Τη διαφορά εδώ έκανε το γεγονός ότι ο Φιλανδός είχε στα χέρια του την ολοκαίνουργια Skoda Fabia R5 evo, που στο ντεμπούτο της άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις.
Οι δυνατότητες του νέου αυτοκινήτου φάνηκαν «με το καλημέρα», όταν και οι δύο οδηγοί της Skoda Motorsport σημείωσαν κορυφαίους χρόνους στις Ειδικές Διαδρομές του πρώτου σκέλους.
Μπορεί ένα κλατάρισμα να έριξε προσωρινά πίσω στην κατάταξη το Rovanperä, αλλά στη διάρκεια της δεύτερης ημέρας ο νεαρός επανήλθε και πλησίασε τον ομόσταυλό του Kopecky σε απόσταση αναπνοής.
Μάλιστα, αυτό που εντυπωσίασε τους γνώστες του σπορ δεν ήταν μόνο οι επιδόσεις του 18χρονου, ο οποίος συμμετείχε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Πορτογαλία, αλλά η ικανότητά του να προστατεύει τα ελαστικά της Fabia R5 evo σε θερμοκρασίες 30 βαθμών Κελσίου.
Το απόγευμα της δεύτερης ημέρας, και ενώ ο Rovanperä βρισκόταν ήδη επικεφαλής της κατηγορίας WRC 2 Pro και RC2, ο Jan Kopecky είχε «τη στιγμή του αγώνα». Πριν μπει στην 11η Ειδική Διαδρομή Vieira do Minho, δεν ασφάλισε το καπό του κινητήρα, με αποτέλεσμα αυτό να ανοίξει και να «κολλήσει» στο παρμπρίζ του Fabia R5 evo. Ωστόσο ο Τσέχος οδηγός, βλέποντας ελάχιστα μεν, αλλά καθοδηγούμενος σωστά από τον συνοδηγό του Pavel Dresler, όχι μόνο δεν έκοψε ρυθμό, αλλά έκανε και αξιοπρεπή χρόνο.
Τα πληρώματα της Skoda Motorsport, στην τελευταία ημέρα, δεν είχαν παρά να κρατήσουν τις θέσεις τους, πράγμα που έγινε και στον τερματισμό πανηγυρίστηκε δεόντως απ’ όλη την ομάδα το θριαμβευτικό 1-2 των Rovanperä – Halttunen και Kopecky – Dressler, στο ντεμπούτο της Fabia R5 evo.
Επόμενος αγώνας, το Ράλι Ιταλίας, που θα διεξαχθεί στην Σαρδηνία από 13-16 Ιουνίου, στην περιοχή του Alghero.