Πρόκειται για κίνηση που διασφαλίζει τις, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, προμήθειες μπαταριών ιόντων λιθίου κατά την ερχόμενη δεκαετία, για τα μοντέλα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς. Η συμφωνία καλύπτει την προμήθεια μπαταριών για όλα τα μοντέλα της επερχόμενης πλατφόρμας SPA2 και της υπάρχουσας πλατφόρμας CMA σε παγκόσμιο επίπεδο. Συνιστά, δε, ένα πολύ σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση της φιλόδοξης στρατηγικής της Volvo για τον πλήρη εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων της.
Το 2017 η Volvo ανέλαβε την ηγετική για την αυτοκινητοβιομηχανία δέσμευση ότι όλα τα νέα μοντέλα της που θα λανσάρονται από το 2019 θα διαθέτουν έκδοση με ηλεκτροκινητήρα. Από τότε, η εταιρεία ενίσχυσε αυτή τη στρατηγική, δηλώνοντας ότι στόχος της είναι έως το 2025 το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να αντιπροσωπεύει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
“Το μέλλον της Volvo είναι ηλεκτρικό και δεσμευόμαστε αταλάντευτα να προχωρήσουμε πέρα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης”, δήλωσε ο Håkan Samuelsson, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars. “Οι σημερινές συμφωνίες με τις CATL και LG Chem δείχνουν ακριβώς το πώς θα πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας για τον πλήρη εξηλεκτρισμό”.
Η κινεζική CATL και η νοτιοκορεατική LG Chem είναι φημισμένοι κατασκευαστές μπαταριών, έχοντας αμφότεροι μακρά και επιτυχημένη πορεία στην προμήθεια μπαταριών ιόντων λιθίου στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές της Volvo όσον αφορά την τεχνολογική πρωτοπορία, την εφοδιαστική αλυσίδα και το κόστος.
“Με τη σημερινή συμφωνία εξασφαλίζουμε αποτελεσματικά τον εφοδιασμό μας με μπαταρίες για τη δεκαετία που έρχεται”, δήλωσε η Martina Buchhauser, Ανώτερη Αντιπρόεδρος Προμηθειών της Volvo Cars. “Έχοντας δύο προμηθευτές διαθέσιμους σε κάθε περιοχή, διασφαλίζουμε την ευελιξία στην εφοδιαστική αλυσίδα”.
Η πρώτη μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών της Volvo είναι ήδη υπό κατασκευή στο εργοστάσιο του Ghent (Γκεντ), στο Βέλγιο. Θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo που θα κατασκευάζεται στο Ghent είναι το πολυβραβευμένο XC40. Στο εργοστάσιο κατασκευάζονται ήδη οι plug-in υβριδικές εκδόσεις του XC40.
Η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) αποτελεί τη βάση του XC40, του αμιγώς ηλεκτρικού Polestar 2, καθώς και άλλων μοντέλων της LYNK & CO, την οποία η Volvo κατέχει από κοινού με την Geely.
Η επερχόμενη πλατφόρμα SPA2 αποτελεί την επόμενη γενιά της εξελιγμένης από τη Volvo πλατφόρμας SPA (Scalable Product Architecture) και θα λανσαριστεί στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Η SPA είναι μία από τις πλέον προηγμένες πλατφόρμες στην αυτοκινητοβιομηχανία και σε αυτήν βασίζονται σήμερα όλα τα μοντέλα των Σειρών 90 και 60 της Volvo. Το πρώτο Volvo που θα βασίζεται στην SPA2 θα είναι το XC90 της επόμενης γενιάς.
Νωρίτερα αυτόν το χρόνο, η Volvo είχε αποκαλύψει μια σειρά από νέα, αναβαθμισμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης, που λανσάρονται σε ολόκληρη την γκάμα της. Η εταιρεία αναβάθμισε τα υπάρχοντα συστήματα Τ8 και Τ6 Twin Engine plug-in hybrid, και οι plug-in επιλογές είναι διαθέσιμες πλέον σε κάθε μοντέλο που παράγει.