Τα συστήματά αυτά θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, θα προειδοποιούν ακόμη για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Το 2017, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περίπου 25.300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης.
Η υπηρεσία αποδίδει το 90% όλων των ατυχημάτων σε ανθρώπινο λάθος. Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα, στο μέλλον περίπου 30 βοηθητικά συστήματά οδήγησης υψηλής τεχνολογίας θα πρέπει να τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα. Εκτός από τα συστήματα ελέγχου που εμποδίζουν την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, θα περιλαμβάνουν κάμερες και αισθητήρες για καταγραφή δεδομένων στα τροχαία ατυχήματα – παρόμοια με τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών.
Το αυτοκίνητο θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα
Ένα άλλο βοηθητικό μέσο οδήγησης είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης που θα εμποδίζει τους οδηγούς να υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Το σύστημα ISA (Intelligent Speed Adaption) θα παρεμβαίνει στα ηλεκτρονικά του οχήματος όταν εντοπίζει ένα όριο ταχύτητας βάσει ψηφιακών οδικών χαρτών ή αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Αυτό είναι το Bagger 293, η μεγαλύτερη κινούμενη κατασκευή στην ξηρά
Στη συνέχεια, ο οδηγός θα ενημερώνεται για αυτό στην οθόνη. Αν δεν ανταποκριθεί, το όχημα θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα. Θεωρητικά, ο οδηγός θα μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα, για παράδειγμα κατά την προσπέραση. Αν αγνοεί όμως το όριο ταχύτητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ηλεκτρονικό σύστημα θα τον προειδοποιεί με διαφορά ηχητικά και οπτικά σήματα.
Ορισμένα από τα συστήματα ελέγχου βρίσκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, λέει η Ευρωπαία Επίτροπος Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα. Στο μέλλον, ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα. Τα συστήματα ελέγχου στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν από το έτος 2022.
Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα από το 2024
“Ορισμένα από τα συστήματα είναι ήδη έτοιμα για παραγωγή σήμερα ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης”, ανακοίνωσε ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA). «Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας , θα είναι σε θέση να αποτρέψουν τα ατυχήματα, ενώ τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως ζώνες ή οι αερόσακοι μετριάζουν κυρίως το ατύχημα.»
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ETSC) – ένας μη κυβερνητικός οργανισμός που θέλει να κάνει ασφαλέστερη την οδική ασφάλεια, χαιρέτισε την απόφαση. «Υπήρχαν μόνο ελάχιστες αποφάσεις τα τελευταία 50 χρόνια, που μπορούν να αναφέρονται ως ορόσημα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθυντής του ETSC Αντόνιο Αβενόζο. Οι προγραμματισμένες αλλαγές είναι πλέον μία από αυτές και θα είναι τόσο σημαντικές όσο και η εισαγωγή των πρώτων ζωνών ασφαλείας.
Ωστόσο, ο σύλλογος αυτοκινητιστών ADAC εξέφρασε επιφυλακτικότητα. Αν και χαιρέτισε με ικανοποίησή τη συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων, καθώς βελτιώνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, τόνισε ότι τα συστήματα θα πρέπει να έχουν ένα θετικό λόγο κόστους-οφέλους, και να αντιπροσωπεύουν ένα λογικό πρόσθετο κόστος για τους αυτοκινητιστές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ