Το ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, επίσημη συμμετοχή της Kosmocar στον αγώνα, κατέκτησε την 1η θέση τόσο στη γενική κατάταξη όσο και στις δύο επιμέρους κατηγορίες, αυτές της κατανάλωσης ενέργειας και της regularity, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στη δωδεκαετή ιστορία του θεσμού.
Ο ιδιαίτερα σημαντικός αγώνας, που τελεί υπό την αιγίδα της FIA και περιλαμβάνεται στο επίσημο ημερολόγιο του FIA E-Rally Regularity Cup, διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.), το Σαββατοκύριακο 4-5 Μαΐου, στην Αττική. Η εκκίνηση δόθηκε το Σάββατο το μεσημέρι από την Πλατεία Κοτζιά, στο κέντρο της Αθήνας, με τα πληρώματα να διανύουν συνολική απόσταση σχεδόν 330 χιλιομέτρων, κατανεμημένη σε 4 σκέλη, πριν την καρό σημαία του τερματισμού και πάλι στην Πλατεία Κοτζιά, το απόγευμα της Κυριακής.
Το e-Golf, με πλήρωμα τους Alex Stricher και Adrien Da Cunha Belves, πέτυχε κάτι μοναδικό στην ιστορία του αγώνα, που εφέτος είχε συμμετοχή αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων. Κατέκτησε την 1η θέση τόσο στο σκέλος της κατανάλωσης ενέργειας όσο και σε αυτό της regularity. Μάλιστα, ένα δεύτερο e-Golf, με πλήρωμα τους Θωμά Παπαπάσχο και Γιάννη Χαρπίδη, νικητές του περσινού αγώνα, κατέκτησε τη 2η θέση στο σκέλος κατανάλωσης ενέργειας του αγώνα, αποδεικνύοντας την εξαιρετική ενεργειακή απόδοση του e-Golf. Γενικότερα, το μοντέλο της Volkswagen δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα, αποδεικνύοντας όχι μόνο τη βέλτιστη εκμετάλλευση ηλεκτρικής ενέργειας που το χαρακτηρίζει αλλά και την αξιοπιστία του κάτω από ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες.
Την απονομή στο πλήρωμα από τη Γαλλία έκανε ο κ. Carlos Funes, Technical Delegate της FIA, ο οποίος ήρθε στη χώρα μας εκπροσωπώντας τη διεθνή ομοσπονδία. Σε δηλώσεις του λίγο μετά την απονομή, ο 39χρονος Γάλλος οδηγός, που αξίζει να σημειωθεί στο παλμαρέ του έχει και τη νίκη στο eRally Monte-Carlo 2018, τόνισε: «το έργο μας ήταν μάλλον εύκολο καθώς είχαμε στη διάθεσή μας ένα μοντέλο που φημίζεται για την ενεργειακή του απόδοση και την ευκολία οδήγησης. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα, είχαμε την άνεση να το οδηγήσουμε τόσο στο Eco όσο και στο Normal Mode, γιατί πάνω απ’ όλα μας ενδιέφερε να ευχαριστηθούμε τον αγώνα! Η τιμή των 11,1kWh/100χλμ. που πετύχαμε ως ενεργειακή κατανάλωση, αποδεικνύει ότι θα μπορούσαμε να ξεπεράσουμε σχετικά εύκολα την επίσημη αυτονομία των 300 χιλιομέτρων που δίνει η Volkswagen. Ευχαριστούμε την Kosmocar και τους οργανωτές για τη συνεργασία και τη φιλοξενία, είναι πολύ ωραίο να διαπιστώνουμε ότι και στην Ελλάδα υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση».
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Σε σύντομο χαιρετισμό του, κατά την τελετή απονομής των επάθλων, ο κ. Παντελής Καλογεράκος, πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., τόνισε «πόσο σημαντικό γεγονός αποτελεί για την Ελλάδα η διοργάνωση αυτού του αγώνα, ο οποίος μάλιστα περιλαμβάνεται στο επίσημο πρόγραμμα της FIA, σε μία προσπάθεια του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. να ενημερώσει αλλά και να εξοικειώσει κατά κάποιο τρόπο το ελληνικό κοινό σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, τη νέα τεχνολογική πραγματικότητα που είναι προ των πυλών, όσον αφορά τις μετακινήσεις μας στο όχι μακρινό μέλλον».
Το Hi-Tech EKO Mobility Rally 2019 είχε πολύ ενδιαφέρον από άποψη συμμετοχών, καθώς συγκέντρωσε γνωστά πληρώματα από το εξωτερικό, με διεθνείς περγαμηνές. Ανάμεσά τους, οι Γάλλοι παγκόσμιοι πρωταθλητές του FIA World New Energy Championship για το 2018, Didier Malga και Anne Bonnel με Tesla Model 3 και οι Kofler – Olivoni και Guerrini – Calchetti με δύο Audi e-tron. Συνολικά, τη σημαία εκκίνησης είδαν 13 ηλεκτρικά (BEV) οχήματα, ανάμεσά τους μία Jaguar I-Pace, ένα Nissan Leaf, τρεις BMW i3 με range extender και δύο Zhidou D2S.
Στον εφετινό αγώνα συμμετείχε ένα ακόμα e-Golf, με πλήρωμα τους Δημήτρη Λίτσιο και Νίκο Σιώμο, με υποστήριξη από τη Volkswagen Ιωαννίδης, εκπροσωπώντας το Δήμο Κοζάνης.