Aποτελεί δικαίως ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα στη μικρή κατηγορία. Διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση, υπηρετεί την ιδέα του fun to drive περισσότερο από κάθε άλλο μοντέλο του ανταγωνισμού, ενώ στην τελευταία του γενιά, έχει αποκτήσει το απαραίτητο τεχνολογικό υπόβαθρο, ωστε να αποτάξει τον προσδιορισμό του outdated που χαρακτήριζε το προηγούμενο. Επιπλέον, με την προσθήκη των εκδόσεων ST και Vignale, θα έλεγε κανείς πως διαθέτει έρεισμα σε ένα μεγάλο αριθμό διαφορετικών αγοραστών.
Σε παλαιότερες εποχές θα μιλούσαμε για μια επαρκή γκάμα εκδόσεων. Το «πρόβλημα» είναι πως η σύγχρονη αγοραστική τάση στα καινούργια αυτοκίνητα, αφορά στις εκδόσεις SUV. Και μάλιστα είναι τέτοια, που δύσκολα την αγνοείς. Αυτό που έκανε λοιπόν η Ford, είναι το προφανές. Πήρε το Fiesta, αύξησε την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 18 χλστ. και το πλάτος κατά 10 χλστ., πρόσθεσε πλαστικά προστατευτικά κατά μήκος του αμαξώματος και μπάρες οροφής και κάπως έτσι, προέκυψε το Fiesta Active.
Εμφάνιση 4×4 απλά, ή και ύπαρξη τετρακίνησης; Φυσικά το πρώτο. Άλλωστε οι εταιρείες έχουν φροντίσει εδώ και χρόνια να μας ενημερώσουν πως οι αγοραστές της εν λόγω κατηγορίας, ενδιαφέρονται περισσότερο για το φαίνεσθαι και λιγότερο για το είναι. Όλα καλά λοιπόν, ειδικά από τη στιγμή που σύμφωνα με τη Ford, λόγω της εμμονής που υπάρχει με τα SUV, το Active θα προσθέσει έναν διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό πωλήσεων στο Fiesta. Κάπου εδώ όμως, έρχεται στην επιφάνεια μια αντίφαση. Τουλάχιστον σε μια πρώτη ανάγνωση. Tο πακέτο που προσφέρει το Active στον υποψήφιο αγοραστή του φαντάζει ελκυστικό, όμως έχει το τίμημά του. Στην έκδοση diesel των 120 ίππων της δοκιμής, αυτό ανέρχεται κοντά στις 22.000€. Αξίζει τον κόπο να το συμπεριλάβει κανείς στις επιλογές του;
Η εμφάνισή του είναι αναμφίβολα ελκυστική. Η εικόνα στο εσωτερικό του είναι η ίδια που συναντάς σε κάθε Fiesta, όμως παρά την όχι και τόσο μεγάλη υψομετρική διαφορά, καταλαβαίνεις πως κάθεσαι ψηλότερα και αυτή είναι μια αίσθηση που γενικά αρέσει. Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων το Fiesta δεν υπήρξε ποτέ σημείο αναφοράς. Το Active δεν αποτελεί εξαίρεση. Οι χώροι, είναι και αυτοί πρακτικά ίδιοι με εκείνους των υπόλοιπων εκδόσεων, που σημαίνει πως -ειδικά για τους πίσω και τις αποσκευές- υστερούν ακόμη και συγκρινόμενοι με μοντέλα όπως π.χ. τα Ibiza, Polo και Fabia. Ο εξοπλισμός από την άλλη πλευρά είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας στο αυτοκίνητο δοκιμής το σύστημα πολυμέσων Sync 3, που παρέχει πολλές δυνατότητες σε επίπεδο συνδεσιμότητας.
ΜΕ 3 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Μια επιπλέον προσθήκη στο Active, είναι η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κονσόλας. Πρόκειται για τα Normal, Eco και Slippery. Η λειτουργία των δύο πρώτων γίνεται κατανοητή από την ονομασία τους, ενώ η επιλογή Slippery, ρυθμίζει τη λειτουργία του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα όταν οδηγείς σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως π.χ. σε λάσπη ή χιόνι.
Κατά τα λοιπά, η οδική συμπεριφορά του Active δεν διαφέρει πολύ από εκείνη του «συμβατικού» Fiesta. Απλά είναι ελαφρώς υποδεέστερη. Όσο ελαφρώς αυξημένη είναι η απόσταση από το έδαφος, τόση είναι κατ’ αναλογία και η διαφορά στην αίσθηση. Ίσως δεν θα έπρεπε να το συζητάμε καν, ειδικά από τη στιγμή που το Active, συγκαταλέγεται και αυτό ανάμεσα στα πιο ευχάριστα στην οδήγηση μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Την ίδια ώρα, η απόσβεση των αναρτήσεων είναι καλύτερη από εκείνη των υπόλοιπων εκδόσεων. Σε αυτό συμβάλλουν σίγουρα τα υδραυλικά bump stop, που διαθέτουν τα εμπρός αμορτισέρ. Η συνολική αίσθηση και το επίπεδο άνεσης μάλιστα, θα ήταν ακόμη καλύτερα με μια επιλογή ελαστικών υψηλότερου προφίλ από το 45 σε 17άρα ζάντα που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής.
Επανερχόμενοι στο αρχικό ερώτημα του αν αξίζει να συμπεριλάβει κανείς το Fiesta Active στις επιλογές του, η απάντηση έχει ως εξής: ναι, υπό προϋποθέσεις. Το Active δείχνει να απευθύνεται περισσότερο σε όσους ενδιαφέρονται για την προστασία του αμαξώματος από τα πάσης φύσεως αστικά μικροχτυπήματα και θα ανέβουν σε πεζοδρόμιο με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα απ’ ότι θα βρεθούν εκτός δρόμου. Με αυτό το δεδομένο κατά νου, η ιδέα του SUV υπηρετείται καλύτερα από μια επιλογή τύπου π.χ. Arona ή Kona, με τιμές πάνω κάτω συγκρίσιμες. Από τη στιγμή όμως που θα βρεθεί κανείς σε μια αντιπροσωπεία της Ford για να αγοράσει το επόμενό του αυτοκίνητο, γεγονός που σημαίνει πως έχει ήδη επιλέξει κατασκευαστή, το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα του Fiesta Active, είναι έναντι του ομόσταυλου μεν, συγκριτικά σαφώς κατώτερου δε, Ecosport.