Με έναν βενζινοκινητήρα 2.3L EcoBoost με μέγιστη ισχύ 280 ίππων – 30 επιπλέον συγκριτικά με το προηγούμενο Focus ST – το νέο μοντέλο υπερέχει στις επιταχύνσεις εν κινήσει ακόμα και σε σχέση με εκείνες τις καταξιωμένης, προηγούμενης γενιάς του Focus RS.
Η τεχνολογία υπερσυμπίεσης Twin-Scroll συνεισφέρει ώστε ο κινητήρας να αποδίδει μέγιστη ροπή 420 Nm – η καλύτερη στην κατηγορία – η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Την ίδια στιγμή, ένα καινοτόμο anti-lag σύστημα επιτρέπει την ταχεία ανάπτυξη της πίεσης υπερπλήρωσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Επίσης, η δυνατότητα flat-shift του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, καθώς και το Launch Control συμβάλλουν με τη σειρά τους στην περαιτέρω βελτίωση της επιτάχυνσης από στάση.
«Το νέο Focus ST δεν είναι απλά γρήγορο στις ευθείες. Συναγωνίζεται επάξια το θρυλικό Focus RS στην επιτάχυνση 0-400 m, αναδεικνύοντας την εξέλιξη της ομάδας Ford Performance τα τελευταία τέσσερα χρόνια» δήλωσε ο Leo Roeks, Ford Performance director, Ευρώπη. «Αντλήσαμε έμπνευση από το Ford GT, το F-150 Raptor, τη Ford Mustang και το Fiesta ST και δημιουργήσαμε ένα Focus ST που σε ‘κολλάει’ στην πλάτη του καθίσματος, με την παραμικρή πίεση του γκαζιού.»
Ο υπερσυμπιεστής twin-scroll χαμηλής αδράνειας του 2.3L EcoBoost κινητήρα του νέου Focus ST εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά τα καυσαέρια για βελτιστοποίηση της ενέργειας που μεταφέρεται στην τουρμπίνα παράγοντας ταχύτερα μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης και, κατά συνέπεια, αυξημένη ισχύ. Οι ανεξάρτητοι αυλοί εξαγωγής μεταφέρουν τους παλμούς των καυσαερίων από τους κυλίνδρους 1 και 4 και τους κυλίνδρους 2 και 3, προς όφελος μιας συνεχούς ροής της ενέργειας.
Η τεχνολογία anti-lag διατηρεί με ηλεκτρονικό τρόπο το γκάζι ανοιχτό για μέχρι 3 δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του.
Κόβει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά ο Τραμπ – Σφυράει… κλέφτικα ο Έλον Μασκ
Έχοντας σε ετοιμότητα τον υπερσυμπιεστή για άμεση απόκριση και διατηρώντας την πίεση στην πολλαπλή εισαγωγής όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι, η καινοτόμα αυτή τεχνολογία επιτρέπει την ταχύτερη ανάκτηση της πίεσης υπερπλήρωσης και την καλύτερη καύση όταν το γκάζι πατηθεί εκ νέου. Επιπλέον, μία ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης (waste-gate) επιτρέπει τον καλύτερο έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης για καλύτερες επιδόσεις στην πράξη.
Το σύστημα flat-shift βοηθά επίσης στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής επιτάχυνσης από στάση, αρχικά μιμούμενο τη λειτουργία anti-lag και εν συνεχεία κρατώντας το γκάζι ανοιχτό κάθε φορά που ο οδηγός πατά το συμπλέκτη για να ανεβάσει ταχύτητα μέσω του επιλογέα κοντής διαδρομής στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο – κάτι που συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της απόκρισης του υπερσυμπιεστή. Μία ενδεικτική λυχνία* υποδεικνύει στον οδηγό το βέλτιστο σημείο για την αλλαγή της σχέσης στο κιβώτιο, ενώ το Launch Control μπορεί να ενεργοποιηθεί για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης για καλύτερες εκκινήσεις του αυτοκινήτου από στάση.
Η ταχύτητα του νέου Focus ST στις ευθείες συνδυάζεται με άριστη συμπεριφορά στις στροφές, γεγονός που αναβαθμίζεται με τη χρήση του πρώτου, ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού της Ford για προσθιοκίνητο μοντέλο. Ενσωματωμένο στο εξάρι μηχανικό κιβώτιο, καθώς και στο επτατάχυτο αυτόματο για τα μοντέλα 2.3L EcoBoost, το σύστημα χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για την κατανομή μέχρι και του 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Το αποτέλεσμα είναι η αυξημένη ευελιξία και η σημαντική μείωση της υποστροφής κατά την επιτάχυνση, τόσο μέσα στη στροφή όσο και κατά την έξοδο από αυτή.
Ταχύτερο σε απόκριση και ακριβέστερο σε σχέση με ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, το σύστημα αυτό μπορεί να ρυθμίζει προληπτικά την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς, αξιοποιώντας δεδομένα από τους αισθητήρες δυναμικής συμπεριφοράς και κινητήρα, ώστε να εμπλέκεται σταδιακά για βέλτιστη συμπεριφορά.
Επιπλέον, τα πεντάθυρα Focus ST υιοθετούν την τεχνολογία Continuously Controlled Damping που παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου ούτως ώστε να προσαρμόζει την απόκριση των αμορτισέρ με στόχο τη βέλτιστη ποιότητα κύλισης και δυναμική συμπεριφορά. Το σύστημα διαθέτει τρία προεπιλεγμένα επίπεδα απόσβεσης για την υποστήριξη των Επιλέξιμων Προφίλ Οδήγησης του νέου Focus ST (Selectable Drive Modes): ένα για τα προφίλ Slippery/Wet και Normal, ένα για το Sport mode και ένα ακόμα – που προσφέρει διπλάσια αντίσταση σε κάθετο φορτίο από το Sport mode – για το Track mode.
Το Focus ST προσφέρει επίσης μεγαλύτερη ισχύ πέδησης ακόμα και σε σύγκριση με εκείνη της προηγούμενης γενιάς του Focus RS, διαθέτοντας εμπρός δισκόφρενα με διάμετρο 330 mm σε συνδυασμό με δαγκάνες δύο εμβόλων διαμέτρου 44 mm. Επίσης, το σύστημα πέδησης παρέχει καλύτερη αίσθηση στο πεντάλ και σταθερή απόδοση χάρη στην υποστήριξη ενός προηγμένου συστήματος Electric Brake Booster που αυξάνει ταχύτερα την πίεση πέδησης και, στο Track mode, βελτιστοποιεί περαιτέρω την αποτελεσματικότητα φρεναρίσματος αναπτύσσοντας δύναμη 0,7 g ή και περισσότερη.
Το νέο Focus ST διατίθεται από το λανσάρισμα σε πεντάθυρες και wagon εκδόσεις αμαξώματος, με βενζινοκινητήρα 2.3L EcoBoost απόδοσης 280 ίππων 2.0L EcoBlue diesel με ισχύ 190 ίππων σε συνδυασμό με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια. Οι πεντάθυρες και wagon εκδόσεις του νέου Focus ST 2.3 EcoBoost με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα λανσαριστούν από το φθινόπωρο του 2019.