Το Corsa θα γιορτάσει την πρεμιέρα του πριν από το τέλος της χρονιάς, ενώ όλες οι εκδόσεις του, diesel, βενζίνης ή – για πρώτη φορά – ηλεκτρική, επωφελούνται από τη σημαντική μείωση βάρους: η δυναμική συμπεριφορά βελτιώνεται, η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται. Η ελαφρύτερη έκδοση της επόμενης γενιάς, πέφτει ακόμα και κάτω από το ορόσημο των 1.000 κιλών– εξαιρουμένου του οδηγού, το πεντάθυρο μοντέλο θα ζυγίζει μόλις 980 κιλά.
Συγκριτικά με τον προκάτοχό του είναι 108 κιλά ελαφρύτερο. Πρόκειται για μία εξοικονόμηση βάρους της τάξεως του 10% περίπου, με παρόμοιο μήκος 4,06 μέτρα. Μία τέτοια μείωση βάρους χωρίς σημαντική μεταβολή στις διαστάσεις θεωρείται αξιοσημείωτο επίτευγμα και μεταφράζεται ως άμεσο όφελος στον καταναλωτή.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Aπό το 1982, που λανσαρίστηκε, πάνω από 13,6 εκατομμύρια Corsa έχουν κατασκευαστεί στα εργοστάσια της Zaragoza (Ισπανία) και του Eisenach (Γερμανία). Η έκτη γενιά πρόκειται τώρα να μπει στην παραγωγή και θα διατίθεται για παραγγελία από φέτος το καλοκαίρι.
Η σχεδίαση χαμηλού βάρους ξεκινά από τον υπολογιστή και εξελίσσεται με τη συμβολή των πιο σύγχρονων τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας. Χρησιμοποιώντας ατσάλι διαφόρων κατηγοριών και εφαρμόζοντας συγκεκριμένες μεθόδους συγκόλλησης, οι ειδικοί κατάφεραν να μειώσουν αισθητά το βάρος του Corsa. Στην όλη διαδικασία περιλαμβάνεται η συστηματική χρήση κραμάτων υψηλής αντοχής, και η βελτιστοποίηση διαδρομών απόσβεσης φορτίου, συνδέσεων, δομής και μορφής. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το σασί αμέσως μετά τη συναρμολόγησή του (body-in-white) είναι 40 κιλά ελαφρύτερο. Το επόμενο Corsa βασίζεται στη νέα πολύ-ενεργειακή πλατφόρμα (multi-energy) για μικρά και συμπαγή μοντέλα, που υποστηρίζει τη λειτουργία ποικίλων συστημάτων κίνησης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν είτε κινητήρες καύσης είτε μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Οι αλουμινένιοι κινητήρες μειωμένου βάρους, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση των εμπρός και πίσω αξόνων, συμβάλλουν επίσης στο χαμηλό συνολικό βάρος. Οι εξαιρετικά συμπαγείς τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες ζυγίζουν περίπου 15 κιλά λιγότερο από τις προηγούμενες τετρακύλινδρες μονάδες παρόμοιας ιπποδύναμης. Εξαιρετικά ασυνήθιστο στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων είναι το αλουμινένιο καπό του κινητήρα, που αν και μεγαλύτερο, εξοικονομεί 2,4kg σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλου. Μέχρι πρότινος το μοναδικό μοντέλο της οικογένειας Opel με αλουμινένιο καπό ήταν το Insignia. Τα καθίσματα έχουν συνεισφέρει επίσης στη μείωση βάρους. Η νέα, βελτιστοποιημένη δομή των καθισμάτων εξοικονομεί συνολικά 10 κιλά – 5.5 μπροστά, 4.5 πίσω με τη χρήση ενός νέου, ελαφρύτερου μονωτικού υλικού. Η μείωση βάρους που έχει επιτευχθεί με την εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων, σε συνδυασμό με τη βέλτιστη αεροδυναμική και τους αποδοτικούς κινητήρες, θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.