Είναι η σχεδίασή του, που μοιάζει προορισμένη να αντέξει στο χρόνο και το όλο σχήμα που ξεχωρίζει, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα δημοφιλές μοντέλο και ως εκ τούτου αποτελεί οικείο θέαμα; Είναι η βάσιμη φήμη περί αξιοπιστίας που συνοδεύει τη Honda; Ή η απτή ποιότητα στο εσωτερικό;
Αν δεν μιλάμε για ρητορικά ερωτήματα αλλά για ειλικρινείς απορίες, τότε η απάντηση είναι «όλα αυτά μαζί». Ήδη από τις προηγούμενες γενιές του, και δη από την τέταρτη που παρουσιάστηκε το 2012, το CR-V είχε δικαίως καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού ως ένα εξαιρετικό SUV.
Graal…
ή αλλιώς, το άγιο δισκοπότηρο όλων των κατασκευαστών, ένα αυτοκίνητο πολυεργαλείο, που ενώ ανήκει σε μια κατηγορία, προικίζεται με αρετές από άλλες, από τις οποίες και επιδιώκει να κλέψει πελάτες. Τα SUV, αποτελούν μια χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση, εξ ορισμού μάλιστα, από τότε που συνελήφθησαν ως ιδέα σε κάποιο διορατικό νου, ή πεφωτισμένο Δ.Σ. Όμως, το project «ελβετικός σουγιάς» και η προσπάθειά να αριστεύσεις στα πάντα ενέχει τον κίνδυνο να καταλήξεις μέτριος σε όλα.
Καμία σχέση με την περίπτωση μας. Το νέο CR-V καταφέρνει και διαπρέπει στους περισσότερους από τους -κρίσιμους τομείς- που καθορίζουν την εμπορική πορεία ενός σύγχρονου αυτοκίνητου.
Αρχής γενομένης από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, η πέμπτη γενιά του μοντέλου διατήρησε ακέραιο τον επιβλητικό της χαρακτήρα. Το δυναμικό της εμφάνισής ενισχύθηκε σημαντικά με τη νέα μάσκα, τους μεγεθυμένους θόλους των τροχών και τις έντονες καμπύλες στο καπό και το πίσω μέρος. Η δε αεροδυναμική είναι περαιτέρω βελτιωμένη, με θετική επίπτωση στο επίπεδο θορύβου και την κατανάλωση. Σύμφωνα μάλιστα με τη Honda (και τις σχετικές μετρήσεις που η ίδια η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει), το νέο CR-V «είναι το πιο προηγμένο αεροδυναμικά όχημα στην κατηγορία του».
Οι κολόνες του παρμπρίζ είναι πλέον λεπτότερες και εξασφαλίζουν καλύτερη ορατότητα, ενώ η αύξηση του μεταξονίου ευεργέτησε περαιτέρω τους χώρους και περιόρισε τους πρόβολους εμπρός και πίσω με θετική επίπτωση στις επιδόσεις έκτος δρόμου. Βασισμένο σε νέο πάτωμα και μεγαλύτερο καθ’ όλες τις διαστάσεις του, το CR-V είναι ευρύχωρο, με πολύ καλό χώρο για τις αποσκευές και για πρώτη φορά θα διατίθεται και ως 7θέσιο.
Στο ποιοτικό εσωτερικό η εργονομία είναι ιδιαίτερα καλή, τα πάντα βρίσκονται στις «σωστές» θέσεις και υπάρχουν πολλές, έξυπνα σχεδιασμένες θήκες για μικροαντικείμενα. Ο πίνακας οργάνων είναι μια έγχρωμη οθόνη επτά ιντσών και συνιστά το «Driver Information Interface» που παρέχει στον οδηγό πληθώρα ενημερωτικών πληροφοριών. Φυσικά, υπάρχει και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που αποτελεί αναπόσπαστο σχεδιαστικό στοιχείο του ταμπλό.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Εν τω CVT το ευ
Ξεχνάμε ό,τι ξέρουμε ή ό,τι νομίζαμε για τα CVT και υποδεχόμαστε ένα εξαιρετικό σε απόδοση κιβώτιο, που συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων. Που έχει τις προκαθορισμένες σχέσεις για να μην έχεις αυτή την ενοχλητική αίσθηση πατιναρίσματος. Που έχει paddles ακριβώς για να επιλέγεις αυτές τις σχέσεις (ουσιαστικά πρόκειται για «σημεία» του κιβωτίου). Που τα paddles έχουν άμεση απόκριση, σίγουρα όχι τη «real-time» ενός supercar, αλλά είναι γεγονός ότι δεν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι για διακοσμητικούς λόγους. Που συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και μεταδίδει την ισχύ στρωτά και χωρίς κενά.
Το μοτέρ των 1,5 λίτρων αποδίδει 193 ίππους (ασφαλώς με τη χρήση turbo) και στην συγκεκριμένη εκδοχή του συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο CVT και κίνηση σε όλους του τροχούς. Η λειτουργία του είναι εξαιρετική, συνολικά και όχι τηρουμένων των αναλογιών του σχετικά μικρού κυβισμού: Πολύ καλή απόκριση -λόγω και της τουρμπίνας μικρής διαμέτρου και περιορισμένης αδράνειας, ανεπαίσθητη υστέρηση και μπόλικη δύναμη που κάνει τα σχεδόν 1.600 κιλά του αμαξώματος να φαίνονται λίγα.
Το νέο CR-V είναι πολυδιάστατο, ο ελβετικός σουγιάς που λέγαμε πιο πάνω. Με τις εκτός δρόμου επιδόσεις του βελτιωμένες, ελέω τετρακίνησης, μικρότερων προβόλων και αυξημένης απόστασης από το έδαφος, και πλέον σίγουρα υπολογίσιμες, μπορεί να πάει μακριά και άνετα (αυτά βεβαίως αφορούν και στις 2κίνητες εκδόσεις με τους όποιους περιορισμούς θέτει το σύστημα μετάδοσης).
Η ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ καλή, όπως άλλωστε και η ηχομόνωση και η ανάρτηση διαχειρίζεται επιτυχώς και ησύχως οποιαδήποτε κακοτεχνία. Οι κλίσεις λόγω της σημαντικής διαδρομής είναι αναμενόμενες και η αλήθεια είναι ότι θα ενοχλούσαν λιγότερο αν τα καθίσματα παρείχαν καλύτερη στήριξη. Πέραν αυτών, μιλάμε για ένα ικανότατο SUV που σε δρόμους με συνεχείς στροφές μπορεί να κινηθεί εντυπωσιακά γρήγορα, κυρίως αν αναλογιστούμε όγκο και μάζα. Και στην περίπτωση αυτή, φρένα και τιμόνι στέκονται αρωγοί, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι το Honda Sensing, η «ομπρέλα» που περιλαμβάνει τα επιμέρους συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, αποτελεί στάνταρ παροχή σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού.
Λίγο πριν το ταμείο και τα 38.550 ευρώ της συγκεκριμένης, υπερεξοπλισμένης έκδοσης Elegance (υπάρχουν ακόμη η αρχική Comfort και η κορυφαία Lifestyle), οφείλουμε να αναγνωρίσουμε για μια ακόμη φορά στη Honda, που φέτος γιορτάζει τα 70 χρόνια από την ίδρυσή της, την καλώς εννοούμενη εμμονή της στη λεπτομέρεια, εμφανή και στο νέο CR-V.