Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, οποιοσδήποτε βρίσκεται σε αναζήτηση οικογενειακού αυτοκινήτου έχει στη διάθεσή του δεκάδες επιλογές. Και μάλιστα σε όλα τα δυνατά σχήματα. Από συμβατικά sedan, 4θυρα coupe, station wagon, MPV (όσα έχουν απομείνει…) και φυσικά, SUV. Ανάμεσα σε όλα αυτά, υπάρχει βέβαια και η κατηγορία που αποτελούσε και σε μεγάλο βαθμό εξακολουθεί να αποτελεί, μία από τις πιο δημοφιλείς της αγοράς: τα μικρομεσαία hatchback. Ο βασικός λόγος της εμπορικότητας της συγκεκριμένης κατηγορίας, είναι το γεγονός ότι προσφέρει στους κατόχους της αρκετά από τα στοιχεία που συναντά κανείς σε μεγαλύτερες κατηγορίες, διατηρώντας τα προνόμια των αναλογικά συμπαγών διαστάσεων και πιο προσιτής τιμής.
Η πρόταση της ΚΙΑ στην κατηγορία, άργησε κάπως να εναρμονιστεί με τα ευρωπαϊκά στάνταρ, όμως όταν αυτό έγινε (αρχικά περισσότερο ως αφήγημα) το 2006, οι Κορεάτες φρόντισαν να τονίσουν τον εξευρωπαϊσμό του μοντέλου τους ενσωματώνοντάς τον ακόμη και στην ονομασία του. Το Ceed έφτασε αισίως στην 3η γενιά του και όπως μας ενημερώνει, η κατάργηση στην απόστροφο (cee’d) προήλθε από την ανακατανομή των λέξεων που ουσιαστικά, αποτελούν και το statement της εταιρείας προς το αγοραστικό κοινό. «Community of Europe with European Design». Σε απλή μετάφραση, το μοντέλο αυτό διατίθεται μονάχα στην ευρωπαϊκή αγορά και αισθητικά, ταυτίζεται με τα πρότυπα όσων διαμένουν στη Γηραιά Ήπειρο (ή τουλάχιστον αυτό θεωρεί η ΚΙΑ).
Η αλήθεια είναι πως οι Κορεάτες μαθαίνουν πολύ γρήγορα. Η σχεδιαστική επανάσταση που σε κάποιους ευρωπαίους κατασκευαστές πήρε δεκαετίες, στην ΚΙΑ συντελέστηκε σε λιγότερα από δέκα χρόνια. Πλέον, το σύνολο της γκάμας της εταιρείας, περιλαμβάνει μοντέρνα αυτοκίνητα, που βρίσκονται σε αρμονία και με τις τάσεις της αγοράς σε επίπεδο κατηγοριών. Μέσα σε αυτό το portfolio όπου δεν υπάρχει καμία σημαντική απουσία (η ΚΙΑ εκπροσωπείται σε κάθε εμπορικά σημαντική κατηγορία της αγοράς), το Ceed θα κατέχει πάντοτε μια ξεχωριστή θέση. Άλλωστε είναι το μοντέλο με το οποίο πραγματοποιήθηκε η -με αξιώσεις- απόβαση της ΚΙΑ στην Ευρώπη.
Στοχεύοντας Ψηλά
Ένα επιπλέον θετικό στοιχείο, είναι πως κάθε νέο μοντέλο της ΚΙΑ παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένο στο σύνολό του. Μάλιστα οι Κορεάτες κατά το λανσάρισμα του νέου Ceed, υποστήριξαν πως το μοντέλο τους είναι πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση από τον ανταγωνισμό, χάρη στη γκάμα των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και της σοφιστικέ ανάρτησης που σχεδιάστηκε ώστε να ανταποκρίνεται στους δρόμους και το στυλ οδήγησης των ευρωπαίων.
Είπαμε ήδη πως σε επίπεδο αισθητικής, το Ceed κερδίζει τις εντυπώσεις, καθώς η εμφάνισή του υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της ΚΙΑ, που είναι εξίσου σύγχρονη και μοντέρνα, όσο και τα μοντέλα που αποτελούν το μέτρο σύγκρισης σε επίπεδο design. Οι διαστάσεις του δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Για την ακρίβεια, το μήκος των 4,31 μ. παρέμεινε αμετάβλητο, ενώ το πλάτος αυξήθηκε κατά 2 εκατ. και το ύψος μειώθηκε κατά 2,3 εκατ. Αυτές οι μικροαλλαγές, αποδεικνύονται αρκετές για να δώσουν μια πιο αθλητική και πιο ελκυστική εμφάνιση στο Ceed.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς, είναι πως η ΚΙΑ, ενέδωσε στην μόδα των οθονών infotainment που παραπέμπουν σε tablet τοποθετημένου στο επάνω μέρος του ταμπλό (8 ιντσών στην προκειμένη περίπτωση). Πρόκειται για επιλογή που έχει γίνει από την πλειοψηφία των κατασκευαστών, αν και θα πρέπει να παρατηρήσουμε πως έχει ήδη αρχίσει μια πιο καλαίσθητη ενσωμάτωσή τους στο ταμπλό στα νεότερα μοντέλα. Το αμέσως επόμενο στοιχείο που γίνεται αντιληπτό, είναι πως υπάρχει σαφής βελτίωση της ποιότητας των υλικών. Ένας ακόμη τομέας όπου το Ceed μπορεί να κοιτάξει χωρίς κόμπλεξ τους κορυφαίους της κατηγορίας.
Οι χώροι στο εσωτερικό του Ceed είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες ανεξαρτήτως αναστήματος, ενώ και το επίπεδο εξοπλισμού είναι αρκετά πλούσιο, τουλάχιστον στο αυτοκίνητο δοκιμής. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να διευκρινήσουμε, πως σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων, είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι αγοραστές επιλέγουν τη βασική έκδοση κάποιου μοντέλου. Στη συντριπτική πλειοψηφία, οι εκδόσεις που αποδεικνύονται πιο εμπορικές, είναι αυτές με πλουσιότερο εξοπλισμό. Αναφορικά με τον χώρο αποσκευών, τα 395 λίτρα (ή 1.291 ανάλογα με τη διαρρύθμιση των καθισμάτων) δεν είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία, αλλά σε κάθε περίπτωση βρίσκεται στο άνω άκρο, όντας καλύτερη από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού. Πολλές είναι και οι θέσεις για μικροαντικείμενα στην καμπίνα των επιβατών.
Η οδική συμπεριφορά του Ceed, αποτελεί έναν τομέα στον οποίο η ΚΙΑ φρόντισε να δημιουργήσει αρκετά μεγάλες προσδοκίες. Η αλήθεια είναι πως η διαθέσιμη γκάμα κινητήρων και οι εν γένει τεχνικές προδιαγραφές του μοντέλου, συνθέτουν μια πολύ ενθαρρυντική εικόνα. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα diesel 1,6 λίτρων στη κορυφαία από πλευράς απόδοσης εκδοχή του, των 136 ίππων. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 280 Nm και αποδίδεται μεταξύ 1.500-3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Άνετο και Ήσυχο
Σε γενικές γραμμές η απόκρισή του είναι αρκετά καλή, με το ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο να είναι το δυνατό σημείο του νέου Ceed. Το επίπεδο άνεσης είναι πολύ καλό, η ποιότητα κύλισης επίσης και η καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει στον θόρυβο του κινητήρα να φτάσει στα αυτιά των επιβατών. Το γεγονός όμως της σχετικά μακριάς κλιμάκωσης της 5ης και 6ης σχέσης, συνεπάγεται συχνότερες αλλαγές κατά την οδήγηση σε μια κλειστή διαδρομή. Η ανάρτηση πάντως, αποτελεί πράγματι ένα από τα ατού στο νέο Ceed, απορροφώντας με άνεση τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, δικαιώνει τους ανθρώπους της εταιρείας που έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση κατά την παρουσίαση του μοντέλου στην τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, λύση που λόγω αυξημένου κόστους, χάνει διαρκώς έδαφος ακόμη και σε premium μοντέλα της κατηγορίας.
Από εκεί και πέρα, αν το ερώτημα είναι το ποσοστό αλληλεπίδρασης μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού, η απάντηση είναι πως αυτό παρουσιάζεται αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, αλλά δεν είναι το κορυφαίο. Το δίπτυχο τιμόνι-κιβώτιο έχει ακόμη λίγο δρόμο να διανύσει, μέχρι να φτάσει στο σημείο να συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας. Το σχόλιο βέβαια, αφορά στην οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς, και εδώ που τα λέμε, είναι απορίας άξιο αν υπάρχει κόσμος που επιλέγει ένα hatchback diesel για να κινείται σε ρυθμούς αγώνα. Το πιθανότερο είναι πως εκείνο που προέχει στη σκέψη του, είναι το πώς θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα με το καύσιμο που έχει στο ρεζερβουάρ του.
Αυτό που έχει καταφέρει η ΚΙΑ με τη νέα γενιά του Ceed είναι πραγματικά αξιόλογο. Έφερε στην αγορά ένα αυτοκίνητο που είναι ανταγωνιστικό σε όλους τους τομείς με τα κορυφαία της κατηγορίας. Μπορεί ακόμη να μην έχει καλύτερη ποιότητα από ένα Golf ή καλύτερη οδική συμπεριφορά από ένα Focus, αλλά πλέον οι διαφορές είναι οριακές. Με αυτό το μοντέλο, η ΚΙΑ βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό και επιπλέον, το συνοδεύει από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών, ως επιστέγασμα της υψηλής αξιοπιστίας που την χαρακτηρίζει. Πλέον, η επιλογή ενός Ceed δεν επιβάλλεται με βάση τα οικονομικά κριτήρια, αλλά συνειδητά, λόγω των προδιαγραφών του. Κάτι που μπορεί για κάποιους κατασκευαστές να θεωρείται αυτονόητο, αλλά για την ΚΙΑ αποτελεί την μεγαλύτερη κατάκτηση.