Υπάρχουν κάποια μοντέλα, που για να κατανοήσεις τη λογική πίσω από την δημιουργία τους, θα πρέπει να ξεφύγεις από τα στενά όρια μιας συγκεκριμένης αγοράς. Ένα τέτοιο μοντέλο, είναι το Α3 με αμάξωμα τριών όγκων. Η κατηγορία στην οποία ανήκει (μικρομεσαία), σχεδόν μονοπωλείται από μοντέλα hatchback. Στην Ευρώπη, διότι σε άλλες αγορές, η εικόνα και ο χάρτης των πωλήσεων μπορεί να διαφέρουν σημαντικά.
Το Α3 Sport Sedan μετρά ήδη πάνω από ενάμιση χρόνο στην αγορά. Όταν παρουσιάστηκε, θα μπορούσες ακόμη και να το μπερδέψεις με το Α4. Στο διάστημα που μεσολάβησε, η Audi παρουσίασε τη νέα γενιά του μεσαίου της μοντέλου, η οποία έχει 27 εκατ. μεγαλύτερο μήκος από το sedan A3. Πρόκειται για σημαντική διαφορά, η οποία μπορεί να παίξει τον ρόλο της στις πωλήσεις μιας κατηγορίας που δεν λαμβάνουμε συχνά υπόψη. Εκείνης των fleet. Τα στοιχεία, λένε πως τα χαμηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων σε Κίνα και ΗΠΑ, θα έβρισκαν ιδανικό ένα αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά του Α3 sedan. Η Audi, δεν αναφέρει επισήμως ότι τα στοιχεία αυτά επηρέασαν την απόφασή της να παρουσιάσει την εν λόγω έκδοση, όμως είναι δύσκολο να πιστέψεις πως δεν είχε στο πίσω μέρος του μυαλού της, τις δύο μεγαλύτερες γι’ αυτήν αγορές του πλανήτη.
Έστω κι έτσι, το τελικό προϊόν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. Από πλευράς εμφάνισης σίγουρα, καθώς με ελάχιστες εξαιρέσεις, η sedan έκδοση ενός μοντέλου δείχνει πάντοτε πιο ομοιογενής από τις υπόλοιπες. Αλλά απ’ όποια πλευρά κι αν το προσεγγίσεις, το Α3 Sport Sedan (η Audi βάζει και ένα Sport στην ονομασία του μοντέλου για να δημιουργεί το ανάλογο κλίμα), είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.
Με μήκος 4,45 μέτρα και 425 λίτρα χώρο αποσκευών, διαθέτει επαρκείς χώρους για μια οικογένεια. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού, κινείται στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Audi και η αλήθεια είναι πως ακόμη κι αν σου έλεγαν πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, δεν θα είχες την παραμικρή ένσταση από την ποιότητα των υλικών. Η εικόνα που έχεις μπροστά στα μάτια σου, είναι αυτή ενός σύγχρονου μοντέλου, που με την προσθήκη στοιχείων -έξτρα εξοπλισμού- όπως το virtual cockpit, ενισχύει ακομη περισσότερο το image του. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μιλάμε για ένα πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Το αυτοκίνητο της δοκιμής, ήταν εφοδιασμένο με τον entry level από πλευράς απόδοσης κινητήρα diesel 1.6 λίτρων. Θυμάστε την εποχή που γράφαμε πόσο ωραίοι είναι οι κινητήρες πετρελαίου; Ε, ακόμη είναι, αν και όπως μας λένε τώρα, τελικά ρυπαίνουν πολύ περισσότερο απ’ ότι μας έλεγαν τα προηγούμενα χρόνια και θα πρέπει σύντομα να τους στείλουμε στο πυρ το εξώτερον.
Στην Ελλάδα πάλι, αν και οι πωλήσεις των diesel χάνουν διαρκώς έδαφος, το κάνουν με σαφώς αργότερο ρυθμό απ’ ότι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. Η αλήθεια είναι πως αν και η ελληνική αγορά δεν φημιζόταν ποτέ για τα άμεσα αντανακλαστικά της, ακόμη και σήμερα, έχεις λόγους για να επιλέξεις αυτοκίνητο diesel. Ένας τέτοιος, μπορεί να είναι πως ο όρος περιβαλλοντικό αποτύπωμα σου είναι άγνωστος ή αδιάφορος. Ένας άλλος, ότι θέλεις να αμαρτήσεις για τελευταία φορά, πριν την μετάβασή σου στην ηλεκτροκίνητη γη της αυτοκινητικής Επαγγελίας. Ή μπορεί απλά να σκέφτεσαι πως στην Ελλάδα η τιμή του πετρελαίου είναι ακόμη -σημαντικά- χαμηλότερη από της βενζίνης και πως η κατανάλωση, έστω κι αν δεν είναι σημαντικά μικρότερη από εκείνη ενός σύγχρονου κινητήρα βενζίνης, εντούτοις εξακολουθεί σε κάθε περίπτωση να είναι καλύτερη.
Στην πράξη, ο κινητήρας των 116 ίππων και των 250 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα του Α3. Η Audi ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 10,4’’ και τελική 205 χ.α.ώ. τιμές τουλάχιστον αξιοπρεπείς. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, η οδήγηση του γερμανικού sedan είναι πιο ευχάριστη απ’ ότι θα περίμενες. Εντάξει, το τιμόνι έχει μια πιο ελαφριά αίσθηση απ’ ότι ιδανικά θα ήθελες, αλλά μιλάμε για λεπτομέρειες. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν προορίζεται για ανάβαση σε υπερειδικές, αλλά για ξεκούραστες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Και εκεί τα καταφέρνει μια χαρά. Στην πόλη αποδεικνύεται άνετο, με καλή ηχομόνωση και ιδιαίτερα οικονομικό. Στο ταξίδι, θα εκτιμήσεις την ποιότητα κύλισης και την σταθερότητα, απόρροια του στιβαρού πλαισίου και της ρύθμισης των αναρτήσεων.
Αν είναι τόσο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, γιατί δεν το βλέπουμε να κυκλοφορεί συχνά; Ο πρώτος λόγος, είναι το αμάξωμά του. Είπαμε πως ο αγοραστής του segment C, επιλέγει κατά βάση hatchback. Ο δεύτερος, είναι η τιμή του. Με την βασική έκδοση 1.6 TDI να κοστίζει λίγο πάνω από 27.000€ (ήδη με το S-Tronic φτάνει στα 31.000€ και αν επιλέξεις και το virtual cockpit…), το Α3 Sport Sedan είναι ακριβό. Κι ο αγοραστής sedan σε αυτή την κατηγορία τιμής, το πιθανότερο είναι πως θα επιλέξει να κόψει από το image και να στραφεί προς ένα μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας με μεγαλύτερους χώρους. Αυτά, αφορούν στους παραδοσιακούς αγοραστές των δύο κατηγοριών που είναι και οι 9 στους 10. Αυτόν που απομένει, αναζητήστε τον στη θέση οδήγησης του επόμενου A3 Sport Sedan που θα δείτε στο δρόμο.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος