με τον κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικό. Ο κορυφαίος ντίζελ μπορεί, αν το επιθυμεί ο πελάτης, να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, η οποία είναι στάνταρ στην πιο ισχυρή έκδοση βενζίνης. Το Superb SCOUT διατίθεται αποκλειστικά με τους δύο αυτούς κινητήρες και στάνταρ τετρακίνηση.
Χρώμιο και ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του, το Superb διαθέτει στοιχεία χρωμίου, φωτιζόμενες θήκες στις πόρτες, νέες επενδύσεις καθισμάτων καθώς και έγχρωμες ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις. Με το προαιρετικό σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (KESSY), οποιαδήποτε από τις τέσσερις πόρτες του αυτοκινήτου μπορεί να ανοίξει πρώτη, ενώ το μπουτόν εκκίνησης KESSY GO είναι για πρώτη φορά στάνταρ. Το Superb SCOUT διαθέτει ειδικά διακοσμητικά αίσθησης ξύλου και επενδύσεις καθισμάτων από ειδικό ύφασμα SCOUT. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμες και επενδύσεις από Alcantara ή δέρμα με καφέ ραφές που δημιουργούν αντίθεση. Το μαύρο εσωτερικό του Superb SPORTLINE χαρακτηρίζεται από σπορ καθίσματα με επενδύσεις από Alcantara και δέρμα, καθώς και με την προαιρετική επιλογή της επέκτασης της βάσης τους. Για όλες τις εκδόσεις του Superb υπάρχει ένας προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit), καθώς και επιλογή από τρία διαφορετικά συστήματα infotainment με οθόνες 8 και 9,2 ιντσών. Δύο από αυτά τα συστήματα είναι εξοπλισμένα και με σύστημα πλοήγησης, ο έλεγχος του οποίου στην κορυφαία έκδοση Colombus μπορεί να γίνει τόσο με χειρονομίες όσο και με φωνητικές εντολές. Επιπλέον στο νέο Superb είναι διαθέσιμες και τρεις νέες “Simply Clever” λύσεις ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό αυτών των πραγματικά έξυπνων και πρακτικών στοιχείων, στα 31, στο Superb COMBI.
Προηγμένα συστήματα ασφάλειας
Μία πλήρης σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας, προστατεύει οδηγό και επιβάτες. Κάποια από αυτά είναι πρωτοεμφανιζόμενα σε μοντέλα της εταιρείας. Ίσως το πιο σημαντικό είναι το Προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control). Για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα, το σύστημα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα προπορευόμενα οχήματα και – αν συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG – μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο και – εφόσον αυτή η ακινητοποίηση δεν υπερβεί τα 3 δευτερόλεπτα – να το εκκινήσει και πάλι, τελείως αυτόματα. Το σύστημα επίσης χρησιμοποιεί εικόνα από την κάμερα στο παρμπρίζ και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης που αφορούν τόσο σήματα περιορισμού ταχύτητας όσο και στροφές και ανάλογα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου!
Αξίζει επίσης να αναφερθεί το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) – το οποίο λειτουργεί σε απόσταση έως και 70 μέτρων πίσω από το αυτοκίνητο – αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το υψηλό επίπεδο ασφάλειας της γκάμας του μοντέλου. Τέλος, καινούργιο σύστημα είναι η Υποβοήθηση Έκτακτης Ανάγκης για δρόμους πολλαπλών λωρίδων (Emergency Assist for multi-lane roads), διαθέσιμη από τα μέσα του 2020, ενώ πλέον το Front Assist διαθέτει και προληπτική προστασία πεζών.
Η τρίτη γενιά έφτασε το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου
Ακολουθώντας τα βήματα του αρχέτυπου Superb, που κατασκευαζόταν από το 1934 έως και το 1949, η εποχή του σύγχρονου μοντέλου ξεκίνησε το 2001 και συνεχίστηκε το 2008 με τη δεύτερη γενιά, η οποία ήταν για πρώτη φορά διαθέσιμη και ως στέισον αμάξωμα. Η τρίτη γενιά παρουσιάστηκε το 2015, ενώ η παραγωγή έφτασε τον αριθμό ορόσημο του ενός εκατομμυρίου Superb τον Απρίλιο του 2017.