Συγκριτικά με τα οχήματα μεταφοράς προϊόντων και αγαθών, τα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως τα minibuses, καταναλώνουν πολύ περισσότερη ενέργεια για την επίτευξη της επιθυμητής-ιδανικής θερμοκρασίας στην καμπίνα. Η ενέργεια αυτή παρέχεται από την μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου, γεγονός που από μόνο του συνιστά μία ακόμα σημαντική πρόκληση για την αυτονομία κίνησης του οχήματος.
Το πλήρως λειτουργικό και αμιγώς ηλεκτρικό Transit Smart Energy Concept που παρουσιάστηκε πρόσφατα για πρώτη φορά στην εκδήλωση «Go Further» στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, προσφέρει αυτονομία 150 χιλιομέτρων ύστερα από τετράωρη φόρτιση της μπαταρίας. Παράλληλα, διαθέτει σημαντικές καινοτομίες που όχι μόνο εξοικονομούν αλλά και παράγουν ενέργεια – από ηλιακά πάνελ μέχρι και συστήματα ανάκτησης θερμότητας.
«Με τα συχνά ανοίγματα/κλεισίματα των θυρών, τις απαιτήσεις για διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας μέσα στη μεγάλη καμπίνα των επιβατών και το υψηλό ωφέλιμο φορτίο, ένα minibus αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Γι’ αυτό ακριβώς επιλέξαμε το Transit Smart Energy Concept», δήλωσε ο Kilian Vas, project leader του Vehicle Architecture, Ford Ευρώπης. «Κατά την εξέλιξη του πρωτοτύπου, βρήκαμε πολλούς έξυπνους τρόπους εξοικονόμησης της ενέργειας που θα μπορούσαν στο μέλλον να βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.»
Προϊόν εξέλιξης των μηχανικών του Merkenich Technical Center της Ford στη Γερμανία, το μηδενικών εκπομπών Transit Smart Energy Concept χρησιμοποιεί την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης με μπαταρία του επαγγελματικού οχήματος StreetScooter WORK XL επάνω στο πλαίσιο του Ford Transit.
Πολλές τεχνολογίες που αυξάνουν την ενεργειακή απόδοση και την αυτονομία και δοκιμάζονται για πρώτη φορά στο Transit Smart Energy Concept, όπως μία αντλία θερμότητας που αξιοποιεί την ενέργεια η οποία διαχέεται προς το περιβάλλον από το σύστημα κίνησης του οχήματος ή ακόμα και τον εξωτερικό αέρα και τον αέρα μέσα στην καμπίνα, προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας του συστήματος θέρμανσης έως και 65%. Επίσης, μία ηλεκτρική, συρόμενη πόρτα που ανοίγει μέχρι τη μέση μέσω μιας έξυπνης συσκευής που ενεργοποιείται από τον ίδιο τον επιβάτη, προκειμένου να μειωθούν οι απώλειες θερμότητας.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Παράλληλα, 6 ηλιακά πάνελ στην οροφή που φορτίζουν μία 12V μπαταρία και παρέχουν ενέργεια για τη θέρμανση των καθισμάτων, το φωτισμό της καμπίνας και τη λειτουργία επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, ενώ ένα διαχωριστικό ανάμεσα στην πόρτα του συνοδηγού και την περιοχή των καθισμάτων προστατεύει τους επιβάτες από εξωτερικά στοιχεία μειώνοντας συγχρόνως ακόμα περισσότερο τις απώλειες θερμότητας κατά την είσοδο και έξοδο τους από το όχημα.
Ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί την κατάσταση θερμοκρασίας όλων των καθισμάτων μέσω μιας οθόνης που είναι εμπνευσμένη από tablet και βρίσκεται εγκατεστημένη στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, δύο οθόνες τοποθετημένες πίσω από τον οδηγό επιτρέπουν στους επιβάτες να παρακολουθούν τη θέση του οχήματος, να μαθαίνουν για σημεία που τους ενδιαφέρουν αλλά και να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τον καιρό και την τρέχουσα επικαιρότητα.
Στο μέλλον, η εταιρεία προγραμματίζει επιπλέον αναβαθμίσεις του μοντέλου με τις οποίες ο οδηγός θα μπορεί να ελέγχει τη θέρμανση των καθισμάτων ατομικά, αλλά και την απενεργοποίησή της στα άδεια καθίσματα. Εμπνευσμένο από υπάρχουσες τεχνολογίες ενεργοποίησης αερόσακων, η συγκεκριμένη εφαρμογή θα περιλαμβάνει επίσης και σύστημα αυτόματης ανίχνευσης επιβάτη.
Το Transit αποτελεί τη βάση για το Deutsche Post StreetScooter WORK XL electric van, που κατασκευάζεται στην Ευρωπαϊκή έδρα της Ford στην Κολωνία. Επίσης, η Ford δοκιμάζει αυτή τη στιγμή τα Transit Custom Plug-In Hybrid van σε Λονδίνο, Κολωνία και Βαλένθια.