Παρότι την Octavia RS τη γνωρίσαμε και τη μάθαμε με το δίλιτρο κινητήρα TSi βενζίνης και κίνηση στους εμπρός τροχούς, η μόνη εκδοχή της πλέον εν Ελλάδι είναι επίσης δίλιτρη, με diesel όμως κινητήρα, τετρακίνητη και αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Με αυτά τα δεδομένα, τόσο ο ρόλος όσο και η απόδοση του μοντέλου διαφοροποιούνται σημαντικά. Μένει λοιπόν να ανακαλύψουμε όχι μόνο αν τα νέα ρούχα της facelifted έκδοσης, αλλά και αν τα πολύ διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά, συνθέτουν μια νέα Octavia RS ή ένα πιστό αντίγραφο του παρελθόντος.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
Τετρακίνητη, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων, δίλιτρο turbo κινητήρα diesel ισχύος 185 ίππων, 380 Nm ροπή, 228 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6’’, η Octavia RS δείχνει στα χαρτιά να αποτελεί το παιχνίδι που κάθε petrolhead θα ήθελε να οδηγεί. Χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να συμβιβαστεί με μικρούς χώρους και πορτ-μπαγκάζ μεγέθους χαρτοφύλακα, καθώς και στους δύο τομείς η Octavia προσφέρει ότι χρειάζονται πέντε επιβάτες.
ΕΞΩ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ, ΕΝΤΟΣ ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ
Το αμάξωμα με τη διαφορετική μάσκα, τη μικρή αεροτομή, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τα κόκκινα σιρίτια, τους μεγάλους τροχούς και τα λογότυπα RS καταδεικνύει αμέσως τη διαφορετικότητά του σε σχέση με τις χιλιάδες, κίτρινες και άλλου χρώματος, Octavia που παρεπιδημούν στη χώρα μας. Μολαταύτα θα αρκούσε το Racing Green χρώμα για να γίνεις το θέμα της ημέρας.
Σε σχέση με το αμάξωμα η εικόνα του ταμπλό είναι συντηρητική, σε αντίθεση με τον οθόνη του συστήματος πολυμέσων Columbus, η οποία είναι απόλυτα ευκρινής, ευμεγέθης, με φιλικό, αισθητικά πολύ σύγχρονο interface και πολύ άμεση απόκριση. Για μια ακόμα φορά σε αυτοκίνητο της Skoda, είναι περισσότερο από προφανές ότι η σχεδίαση επίτηδες παραμένει πολύ χαμηλών τόνων, αν όχι βαρετή, ώστε να μην αντιπαλεύει αυτή των πιο premium μαρκών του ομίλου VW. Σε σχέση με άλλες hot κατασκευές συμβατικών αυτοκινήτων, εδώ ούτε πολύ βαθιά μπάκετ, ούτε έντονα σπορ στοιχεία είναι ικανά να αλλοιώσουν τον οικογενειακό χαρακτήρα της Octavia.
Μπαίνεις, βρίσκεις εύκολα τη θέση σου και απολαμβάνεις θέσεις, θήκες και θηκάκια, για τα χρειαζούμενα της ημέρας, διαθέσιμα για οδηγό και κάθε επιβάτη. Σοταρισμένο με αχανείς χώρους, το εσωτερικό της Octavia καταφέρνει τελικά να θέλξει τον οδηγό, ακόμα και αν αυτός δεν έχει μια ντουζίνα παιδιά να μεταφέρει. Πολύ όμως περισσότερο, θα τον αφήσουν ικανοποιημένο οι επιδόσεις και ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
ΣΠΟΡ Η ΜΗΠΩΣ…
Γραμμικότητα, πολύ χαμηλός θόρυβος και ισχυρό τράβηγμα από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. της μέγιστης ροπής, συνδυάζονται με μια χαρακτηριστική ταυχστροφία για diesel σύνολο. Το DSG, αν και σε χαμηλές στροφές και ταχύτητες θα μπορούσε να είναι πιο γραμμικό στη λειτουργία του, αλλάζει σχέσεις κατά ριπάς και τελικά αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο του μοτέρ στην επίτευξη εξαιρετικών επιδόσεων.
Αν δεν είσαι μεγαλωμένος σε πίστα, το γκάζι σίγουρα δεν θα σου λείψει οδηγώντας την Octavia RS. Ωστόσο, όταν αρχίσουν οι συνεχείς στροφές σε επαρχιακό δίκτυο, η σπορ υπόσταση υπολείπεται. Η τετρακίνηση και η γενικότερη ρύθμιση της ανάρτησης επιβάλλουν μια εκνευριστική ουδετερότητα, που δεν συνάδει με την ικανότητα ενός σπορ αυτοκινήτου να κάνει και μερικά χατίρια στον οδηγό, υπό την έννοια της τοποθέτησης ή της δυνατότητας πρόκλησης ελαφρά υπερστροφής όταν χρειάζεται. Επίσης, των βάρος των παρά λίγο 1.500 κιλών φαίνεται στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ και το τιμόνι είναι καλός, όχι όμως ο καλύτερος σύμμαχος ακρίβειας και αίσθησης.
Σε συνθήκες λοιπόν όπου ένα hot hatch διαπρέπει, η Octavia RS μάλλον δυσανασχετεί και θα πρέπει να οδηγείται με ροή και εκμετάλλευση του ιδιαιτέρως υψηλού ορίου πρόσφυσης που προσφέρουν οι τροχοί των 19 ιντσών με τα ελαστικά πλάτους 225 χιλ. Παίρνει όμως όχι μόνο το αίμα της αλλά και αυτό άλλων σπορ κατασκευών πίσω, όταν βρεθεί σε ανοιχτό δρόμο.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ GT
Παρατεταμένες καμπές πολλών χιλιομέτρων είναι «κομμάτι κέικ» για την Octavia RS, που τις αφήνει πίσω της φουλ γκάζι και χωρίς την παραμικρή ανησυχία. Πλευρικοί άνεμοι ελάχιστα επηρεάζουν το αμάξωμα ενώ, αν υποθέσουμε ότι οδηγείτε σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο, ταχύτητες ταξιδιού των 160-200 χλμ./ώρα είναι εφικτές με το μίνιμουμ της προσπάθειας και –το κυριότερο- με λογική κατανάλωση.
Αυτή η τελευταία αποτελεί και το πιο μεγάλο στοιχείο έκπληξης για τον θιασώτη του μοντέλου. Τέτοιες επιδόσεις με μέση κατανάλωση 8 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τα οποία με χαλαρή οδήγηση στον αστικό ιστό και σε νόμιμες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο μπορούν να πέσουν και κάτω από τα 7, ούτε στα καλύτερα όνειρά τους δεν μπορούν να διανοηθούν αντίστοιχες προτάσεις με κινητήρες βενζίνης. Ταυτόχρονα, παρότι η ανάρτηση της Octavia RS είναι σφιχτή, παρουσιάζεται ενδοτική και, τηρουμένων των αναλογιών, άνετη. Ακόμα και τα φαρδιά ελαστικά με το 35άρι προφίλ, δεν είναι ικανά να δημιουργήσουν αναπηδήσεις, δίνοντας λόγο ύπαρξης στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων.
ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗ ΛΑΘΟΣ ΧΩΡΑ
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, η Octavia RS θα ήταν ένα αυτοκίνητο – πρόκληση, με την καλή έννοια. Πύραυλος στον ανοιχτό δρόμο, οικονομική, λεωφορείο σε χωρητικότητα και με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί, όταν εξαντλεί τις όποιες διαδικαστικές – μεταφορικές υποχρεώσεις της, να προσφέρει χαμόγελα στον οδηγό της επί ανοιχτού δρόμου και μειδιάματα σε στροφές – δαντέλα. Προφανώς τα 36.980€ αποτελούν μια υπολογίσιμη τροχοπέδη, αν ψάχνετε όμως για ένα αυτοκίνητο με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, τότε η Octavia RS είναι μονόδρομος.