Συνολικά 161 ομάδες από 25 χώρες από την Ευρώπη και όχι μόνο καλούνται να δοκιμάσουν τις τεχνικές τους δεξιότητες. Ο διαγωνισμός, που ονομάζεται φέτος Mileage Challenge, θα αναδείξει ποιο όχημα μπορεί να διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση καταναλώνοντας όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια – μια πρόκληση που χρονολογείται από το 1985.
Για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του διαγωνισμού, οι ομάδες επένδυσαν περισσότερους από 12 μήνες για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή των ενεργειακά αποδοτικών οχημάτων τους, καθώς βασική πρόκληση του διαγωνισμού είναι τα οχήματα των ομάδων να διανύσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση, με το ισοδύναμο μίας κιλοβατώρας ή ενός λίτρου καυσίμου της επιλογής τους.
Ο Norman Koch, Global General Manager, Make the Future Live, σημείωσε: «Στόχος του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell είναι να εμπνεύσει σταδιοδρομίες STEM που μπορούν να διαμορφώσουν το μέλλον. Το πρόγραμμα δίνει στις ομάδες φοιτητών χώρο για να δοκιμάσουν στην πράξη θεωρίες ενεργειακής απόδοσης, με μια υγιή αίσθηση ανταγωνισμού που αποτελεί μια εξτρά ώθηση για το καινοτόμο πνεύμα τους. Χρόνο με το χρόνο βλέπουμε ακόμα πιο εκπληκτικά αποτελέσματα και είμαι ενθουσιασμένος για τις καινοτομίες που θα παρουσιαστούν φέτος».
Η Ελλάδα θα δώσει και φέτος δυναμικά το «παρών», για 16η συνεχή χρονιά, διεκδικώντας ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα την εκπροσωπήσουν είναι τα ακόλουθα:
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
· Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού, καθώς και από τα Τμήματα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.) του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.: Θα είναι η 8η συμμετοχή της ομάδας στο διαγωνισμό. Πέρυσι, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Battery Electric) με το πρωτότυπο όχημα «Τριήρης» και κατέκτησε τη 10η θέση διανύοντας 458km/kWh, βελτιώνοντας σημαντικά την προηγούμενη επίδοσή της.
· Η ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου: Αυτή θα είναι η 11η συνεχόμενη συμμετοχή της στον Μαραθώνιο. Πέρυσι, κατέλαβε την 23η θέση στην κατηγορία Prototype (Battery Electric) με το πρωτότυπο όχημα «Πυρφόρος» αγγίζοντας τα 201 km/kWh. Η ομάδα κατέκτησε επίσης και το Βραβείο Ασφάλειας Οχήματος, καθώς η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από τον τρόπο με τον οποίο η ομάδα διαχειριζόταν και ενσωμάτωνε τον έλεγχο κινδύνου στο έργο συνολικά, από τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου μέχρι την ασφάλεια στην πίστα. Η ασφάλεια ήταν αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της ομάδας, από την ευημερία της μέχρι την ασφαλή μηχανική.
· Η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης: Φέτος, συμμετέχει για 11η χρονιά στον Μαραθώνιο στην κατηγορία Urban Concept – Hydrogen (οχήματα πόλης με καύσιμο υδρογόνο) με το όχημα «Εco Racer». Το 2017, κατέκτησε την 4η θέση διανύοντας 138km/m3. Επιπλέον, η ομάδα απέσπασε κι ένα από τα σημαντικότερα βραβεία εκτός πίστας, το Βραβείο Ασφάλειας Οχήματος για τέταρτη φορά στην ιστορία της.
Ο Γενικός Διευθυντής της Coral Α.Ε., επίσημου licensee της Shell για την Ελλάδα, Γιώργος Χατζόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell αποτελεί πλέον θεσμό και κάθε χρόνο περιμένουμε με ανυπομονησία να ενθουσιαστούμε με όσα μας επιφυλάσσει η νέα γενιά. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που ο Μαραθώνιος συνεχίζει να εμπνέει για 35η χρονιά λαμπρούς νέους επιστήμονες ώστε να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν νέα ενεργειακά αποδοτικά οχήματα, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην αντιμετώπιση ορισμένων από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες ενεργειακές προκλήσεις. Όπως πάντα, η Coral δεσμεύεται να σταθεί στο πλευρό των ελληνικών ομάδων στην προσπάθειά τους να επιτύχουν όλα όσα έχουν ονειρευτεί και να διεκδικήσουν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα».